Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vergeet het. Naar chrono's zitten kijken daar is geen hol aan. En na de 4e auto heb je het ook wel gezien, hoe er gereden wordt. 

Kan je toch zeggen bij iedere vorm van motorsport? In het WRC rijden ze 300kms tegen de chrono waarbij de helft van de kilometers nieuw parcours is. Daarbij veranderen de omstandigheden zich bij de 2de lus aangezien het parcours dan meestal is uitgereden of er veel meer vuiligheid op de baan ligt. Rally piloten zijn veelzijdiger dan F1 of andere circuit piloten aangezien ze veel meer moeten anticiperen. Bovendien zijn ze veel toegankelijker en sleutelen ze indien nodig zelf aan hun auto. 

Geplaatst:
2 minutes ago, mrbbs said:

Kan je toch zeggen bij iedere vorm van motorsport? 

Eh? Dus voor jou is er geen verschil tussen een manche van het WRC of een VLN race?

Elke auto apart vs een chronometer tov alle auto's tegelijk tegen mekaar is hetzelfde?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minutes ago, mrbbs said:

Rally piloten zijn veelzijdiger dan F1 of andere circuit piloten aangezien ze veel meer moeten anticiperen. 

Dat is allemaal irrelevant.

Triatleten zijn ook veelzijdiger dan profwielrenners want ze kunnen 3 sporten. Nochtans kijkt iedereen naar de Ronde Van Vlaanderen, en niemand naar een Iron Man.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Awel ik vond de Sprint Race ook nog aangenaam om te zien.
Heerlijk hoe Hamilton echt 't mes tussen de tanden had. ❤️ 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
3 uren geleden, mrbbs zei:

Kan je toch zeggen bij iedere vorm van motorsport? In het WRC rijden ze 300kms tegen de chrono waarbij de helft van de kilometers nieuw parcours is. Daarbij veranderen de omstandigheden zich bij de 2de lus aangezien het parcours dan meestal is uitgereden of er veel meer vuiligheid op de baan ligt. Rally piloten zijn veelzijdiger dan F1 of andere circuit piloten aangezien ze veel meer moeten anticiperen. Bovendien zijn ze veel toegankelijker en sleutelen ze indien nodig zelf aan hun auto. 

Het is nog altijd mooi om rally te zien en wat die manne doen nu en kunnen is mega maar het gevoel van de jaren met Colin Mcrea , Richard Burns, Tommi Makinen,;;;; zijn de laatste jaren dat in mijn ogen nooit meer terug gekomen is.  Het waren de laatste jaren van de echte mooie rallywagens die je zeer mechanisch gecontroleerd door de toen veel langere proeven en veel verschillende proeven zag rijden. Loeb in de Xsara was nog oke maar die C4 en DS3 🤢.  Nu zijn de proeven korter en doen ze veel meer dezelfde proeven, de geluiden trekken op niets en de auto's zijn gewoon pak saaier om naar te kijken omdat het allemaal zo electronisch is. 

Rally heeft gewoon minder aandacht. F1 zie je de piloten opgroeien tot ze in de Holy Grail komen: de F1 en dat is en blijft gewoon mooi om die mannen bezig te zien. 
Even stomme motoren als in de rally die kut klinken en geen vlammen meer uitspuwen. 

Ik hoop ook altijd dat ze terug naar V8 of hoger gaan en terug zouden tanken tijdens de race maar kleine kans dat dat terug komt. Dus ja we moeten het hiermee doen. 
En op zich is het hun de laatste jaren wel gelukt om de kampionschappen spannend te houden. En zolang dat er nog is geniet ik er nog wel van.

Geplaatst:
1 hour ago, gTa said:

Awel ik vond de Sprint Race ook nog aangenaam om te zien.
Heerlijk hoe Hamilton echt 't mes tussen de tanden had. ❤️ 

Antonelli gaat wel zweten morgen op pole, de sprint start in het achterhoofd hebbend.

Geplaatst:

Beide McLarens én Bortoleto én Albon niet gestart. Toch wel iets dat we niet gewend zijn.

Vandaag ook geen haasje-overs, gewoon Mercedes dominantie in de eerste laps, uitgenomen de start zelf.

Geplaatst:

Verstappen kan beter de quali’’s overslaan 😬

Geplaatst:

Hamilton amuseert zich wel het hardst van allemaal 😆

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 12/3/2026 om 09:11, Maxime S zei:

Ik las op Sporza dat men al serieuze updates zou overwegen?

https://sporza.be/nl/2026/03/10/gp-van-china-kan-pijnpunten-nog-meer-blootleggen-formule-1-overweegt-regels-al-aan-te-passen~1773152012857/

In elk geval mag het voor mij. Ik ben geen fan van de nieuwe regels. 
Dit gaat niet meer over racen, maar over energie-management. 

23 uren geleden, mrbbs zei:

Hilarisch F1 2026 🤣

21 uren geleden, mrbbs zei:

Kom Jokke, ze zijn dik betaald die mannen, maar 't is niet voor die uitdaging dat ze gekozen hebben voor motorsport. Het boeit mij geen sikkepit eerlijk gezegd. Wat een flauw afkooksel van wat het ooit was. Ik zie Verstappen na de N24h wel zeggen van "bekijk het maar". 

