Mich 2.891 Geplaatst: 8 december 2025 Geplaatst: 8 december 2025 40 minuten geleden, Monterey Jack zei: Ik weet goed genoeg hoeveel geld je aan karten kwijt bent, en wat andere klasses kosten. Wat ik wil aanhalen is dat die 200m niet terzake doet, het kan met minder ook als je echt goed bent, ik zeg nergens dat je geen geld moet hebben. Maar 200m is ook niet nodig. Nee inderdaad het kan zeker met minder, maar het blijft veel. Zeker om een “gok” te wagen en opgepikt te worden. Trouwens vader heeft aan Mclaren betaald hoor om in het programma opgenomen te worden (uit goede bron). Niks mis mee maar dat gaat wel wat geld gekost hebben. Er waren ten tijde van Lando zijn jeugd ook minder pilootjes, we mogen daar eerlijk in zijn. Met covid en Netflix is dat ontploft, in onze regio heb je dan nog es het Max effect erbij, ook vele nederlandse meisjes. En dat heeft de prijzen zeker niet gedrukt. Ik merk pas nu dat de covid hype wat door is en de startvelden terug wat slanker worden. In de UK waar Lando het geleerd heeft is karting altijd al super populair geweest he. En die engelsen zijn die mega budgetten gewend. Alles uit de emiraten gaat in de UK de stiel leren want ze hebben zelf noch het klimaat, noch het talent maar wel de centen Alleszins mooi van de ouders dat ze hebben doorgezet en het talent vd kleine heeft het werk afgemaakt. Kan je ni anders dan respect voor hrbben Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 8 december 2025 Geplaatst: 8 december 2025 1 uur terug, Monterey Jack zei: Ik weet goed genoeg hoeveel geld je aan karten kwijt bent, en wat andere klasses kosten. Wat ik wil aanhalen is dat die 200m niet terzake doet, het kan met minder ook als je echt goed bent, ik zeg nergens dat je geen geld moet hebben. Maar 200m is ook niet nodig. Met 100m lukt het ook wil je zeggen? Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 8 december 2025 Geplaatst: 8 december 2025 1 hour ago, Monterey Jack said: Maar 200m is ook niet nodig. Nee idd, met 50 lukt het ook. Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 8 december 2025 Geplaatst: 8 december 2025 1 uur geleden, ICM zei: Norris had nog twee diskwalificaties en twee keer DNF ook natuurlijk. Ja, er zijn veel dingen gebeurd en nog meer variaties mogelijk... Maar Tsunoda heeft niets bijgebracht of ietwat assistentie kunnen geven. Niet dat het moet natuurlijk, maar toch. De enige optie was nog om Norris recht van de baan te knallen, maar dat is natuurlijk ook niet echt sportief... Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 8 december 2025 Geplaatst: 8 december 2025 4 uren geleden, The Swede zei: Nee, papa heeft een beetje centjes. Dat helpt om na de indoor karting iets hoger te gaan. Zijn papa is op zijn 36ste al op pensioen gegaan door de verkoop van zijn bedrijf. Hoe heerlijk is dat. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 8 december 2025 Geplaatst: 8 december 2025 6 minuten geleden, Timo zei: Zijn papa is op zijn 36ste al op pensioen gegaan door de verkoop van zijn bedrijf. Hoe heerlijk is dat. lap dan, dat gaat niet meer lukken. Noch dat bedrijf noch op pensioen gaan op die leeftijd. Sorry kindjes, jullie worden geen f1 racepiloot Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 8 december 2025 Geplaatst: 8 december 2025 4 uren geleden, Polygoon zei: Dat dacht Stroll ook en kijk wat een duts in de huidige grid. Tussen hem en Stroll is er wel het verschil dat hij in de juiste richting werd gebracht en nadien zijn talent en werk hem hebben gebracht waar hij is. - en jawel, zoals hier reeds gezegd, ook dat kost klauwenvol geld. Stroll heeft dat talent niet en zou er enkel met de juiste "aanzet" niet zijn geraakt. Maar hier heeft papa dan gewoon het team gekocht en zoonlief erin gezet. 