BMWMB 12.408 Geplaatst: 22 februari 2025 Geplaatst: 22 februari 2025 Niemand houdt u tegen om een tweedehands 997 te kopen. Ik ben vandaag eerder blij dat je geen 4(S) moet kopen om een brede kont te hebben, of een GTS, zoals ik deed bij de 991.1. Zelf heb ik een 997.2 gehad, en wat me bij die wagen het meeste stoorde waren de rolgeluiden, wat heel veel verbeterd is in de 991. Ik vind de 997 ook knap, maar liever zou ik dan een 991.1 hebben, of als het echt puur moet zijn, liever dan een nog oudere 993 of 964. 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 22 februari 2025 Geplaatst: 22 februari 2025 Ik heb net eentje gespot in Knokke @The Swede, bijna dezelfde als de uwe. 2 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 22 februari 2025 Geplaatst: 22 februari 2025 51 minuten geleden, BMWMB zei: Ik heb net eentje gespot in Knokke @The Swede, bijna dezelfde als de uwe. Damn. Van welk merk is da? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 22 februari 2025 Geplaatst: 22 februari 2025 19 uren geleden, Super95 zei: Ik zou zwarte gordels nemen op een bleek interieur. 18 uren geleden, Krikkie zei: Akkoord, steekt nu wat af. (Bijna) proficiat @The Swede Ik zit er ook nog even over te twijfelen. Het is een beke geriskeerd. Het kan prachtig uitkomen of niet passen. Ik had dit oorspronkelijk als "hang over" van de config met zwart interieur (waar ik rode stiksels en rode gordels had gespecifieerd). Persoonlijk vind ik het leuker dan gewoon zwart of krijtbeige gordels. Op zich, moest het niet passen, geen ramp. Gordels kan je redelijk makkelijk vervangen. 't Is niet dat je met een m'as-tu-vu buitenkleur zit waar het je een fortuin gaat kosten om de wagen te laten herspuiten naar iets doenbaars. 17 uren geleden, ICM zei: Ferm. Maar wat verantwoordt 16k voor dat interieur? Jein. Ik zou ook liever gewoon een andere kleur kiezen, maar de enige optie is zwart leder op de bolsters en hoofdsteun en midden van de zetel is in zwart stof. Elke andere optie die je wil, zelfs volledig zwarte lederen zetels = 16000 ballen 17 uren geleden, Jef zei: Euh... hout op een 911 dashboard? Jawel. Op de 992 SC had je dat. Op de gewone kan je dat ook hebben, en ik vind het prachtig. Ideaal zou ik ook deze zetelbekleding gewild hebben. Maar dat was niet mogelijk (tenzij echt onafhankelijk zetels te kopen) 4 Quote
ex-Mooseman 14.652 Geplaatst: 22 februari 2025 Geplaatst: 22 februari 2025 I like it (met uitzondering van de gordels. Dat is meer voor een Seat Ibiza TDI) 1 Quote
wiely 85 Geplaatst: 22 februari 2025 Geplaatst: 22 februari 2025 Ik zou ook zwarte gordels nemen, verder top spec. 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 22 februari 2025 Geplaatst: 22 februari 2025 Ik dacht dat iets minder klassieke kleuren op dit forum nochtans “in” waren Quote
ex-Mooseman 14.652 Geplaatst: 22 februari 2025 Geplaatst: 22 februari 2025 29 minuten geleden, The Swede zei: Ik dacht dat iets minder klassieke kleuren op dit forum nochtans “in” waren Ik ben al wat ouder hé. Quote
toere 17.055 Geplaatst: 22 februari 2025 Geplaatst: 22 februari 2025 4 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Ik ben al wat ouder hé. "Je wordt ouder papa geef het maar toe" Zeggen ze tegen mij Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 22 februari 2025 Geplaatst: 22 februari 2025 Op 17/2/2025 om 11:37, BMWMB zei: Welke bedoel je, de 930 turbo of de 992 ST? 930 Turbo is een van mijn absolute favorieten. Ooit koop ik er 1. Ik vind dat trouwens knapper dan de populaire 964 Turbo 4 Quote
Jef 653 Geplaatst: 22 februari 2025 Geplaatst: 22 februari 2025 2 uren geleden, The Swede zei: Ik zit er ook nog even over te twijfelen. Het is een beke geriskeerd. Het kan prachtig uitkomen of niet passen. Ik had dit oorspronkelijk als "hang over" van de config met zwart interieur (waar ik rode stiksels en rode gordels had gespecifieerd). Persoonlijk vind ik het leuker dan gewoon zwart of krijtbeige gordels. Op zich, moest het niet passen, geen ramp. Gordels kan je redelijk makkelijk vervangen. 