Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In de laatste generatie V12 Vantage was er geen manuele bak verkrijgbaar.

Geplaatst:

Vandaag is er nochtans geen manuele bak beschikbaar in hun gamma.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 minuten geleden, BMWMB zei:

In de laatste generatie V12 Vantage was er geen manuele bak verkrijgbaar.

Ik ben gestopt met AM te volgen toen ze hun ziel aan Mercedes verkochten en er de 4.0v8 eenheidsworst overal begonnen in te leggen. (no offence meant).

Het zalige van AM was net dat anachronisme. Die gigantische atmo V12, handbak, maar dan toch veel teveel gewicht meesleuren. 

En de looks van de DB9 en Vantage generatie blijven :inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
32 minuten geleden, The Swede zei:

Kon, verleden van ´kunnen’ in het Nederlands.

De Vantage V12 kon je wel degelijk met een handbak krijgen.

😍

20241007_113239.jpg

20240116_111250.jpg

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:

Die pook op zich kan wel echt niet, wtf 🤣

Geplaatst:
9 uren geleden, abtler zei:

😍

20241007_113239.jpg

20240116_111250.jpg

Weinig dat ik hierboven zou verkiezen. ❤️

Een roadster, dat wel metéén. :D 

Geplaatst:
9 uren geleden, Mich zei:

Gemaakt om met 2 handen vast te pakken 😊

Sturen met de knieën en het gaspedaal lukt perfect! :D 

Geplaatst:
11 uren geleden, Jules_W zei:

Kan je dat 'klopje' niet uitschakelen of quasi reduceren tot 0 in de instellingen? 

Al eens gezocht, maar dan moet je in die brave standen gaan rijden en dat is nu ook niet de bedoeling. Moet er nog eens verder op zoeken...

Maar pas donderdag afspraak voor de inrijcontrole op 2000km en dus zondag en gisteren naar A'pen geweest met de GT3...

Trouwens WTF is dat daar??? Waaslandtunnel maar 30 meer en trajectcontrole :fp:

• Grappig 1
Geplaatst:
10 uren geleden, Jules_W zei:

Daar ben ik mee akkoord. Ziet er meer uit als iets dat je in de Magic X zou kopen :ninja:

Geplaatst:
46 minuten geleden, Naish zei:

Trouwens WTF is dat daar??? Waaslandtunnel maar 30 meer en trajectcontrole :fp:

Hopelijk ben je er sinds april niet meer gepasseerd dan 👀

• Grappig 1
Geplaatst:
49 minuten geleden, Naish zei:

Al eens gezocht, maar dan moet je in die brave standen gaan rijden en dat is nu ook niet de bedoeling. Moet er nog eens verder op zoeken...

Bij de F80 kon je dat volledig naar wens instellen. Alles in extreemste stand muv vbak bv. Is soms wel een gedoe, ja. 

Geplaatst:
14 uren geleden, Naish zei:

Een opvallende vaststelling trouwens... Madam als passagier heeft sneller last van misselijkheid als ze meerijdt in de M3 automaat dan in de GT3...

Ik vond dat raar in eerste instantie en zeker omdat ik verdomme toch niet verkeerd doorpap op rondritten als ze mee is (nu dan kijkt ze wel naar de baan en zit minder op haar gsm). Nu met er wat op te letten weet ik combinatie van de oorzaken:

Ten eerste blijft (en dat is in elke stand bijna) die automaat van de M3 met dat kunstmatig klopje zitten bij schakelen. Dat is leuk als je echt doortrekt, maar bij gewoon rijden voelt dat schokkerig aan. Dat heb je met de GT3 bij gewoon rijden niet en heb je ook zelf volledig in de hand.

En ten tweede (maar vooral dan) het feit dat diene automaat onzinnig veel aan het schakelen is. Als je daarmee lokaal rondrijdt gaat dat tot 8ste rijden en dan ga ik met de GT3 zelden boven 4de met uitzondering van zo in 6 leggen bij constante snelheid op langere banen. Dus bovenstaande gecombineerd met dubbel aantal schakelbewegingen is de oorzaak.

En rijden doe ik iets rustiger (net bijna gerodeerd) met de M3 en naar hardheid is die ook een stuk comfortabeler dan de GT3.