4 uren geleden, Mich zei: Ik kan u verzekeren dat je zelf al een hoop geld hebt uitgegeven alvorens die grote jongens u hebben opgemerkt hoor. Het is immers niet van kermiskoersen te rijden dat je gaat opvallen. FIA OK/J de categorie waar het meest door F1 scouting in gevist wordt kost echt pakken centen. Uw kind zit dan ook dagelijks in een kart en krijgt prive onderwijs he. En ten tweede moet je ook altijd goed kijken naar die “deals”. Er lopen er genoeg rond die letterlijk betalen om zogezegd in een driver program te zitten . Degene die echt niks betalen om te rijden zijn zeldzaam. Geloof mij ik kan het weten. Mijn zoon zit momenteel in dat wereldje en ik maak het allemaal live rondom mij mee. Hij wordt 13 eind dit jaar 4 uren geleden, ir_fuel zei: Dat bestaat gewoon niet in die sport. Die komen allemaal uit de karting. Zelfs in het beste geval dat ze al op dat niveau werden "gescout" en opgepikt ben je al een paar 100K armer eer je op het punt zit dat iemand je talent kan zien. Nu gaan jullie toch wel erg kort door de bocht, he mannen ! Maar inderdaad mijn punt. En net waar die mannen van St Niklaas kort door de bocht gaan (... oei, nu ga ik royalties moeten betalen op de gevleugelde uitspraak?), is juist door te gaan zeggen "zie maar, elkeen die hier aan 15 euro komt rondjes draaien, kan op een dag wereldkampioen F1 worden"... Jan Modaal die elke maand zijn 2000 euro gaat halen, gaat zijn zoon niet direct naar de F1 kunnen sturen want voor je op de radar van de McLaren academy komt, moet je al redelijk wat bewezen hebben. Voor 2017 heeft hij al Ginetta cup gereden, F4, Formule Renault, etc voor 3 seizoenen. Dan pas gaat hij naar McLaren. Wie betaalde dat? En heb je daar £200m voor nodig? Nee. Maar waarom zou ik schrijven dat Norris senior £8m heeft als zijn fortuin op £200m wordt geschat? Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 8 december 2025 Geplaatst: 8 december 2025 https://x.com/RocketPMohawk/status/1563105490552246274?s=20 V10 was toch beter eigenlijk 2 Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 8 december 2025 Geplaatst: 8 december 2025 1 uur terug, The Swede zei: Tussen hem en Stroll is er wel het verschil dat hij in de juiste richting werd gebracht en nadien zijn talent en werk hem hebben gebracht waar hij is. - en jawel, zoals hier reeds gezegd, ook dat kost klauwenvol geld. Stroll heeft dat talent niet en zou er enkel met de juiste "aanzet" niet zijn geraakt. Maar hier heeft papa dan gewoon het team gekocht en zoonlief erin gezet. Nu gaan jullie toch wel erg kort door de bocht, he mannen ! Maar inderdaad mijn punt. En net waar die mannen van St Niklaas kort door de bocht gaan (... oei, nu ga ik royalties moeten betalen op de gevleugelde uitspraak?), is juist door te gaan zeggen "zie maar, elkeen die hier aan 15 euro komt rondjes draaien, kan op een dag wereldkampioen F1 worden"... Jan Modaal die elke maand zijn 2000 euro gaat halen, gaat zijn zoon niet direct naar de F1 kunnen sturen want voor je op de radar van de McLaren academy komt, moet je al redelijk wat bewezen hebben. Voor 2017 heeft hij al Ginetta cup gereden, F4, Formule Renault, etc voor 3 seizoenen. Dan pas gaat hij naar McLaren. Wie betaalde dat? En heb je daar £200m voor nodig? Nee. Maar waarom zou ik schrijven dat Norris senior £8m heeft als zijn fortuin op £200m wordt geschat? Dadelijk ga je nog zeggen dat je alleen geld nodig hebt en geen talent… Je hebt beide nodig. Iedereen moet veel knaken hebben om het te maken in de F1. Is toch geen schande? Eerder logisch zelfs, of wie vind je dat die dure hobby moet betalen? Zonder talent val je sowieso door de mand, zie bv Mazepin. En van rijke komaf wilt niet zeggen dat je per definitie je stoeltje hebt gekocht. Niki Lauda kwam ook uit een rijke familie; allerminst een koekenbakker. Altijd over dat geld beginnen mekkeren… Norris is toch gewoon verdiend kampioen. Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 8 december 2025 Geplaatst: 8 december 2025 1 minute ago, Jules_W said: Dadelijk ga je nog zeggen dat je alleen geld nodig hebt en geen talent… Je hebt beide nodig. Iedereen moet veel knaken hebben om het te maken in de F1. Is toch geen schande? Eerder logisch zelfs, of wie vind je dat die dure hobby moet betalen? Zonder talent val je sowieso door de mand, zie bv Mazepin. En van rijke komaf wilt niet zeggen dat je per definitie je stoeltje hebt gekocht. Niki Lauda kwam ook uit een rijke familie; allerminst een koekenbakker. Altijd over dat geld beginnen mekkeren… Norris is toch gewoon verdiend kampioen. Motorsport is gewoon geen sport voor arme mensen. Punt. Als je dat niet wil (in)zien moet je maar naar atletiek gaan kijken ofzo. 2 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 8 december 2025 Geplaatst: 8 december 2025 https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/c8xdp1yw90qo als je dit artikel leest (vooral het begin) dan is het heel duidelijk dat McLaren altijd Lando als (eerste) kampioen wilde Quote
Fr79 506 Geplaatst: 8 december 2025 Geplaatst: 8 december 2025 Met een mama als thuisverpleegster kan het misschien ook nog net lukken. 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 9 december 2025 Geplaatst: 9 december 2025 19 uren geleden, Jules_W zei: Dadelijk ga je nog zeggen dat je alleen geld nodig hebt en geen talent… Je hebt beide nodig. Iedereen moet veel knaken hebben om het te maken in de F1. Is toch geen schande? Eerder logisch zelfs, of wie vind je dat die dure hobby moet betalen? Zonder talent val je sowieso door de mand, zie bv Mazepin. En van rijke komaf wilt niet zeggen dat je per definitie je stoeltje hebt gekocht. Niki Lauda kwam ook uit een rijke familie; allerminst een koekenbakker. Altijd over dat geld beginnen mekkeren… Norris is toch gewoon verdiend kampioen. Ik zeg ook nergens dat Norris niet verdiend kampioen is en geen talent heeft. Lees er nog eens mijn posts op na. Ik zeg gewoon dat het artikel op deredactie.be bvb waar men laat uitschijnen dat gewoon gaan karten op je locale indoorbaan en talent je plots wereldkampioen gaan maken, licht kort door de bocht is (quote). Je moet ook nog de juiste financiële ondersteuning hebben in die begindagen en da's niet voor veel mensen weggelegd spijtig genoeg. Stroll is voor mij wel een schande. Die kan met Mazepin meegaan. Die zit gewoon in F1 wegens de centen van papa. Punt. Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 10 december 2025 Geplaatst: 10 december 2025 5 à 7 miljoen dixit Hadjar https://www.instagram.com/reel/DPUFY_ZDXen/?igsh=MWNpeXVsYjFnYjI5NA== 1 Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 15 december 2025 Geplaatst: 15 december 2025 BAM!!! https://www.nieuwsblad.be/sport/racesporten/formule-1/gestopte-red-bull-topadviseur-helmut-marko-is-genadeloos-als-we-christian-horner-eerder-hadden-ontslagen-was-max-verstappen-ook-dit-jaar-kampioen-geworden/113392077.html 1 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 15 december 2025 Geplaatst: 15 december 2025 21 minuten geleden, Bjorno zei: Als als.... Als Marko 3 jaar geleden met pensioen ging had RedBull wel 2 deftige piloten gehad. 1 2 Quote
Cyrano.ak 2.633 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 Portimao terug op de kalendar in 2027 en 2028. 5 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Tot hiertoe wint de Audi met design. RB vind ik minst geslaagd. Quote
Logic 538 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 1 uur geleden, Bjorno zei: Tot hiertoe wint de Audi met design. Ook het enigste wat ze gaan winnen denk ik. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.