't Is niet dat je met een m'as-tu-vu buitenkleur zit waar het je een fortuin gaat kosten om de wagen te laten herspuiten naar iets doenbaars. Jein. Ik zou ook liever gewoon een andere kleur kiezen, maar de enige optie is zwart leder op de bolsters en hoofdsteun en midden van de zetel is in zwart stof. Elke andere optie die je wil, zelfs volledig zwarte lederen zetels = 16000 ballen Jawel. Op de 992 SC had je dat. Op de gewone kan je dat ook hebben, en ik vind het prachtig. Ideaal zou ik ook deze zetelbekleding gewild hebben. Maar dat was niet mogelijk (tenzij echt onafhankelijk zetels te kopen) OK, zo'n mat houten streepje gaat nog, is op zich een mooie deco-houtsoort. Maar ik vind dat persoonlijk beter passen bij een luxevoiture dan bij een 911 GT3. De gustibus et coloribus enz... Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 22 februari 2025 Geplaatst: 22 februari 2025 4 uren geleden, Jef zei: OK, zo'n mat houten streepje gaat nog, is op zich een mooie deco-houtsoort. Maar ik vind dat persoonlijk beter passen bij een luxevoiture dan bij een 911 GT3. De gustibus et coloribus enz... Het hangt er vanaf waarom je een GT3 koopt. Enige reden bij mij: het is de enige nog goed klinkende atmo 911. Ik koop het niet wegens het sportieve imago van de GT3, iets wat voor velen waarschijnlijk dé reden is om de GT3 te kiezen. Hadden ze een redelijke atmo in een 911 T gestoken, zelfs met 100pk minder, had ik dat gekocht. Die pk’s kan je toch nergens gebruiken. 3 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 22 februari 2025 Geplaatst: 22 februari 2025 Dat hout in dat interieur op een manuele GT3 touring is magnifiek. Dat past daar fenomenaal goed in. Simpelweg spot on. Wel pijnlijk, die 16k voor dat interieur, ja. 1 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 22 februari 2025 Geplaatst: 22 februari 2025 Op een gewone kan je voor 5-6k een mooi lederen interieur krijgen. Hier niet. Privilege van het duurder model te kopen zeker? Quote
ICM 24.981 Geplaatst: 23 februari 2025 Geplaatst: 23 februari 2025 18 uren geleden, The Swede zei: Jein. Ik zou ook liever gewoon een andere kleur kiezen, maar de enige optie is zwart leder op de bolsters en hoofdsteun en midden van de zetel is in zwart stof. Elke andere optie die je wil, zelfs volledig zwarte lederen zetels = 16000 ballen 7 uren geleden, The Swede zei: Op een gewone kan je voor 5-6k een mooi lederen interieur krijgen. Hier niet. Privilege van het duurder model te kopen zeker? Hard. De volgende vraag is dan: zou je dan niet specialers kiezen, zodat je waar krijgt voor je geld? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 februari 2025 Geplaatst: 23 februari 2025 Wat bedoel je met specialers? Ideaal ware het pied de poule interieur zoals je op de Sport Classic kon hebben. Zoals gezegd, die prijs is gewoon wat je moet betalen voor een, weliswaar vollederen, interieur. De afwijkende naden in leder kleur werden ook al aangevinkt. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 23 februari 2025 Geplaatst: 23 februari 2025 25 minuten geleden, ICM zei: Hard. De volgende vraag is dan: zou je dan niet specialers kiezen, zodat je waar krijgt voor je geld? Welke interieurkleur stel je dan voor? Of doel je op een interieur to sample, dat vermoedelijk nog eens een smak extra zal kosten? Ik snap je redenering, maar ik snap Swede zijn keuze net zo goed, omdat ik de combo zwart (met alu of chroom) exterieur met beige (en mogelijks een streepje hout) interieur ook zo denderend hard kan smaken. Je zou kunnen argumenteren dat je dan beter een kleur neemt die niet in het 'standaardgamma' van lederkleuren zit, maar dat zijn er quasi geen (als je een lichtere kleur wil): donker & ook in standaardpalet: darknightblue, zwart donker & (semi) xclusive kleur: nachtgroen, aquamarine, leisteengrijs, braambes licht(er) & ook in standaardpalet: krijt, bordeaux, cognac, kalkbeige blijven over: - magnesiumgrijs (lijkt een grijswit, zelfs lichter dan krijt?) - rivierablauw (machtig maar acquired taste en allerminst klassiek) - lavendel (acquired taste again...) - guards red - cohiba Als je dus echt naar een lichtere tint wil, is 't krijt of magnesiumgrijs of kalkbeige. Of je moet dus 'to sample' gaan nemen... Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 23 februari 2025 Geplaatst: 23 februari 2025 14 minuten geleden, The Swede zei: Wat bedoel je met specialers? Ideaal ware het pied de poule interieur zoals je op de Sport Classic kon hebben. Zoals gezegd, die prijs is gewoon wat je moet betalen voor een, weliswaar vollederen, interieur. De afwijkende naden in leder kleur werden ook al aangevinkt. Is dat laatste nog eens 3,zoveel kEUR bovenop het Exclusive interieur? Zo ja ... dan zit je tegen de 20k aan voor een beige interieur. Fack, da's écht pijnlijk. (Ik snap je want ik zou het ook willen ... maar damn.) Quote
ICM 24.981 Geplaatst: 23 februari 2025 Geplaatst: 23 februari 2025 4 minuten geleden, gTa zei: Welke interieurkleur stel je dan voor? Of doel je op een interieur to sample, dat vermoedelijk nog eens een smak extra zal kosten? Ik snap je redenering, maar ik snap Swede zijn keuze net zo goed, omdat ik de combo zwart (met alu of chroom) exterieur met beige (en mogelijks een streepje hout) interieur ook zo denderend hard kan smaken. Je zou kunnen argumenteren dat je dan beter een kleur neemt die niet in het 'standaardgamma' van lederkleuren zit, maar dat zijn er quasi geen (als je een lichtere kleur wil): donker & ook in standaardpalet: darknightblue, zwart donker & (semi) xclusive kleur: nachtgroen, aquamarine, leisteengrijs, braambes licht(er) & ook in standaardpalet: krijt, bordeaux, cognac, kalkbeige blijven over: - magnesiumgrijs (lijkt een grijswit, zelfs lichter dan krijt?) - rivierablauw (machtig maar acquired taste en allerminst klassiek) - lavendel (acquired taste again...) - guards red - cohiba Als je dus echt naar een lichtere tint wil, is 't krijt of magnesiumgrijs of kalkbeige. Of je moet dus 'to sample' gaan nemen... Ik doe je lange post oneer aan, maar: cognac. Bestond vroeger al (hadden we op de Cayenne in bicolor met espresso), maar op de 992.1 niet. Ik wou eigenlijk dat. Met de identieke zwart/chroom raam omlijsting). Nu kan het terug. 2 Quote
ICM 24.981 Geplaatst: 23 februari 2025 Geplaatst: 23 februari 2025 Ofwel full cognac, ofwel dit, maar ik ken de build options niet bij GT3 en/of dit het heritage pakket is. 3 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 23 februari 2025 Geplaatst: 23 februari 2025 17 uren geleden, The Swede zei: Ik dacht dat iets minder klassieke kleuren op dit forum nochtans “in” waren Ik vind die rode gordels top. Ook met het bleke interieur heel heel mooi. Ik zou dat niet laten vallen Je koopt de auto voor jezelf he. Ni voor een ander. Het kost genoeg centen, uw goesting doen 3 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 23 februari 2025 Geplaatst: 23 februari 2025 Knappe interieur spec, enorm geslaagd ! Die Porsche sticker exterieur : nee nee nee Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 23 februari 2025 Geplaatst: 23 februari 2025 38 minuten geleden, ICM zei: Ik doe je lange post oneer aan (...) Hoe kom je daar bij? Absoluut niet. 38 minuten geleden, ICM zei: , maar: cognac. Bestond vroeger al (hadden we op de Cayenne in bicolor met espresso), maar op de 992.1 niet. Ik wou eigenlijk dat. Met de identieke zwart/chroom raam omlijsting). Nu kan het terug. Ja ik herinner me jouw frustratie dat je dat niet kon nemen (tenzij door diep in je zakken te grabbelen) en dat het nu wel weer kan. Cognac vind ik ook erg knap, maar je moet het willen. Als je echt beige wil, is dat geen optie. Met zwart of (zeer) donkerblauw erg knap. Ik zou het vermoedelijk ook prefereren boven kalkbeige. 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 23 februari 2025 Geplaatst: 23 februari 2025 Ik ben ook zwaar fan van een beige interieur, maar dan wil ik de stoelbekleding enkel beige, en niet bicolor met nog delen zwart, wat vele merken wel doen. En dan liefst ook geen contrast stikking… eigenlijk zoals ik het in mijn Audi heb gekozen. Ik heb nu dat saaie zwart met grijze contrast stikking, en grijze gordels. Dus ik heb de stoffen middendelen in de stoelen, en ga nadien misschien eens kijken om dat naar pepita met groen om te zetten. 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 23 februari 2025 Geplaatst: 23 februari 2025 (aangepast) Als het rood van de gordels overeenkomst met het rood van de remklauwen, dan vind ik dat geweldig nice. Indien ander kleur, dan minder. Gele remklauwen met gele gordels zou ook nog wijs zijn. Maar dan geen te hard geel. Donkerder dan het typische Brembo messing kleur en lichter dan het typische gele remklauwen geel, ergens wat naar het goud achtige. Zou minder hard contrast geven, maar wel nog wat kleur en karakter geven aan het interieur. Past naar mijn gevoel ook ietsje beter met zwart, geel/goud met zwart is altijd top. Voordeel van rood is dat het beter past bij de achterlichten, dat je geen extra kleur toevoegt, maar een aanwezig kleur herhaalt. 23 februari 2025 aangepast door Tjeu Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.