Ik heb sinds korte tijd de CS software op men versnellingsbak. Omdat ik hem te braaf vond terugschakelen en ook kleine delay met opschakelen. Ik durf nu zeggen dat dat issue volledig weg is. Zot hoe snel en alert die nu is. Opschakelen heel kordaat en snel. Downshft zeer snel met dot tussengas (En ja, ik durf zelfs vergelijken met PDK... zotte vaststelling, ik weet het)

Wat inderdaad wel is, dat in stand 3, je de kunstmatige DKG klop hebt. Automaat schakelt dan zeer kordaat.
Bij mij is dat in stand1 en 2 wel volledig weg. Zowel manueel als automatisch.

In stand 1 schakelt hij zeer door zijn versnellingen, maar auto voelt nooit sloom aan imo. Zet hem gewoon in stand 2 en automatisch en dan gedraagt die bak zich alsof je manueel zou schakelen. PDK schakelt ook zeer snel op in automatische stand en niet in sport.

Geplaatst:
7 minuten geleden, Polygoon zei:

Hopelijk ben je er sinds april niet meer gepasseerd dan 👀

Was gisteren de eerste keer sinds een paar maand, dus no worries had ik er al eerder te snel door gereden dan ging ik hiervan al een brief gekregen hebben in de strengst mogelijke bewoording :lolz: 

En de kans dat je daar tijdens de dag aan meer dan 25 gemiddeld doorraakt is nihil...

4 minuten geleden, Jules_W zei:

Bij de F80 kon je dat volledig naar wens instellen. Alles in extreemste stand muv vbak bv. Is soms wel een gedoe, ja. 

Klopt, maar hetzelfde precies nog niet gevonden in de G81. Daar is de keuze vooral sturend naar wanneer hij schakelt en niet zozeer hoe...

Geplaatst:
4 minuten geleden, Alexx zei:

Ik heb sinds korte tijd de CS software op men versnellingsbak. Omdat ik hem te braaf vond terugschakelen en ook kleine delay met opschakelen. Ik durf nu zeggen dat dat issue volledig weg is. Zot hoe snel en alert die nu is. Opschakelen heel kordaat en snel. Downshft zeer snel met dot tussengas (En ja, ik durf zelfs vergelijken met PDK... zotte vaststelling, ik weet het)

Wat inderdaad wel is, dat in stand 3, je de kunstmatige DKG klop hebt. Automaat schakelt dan zeer kordaat.

In stand 1 schakelt hij zeer door zijn versnellingen, maar auto voelt nooit sloom aan imo. Zet hem gewoon in stand 2 en automatisch en dan gedraagt die bak zich alsof je manueel zou schakelen. PDK schakelt ook zeer snel op in automatische stand en niet in sport.

En geen probleem voor de boite deze update? Qua slijtage dan. 
CS boite is identiek aan de jouwe?

Geplaatst:
6 minuten geleden, Alexx zei:

@Alexx waar heb je dat laten doen? Veronderstel niet dat je zoiets vraagt bij de dealer :D

Geplaatst:
Zojuist, Mich zei:

En geen probleem voor de boite deze update? Qua slijtage dan. 
CS boite is identiek aan de jouwe?

Wordt veel gedaan, lijkt me geen probleem. Is ook officiële CS software. Naar mijn weten is dat allemaal dezelfde motor en boite.

Als je ziet hoeveel getunede M3's er rondrijden met 700-800pk en 900-1000 koppel...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist, Naish zei:

@Alexx waar heb je dat laten doen? Veronderstel niet dat je zoiets vraagt bij de dealer :D

Ik denk dat de M3 facelift al een update heeft gehad van software. Ben niet zeker.

Vrienden van ons hebben 1vd eerste M3's. En die versnellingsbak is echt veel trager dan die van mij tijdje geleden. CS software is wel ander niveau. Echt top.

PM.

Geplaatst:

Terug on topic:
Doe hem mij zo maar. Duur beestje 😮 zonder Weissach pack dan nog...

GT3.2.jpg

GT3.37.jpg

GT3.jpg

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
52 minuten geleden, Naish zei:

Glabs in Eeklo doet dat. 

Geplaatst:
49 minuten geleden, Alexx zei:

Terug on topic:
Doe hem mij zo maar. Duur beestje 😮 zonder Weissach pack dan nog...

GT3.2.jpg

GT3.37.jpg

GT3.jpg

Legerkleurtje?

Geplaatst:

Ik vind dat irl wel knap. Ik weet, groen is een mode kleurtje, maar toch.

330823055_731039375212026_339368127758340522_n.jpg

Porsche-992-GT3-PTS-kaufen-01.webp

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Geen fan van modekleuren. Dit is een tijdloze wagen.

Geplaatst:
14 uren geleden, Jules_W zei:

'The Terminator's dick' dixit Clarkson 😂😂

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in