Spot on overigens in de zoekresultaten:

image.png.f967cd366a4e36a1ccec8f2497f60d93.png

21 uren geleden, Lotuzzz zei:

In de F1 wordt een inhaalactie ook meerdere bochten van tevoren voorbereid! Maar dan met dat batterijtje laden.

21 uren geleden, Roger zei:

Ik val in herhaling, maar als je de commentatoren meer over batterijen bezig hoort dan over iets anders .. meh.

Wel wel wel ik zie spektakel en …… top piloten werk ! 
Gevechten tegen mekaar en met hun auto (controle)

Hier zit toch potentieel in moet ik bekennen. 

Geplaatst:
4 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Hier zit toch potentieel in moet ik bekennen. 

Vind je dat echt?

Lap 26: hamilton gaat over leclerc want hij heeft zijn auto in overtake modus gezet en daarna op de boost knop gedrukt
Lap 27: leclerc gaat over hamilton want hij heeft zijn auto in overtake modus gezet en daarna op de boost knop gedrukt, hamilton heeft geen overtake modus meer om mee te verdedigen en zijn batterij is ook plattekes

Koers dat dat is :D

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik ben geen fan van deze reglementen maar moet bekennen dat deze race echt de moeite loont. Zit dus meer in het kamp van Jokke. Wat mij betreft is het ondanks de elektrificatie, het lijken vooral veel betere aero reglementen te zijn

Geplaatst:

“What we are seeing is energy yo-yo racing”

Het is op een bepaalde manier entertaining, maar kan moeilijk zeggen dat ik het er warm van krijg.

Geplaatst:
12 minuten geleden, msxx zei:

Wat mij betreft is het ondanks de elektrificatie, het lijken vooral veel betere aero reglementen te zijn

Dit. Maar de elektrificatie geeft wel de jojo.

Geplaatst:

Yessssss !!!   ZO massaal tevreden dat 't de 2 niet-gedoodverfde piloten zijn in het grijze en het rode team die (binnen het team) winnen. Waauw.

De strijd binnen Ferrari was trouwens écht leuk om te bekijken. ❤️  Eerst leek het (gisteren ook) alsof Charles een boompje ging zagen over Hamilton z'n racen, maar 't was echt een verlossend bericht dat hij liet horen via boordradio "fun battle". 🙂  Zo moet het!!

Leuk ook (in some way) dat RB en McL uitvielen en zo andere teams stevig in de puntenbak grabbelen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Plutôt sympa Antonelli! Nog een beetje rough around the edges maar da's alleen maar tof 

Geplaatst:
23 minuten geleden, PJH zei:

Vind je dat echt?

Lap 26: hamilton gaat over leclerc want hij heeft zijn auto in overtake modus gezet en daarna op de boost knop gedrukt
Lap 27: leclerc gaat over hamilton want hij heeft zijn auto in overtake modus gezet en daarna op de boost knop gedrukt, hamilton heeft geen overtake modus meer om mee te verdedigen en zijn batterij is ook plattekes

12 minuten geleden, Roger zei:

“What we are seeing is energy yo-yo racing”

Het is op een bepaalde manier entertaining, maar kan moeilijk zeggen dat ik het er warm van krijg.

Nee maar serieus zien jullie nu echt niet hoe die mannen moet werken en sturen om die auto’s te beheren. Hebben jullie de vele verdedigende en aanvallende acties niet gezien? 

Ik vond de DRS erger dan dit alternatief trouwens.

@pjh dat je het pilotenwerk niet wil zien vind ik verbazend……. Echt

En dan hoor je Hamilton zeggen dat hij geweldig fun had achter het stuur. 

Geplaatst:

Ik haal toch het meeste plezier uit leuke / gewaagde inhaalmanoeuvres, en die zijn er amper tot niet. En ik ben zelf helemaal geen racer, dus op dat vlak boeit de moeilijkheid om dat ding op de baan te houden mij minder. Daarvoor zijn ze F1-piloten, zeg maar.

Al een geluk dat we Ferrari hebben.

Geplaatst:

Ik weet niet welke race jij gezien hebt 😅

…… of ik, dat kan ook. (Je kan me alvast niet betichten van een batterij lover te zijn)

Geplaatst:

't Was in elk geval veel meer wheel-to-wheel dan in Melbourne! Wel exit-focused ipv entry, met uitzondering van T1.

Geplaatst:

No way zal Norris een tweede titel op zijn naam kunnen zetten dit jaar.
Van de dominantie van enerzijds McLaren en RB anderzijds de voorbije jaren is voorlopig nog maar weinig over.
Maar goed, ergens is dat ook wel tof. Antonelli is goed bezig! 

Geplaatst:

Bearman ook wel indrukwekkend. Even op zijn onboard zitten kijken, die rijdt wel heel smooth en zuiver imho.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 hours ago, PJH said:

Vind je dat echt?

En toch doen ze dat niet ronde na ronde? Verklaar dat eens.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Verstappen heeft wel telkens een knalstart gemaakt dit seizoen ....

Geplaatst:

Die starts van verstappen zijn ronduit gevaarlijk aan het worden. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid