dragonfly 14.973 Geplaatst: 10 maart Geplaatst: 10 maart 10 uren geleden, msxx zei: Ok, waarom dan? Hij komt uit een klein land, is bijzonder stil / op de achtergrond? Veel online volgers en zoals Mich schreef aangenomen om de auto te ontwikkelen. Dit jaar gaan ze niets winnen. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 10 maart Geplaatst: 10 maart Dat ze niet gewoon het systeem van Push to Pass over nemen van Indycar. Laatste jaren waren die races eigenlijk over het algemeel veel leuker om naar te kijken. Quote
kwiekie 3.005 Geplaatst: 11 maart Geplaatst: 11 maart Op 9/3/2026 om 13:36, mrbbs zei: Auto's konden volgens mij nog steeds niet goed volgen. Zag je goed bij toen VER op anderhalve seconde bleef hangen van Norris. Auto's zien er wel beter uit, verhoudingen kloppen beter en zijn wellicht leuker om te rijden, zonder EV zever gerekend dan. Ik hoop dat ze de regelmenten aanpassen van 55-45 verhouding ICE/EV naar 80-20 ofzo.. Ik had gelezen dat Max problemen had met zijn batter deployment waardoor hij plots niet meer inliep. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 11 maart Geplaatst: 11 maart 1 uur terug, kwiekie zei: Ik had gelezen dat Max problemen had met zijn batter deployment waardoor hij plots niet meer inliep. Dan krijg je van die pannenkoeken die niet overal even dik zijn. Hatelijk. 1 6 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 12 maart Geplaatst: 12 maart Ik las op Sporza dat men al serieuze updates zou overwegen? https://sporza.be/nl/2026/03/10/gp-van-china-kan-pijnpunten-nog-meer-blootleggen-formule-1-overweegt-regels-al-aan-te-passen~1773152012857/ In elk geval mag het voor mij. Ik ben geen fan van de nieuwe regels. Dit gaat niet meer over racen, maar over energie-management. 1 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 12 maart Geplaatst: 12 maart Ook vernomen. Er zou snel bijschaving kunnen komen. Als de GP’s in april ni zouden doorgaan is er tijd zat om een en ander te veranderen in t speelveld nu China en over 2 weken Japan, Suzuka. Daarna allicht hele maand april niks Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart On 3/12/2026 at 9:11 AM, Maxime S said: Ik las op Sporza dat men al serieuze updates zou overwegen? https://sporza.be/nl/2026/03/10/gp-van-china-kan-pijnpunten-nog-meer-blootleggen-formule-1-overweegt-regels-al-aan-te-passen~1773152012857/ In elk geval mag het voor mij. Ik ben geen fan van de nieuwe regels. Dit gaat niet meer over racen, maar over energie-management. Je zou toch verwachten dat men dat op voorhand zou ingezien hebben. Quote
Bjoxx 68 Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart Op 16/2/2026 om 12:50, Mich zei: Voor de liefhebbers die graag es hun kennis testen van F1 en andere autosport, dit is thé place to be Quiz is ook open voor niet-leden vd Marc Goossens fanclub, maar wordt wel georganiseerd door hen. Leuke avond in relaxe sfeer Ingeschreven met mijn zoon en echtgenote. Ik weet niet of we er veel van gaan bakken dus als er een vierde man/vrouw zich geroepen voelt, van harte welkom in ons team 1 Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 14 maart Auteur Geplaatst: 14 maart Sprint zelf was toch weer aangenaam om te kijken. Mercedes oppermachtig, maar Ferrari weet toch het eerste gedeelte een serieuze vuist te maken. Benieuwd of ze dat nog kunnen verbeteren. 1 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Ja ik heb er ook nog wel van genoten. Hamilton heeft er toch alles aan gedaan om ervoor te blijven. 1 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 18 uren geleden, ir_fuel zei: Je zou toch verwachten dat men dat op voorhand zou ingezien hebben. Een aantal piloten hebben opmerkingen gemaakt bij het simmen in de winter maar men heeft daar vooralsnog geen gehoor aan gegeven Quote
Roger 310 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Hoeveel tijd hebben ze daar trouwens nodig om een wagen te takelen Quote
Jokke_vlo 16.908 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Ik begrijp de kritiek als “piloot” maar ik vond het toch een aangenaam kijkstuk. Als je in meer dan de strijd om P1 interesse hebt is het leuk hoe je de teams er achter haasje over ziet spelen. Ook hoe teams werken om hun achterstand weg te werken. Heel boeiend. Ik kijk met plezier, terwijl ik ook niet blij ben met al dat batterij management ipv stuurkunst. Mbt dat laatste, de skills komen wel van pas als je ziet hoe die karren uitbreken. Zoiets driften vraagt toch wat rijkunst Nu goed we moeten niet memmen over “echt rijden” dan kijk je naar andere kampioenschappen (al jaren) of een kartwedstrijd op hoog niveau kijken : daar zie je nog het echte piloten werk. 2 Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart De wereldkampioen dit seizoen zal wel uit de Mercedes of Ferrari stal komen. Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 14 maart Auteur Geplaatst: 14 maart Met de kwalificaties was Mercedes alvast niet onfeilbaar. En we hebben een 19jarige op pole... 1 Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 51 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Ik begrijp de kritiek als “piloot” maar ik vond het toch een aangenaam kijkstuk. Als je in meer dan de strijd om P1 interesse hebt is het leuk hoe je de teams er achter haasje over ziet spelen. Ook hoe teams werken om hun achterstand weg te werken. Heel boeiend. Ik kijk met plezier, terwijl ik ook niet blij ben met al dat batterij management ipv stuurkunst. Mbt dat laatste, de skills komen wel van pas als je ziet hoe die karren uitbreken. Zoiets driften vraagt toch wat rijkunst Nu goed we moeten niet memmen over “echt rijden” dan kijk je naar andere kampioenschappen (al jaren) of een kartwedstrijd op hoog niveau kijken : daar zie je nog het echte piloten werk. Kom Jokke, ze zijn dik betaald die mannen, maar 't is niet voor die uitdaging dat ze gekozen hebben voor motorsport. Het boeit mij geen sikkepit eerlijk gezegd. Wat een flauw afkooksel van wat het ooit was. Ik zie Verstappen na de N24h wel zeggen van "bekijk het maar". Spot on overigens in de zoekresultaten: Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 13 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Nu goed we moeten niet memmen over “echt rijden” dan kijk je naar andere kampioenschappen (al jaren) of een kartwedstrijd op hoog niveau kijken : daar zie je nog het echte piloten werk. In de F1 wordt een inhaalactie ook meerdere bochten van tevoren voorbereid! Maar dan met dat batterijtje laden. 1 Quote
Roger 310 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Ik val in herhaling, maar als je de commentatoren meer over batterijen bezig hoort dan over iets anders .. meh. Quote
Jokke_vlo 16.908 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 59 minuten geleden, mrbbs zei: Kom Jokke, ze zijn dik betaald die mannen, maar 't is niet voor die uitdaging dat ze gekozen hebben voor motorsport. Het boeit mij geen sikkepit eerlijk gezegd. Wat een flauw afkooksel van wat het ooit was. Ik zie Verstappen na de N24h wel zeggen van "bekijk het maar". Spot on overigens in de zoekresultaten: Toch is dit topic veruit hetgene waar het meest over autoracen wordt gepraat. Waarom dan? Er zijn veel "mooiere" koersen te zien...... en toch blijft F1 die machtspositie houden, ook hier. Ik kijk ook naar het 24h-Rennen maar op zich is het racen daar moeilijk in beeld te brengen en is meer beleving dan kijksport op tv. Betreft dat flauw afkooksel: vorig jaar was een leuk seizoen maar zijn we plots allemaal de seizoenen daarvoor vergeten? - je moest niet eens kijken om te weten wie won (op een enkele koers na) - er was amper iets te zien, de stand na ronde 3 was meestal ook de eindstand. Ik kon het toen niet meer aanzien, en afgaande op de whatsapp groepjes waar ik in zit, was ik niet alleen. We vergeten dat plots wel snel, zo zie je maar. Ik begrijp de kritiek 100%, toch kijk ik en wacht af. Ik vond het alvast boeiende kijksport al (ik herhaal) deel ik de kritiek vanuit rijdersoogpunt. Conclusie (stook modus) : auto's met batterijen zijn niks voor echte autoliefhebbers, de F1 en de Formule E bewijzen het ! Verstappen bekijk het maar zeggen....... ik zou mijn petje af doen. Ik vrees echter (en ik zou het in zijn plaats ook doen) dat met zijn levensstandaard en inkomen je niet zomaar gaat zeggen: foert. Dat ligt toch nog even anders en zie ik niet gebeuren. Waar ik me zorgen om maak is de startsnelheid, zoals ze nu wegkomen van de grid vrees ik dat we dit jaar wel eens een zeer zwaar ongeval kunnen gaan zien. 1 Quote
Jokke_vlo 16.908 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 21 uren geleden, ir_fuel zei: Je zou toch verwachten dat men dat op voorhand zou ingezien hebben. Auto's en batterijen en op voorhand inzien....... het is en blijft een moeilijke combinatie. 1 Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Ik kijk dit weekend al 8u naar het WRC in Kenya. Wat een belevenis en slachtveld is het daar.. mooi dat zo'n rally er ook tussen zit. De enige rally waar je niet met het mes tussen de tanden moet rijden. Als je erin slaagt om aan te komen haal je al een mooi resultaat. Velen moeten deze sport nog ontdekken. Ik hoop dat dit nu kan gebeuren nu F1 effectief Formule E on steroïds is. 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 4 hours ago, mrbbs said: Velen moeten deze sport nog ontdekken. Ik hoop dat dit nu kan gebeuren nu F1 effectief Formule E on steroïds is. Vergeet het. Naar chrono's zitten kijken daar is geen hol aan. En na de 4e auto heb je het ook wel gezien, hoe er gereden wordt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.