Ritsuke 6.262 Geplaatst: 9 juli 2024 Geplaatst: 9 juli 2024 Ik heb de niet-M zetels met zetelventilatie. De M variant is mooier - IMO - maar ik heb ze nog niet gemist. Het kunnen monteren van een iPad houder was op deze ook een meerwaarde. Quote
Roger 310 Geplaatst: 9 juli 2024 Geplaatst: 9 juli 2024 Zojuist, Ritsuke zei: Ik heb de niet-M zetels met zetelventilatie. De M variant is mooier - IMO - maar ik heb ze nog niet gemist. Het kunnen monteren van een iPad houder was op deze ook een meerwaarde. Ja het is onze tweede wagen, dus dat maakt allemaal niet zo uit. Ik zit gewoon zwaar in dubio omdat ik de M zetels echt knap vind, maar ik wil liever geen zwart interieur deze keer. Quote
ir_fuel 58.437 Geplaatst: 9 juli 2024 Geplaatst: 9 juli 2024 12 minutes ago, Roger said: Ik vind dat op zich wel mooi, doet mij aan mijn huidig interieur denken in de Mercedes. Dat interieur is gans anders, qua rode accenten. Smaller al, om te beginnen. Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 9 juli 2024 Geplaatst: 9 juli 2024 1 uur terug, Roger zei: Ja het is onze tweede wagen, dus dat maakt allemaal niet zo uit. Ik zit gewoon zwaar in dubio omdat ik de M zetels echt knap vind, maar ik wil liever geen zwart interieur deze keer. In een van mijn configuraties zitten ze ook met rode flanken. Ben er nog niet uit. Wel rood exterieur ook. Zou ze eens moeten proefzitten Quote
-Fred- 829 Geplaatst: 10 juli 2024 Geplaatst: 10 juli 2024 Ik heb de M-zetels en ben er wel blij ermee, maar mijn vrouw heeft liever de gewone sportzetels. Niet persé omwille van de zithouding, wel omdat door de hogere kopsteun, de zetel niet heel hoog kan versteld worden. Ze nemen in de diepte ook meer plaats in beslag. Rugpaneel steekt verder uit. En zoals hierboven ook reeds aangehaald, is het een probleem voor i-pad houders. Alles tesamen weet ik niet of ik deze stoelen nog zou kiezen Quote
ir_fuel 58.437 Geplaatst: 10 juli 2024 Geplaatst: 10 juli 2024 2 hours ago, -Fred- said: wel omdat door de hogere kopsteun, de zetel niet heel hoog kan versteld worden. Uw vrouw is 1m35? Quote
-Fred- 829 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 Tis geen grote, maar het is nu ook geen dwerg. Ik snap het ook niet goed, volgens mij zit ze zeker niet te laag, maar ze ziet de neus niet goed genoeg... Los daarvan is het gewoon een feit dat je de gewone sportstoel hoger kan verstellen Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 dat ligt dan toch eerder aan de vorm van de auto (steilere duikende neus) dan aan de stoel. Tip: koop de volgende keer een Mercedes, met de ster op de neus (of een Rolls, indien meer budget voorzien) Quote
ir_fuel 58.437 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 15 minutes ago, -Fred- said: Tis geen grote, maar het is nu ook geen dwerg. Ik snap het ook niet goed, volgens mij zit ze zeker niet te laag, maar ze ziet de neus niet goed genoeg... Los daarvan is het gewoon een feit dat je de gewone sportstoel hoger kan verstellen In welk normale auto kan je vandaag wel nog de neus deftig zien? Daarvoor hebben ze sensoren en camera's. Ik durf trouwens gerust zeggen dat ik sinds ik met mijn 3 reed (en nu i4) ik een slechtere chauffeur geworden ben op dat vlak. Ik doe alles van parkeren enzo op de 360 graden camera's. Kan u garanderen dat als ik dat niet doe ik scheef in mijn parkeervak sta tegenwoordig Quote
-Fred- 829 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 Bij de A3 hebben we enkel pdc achteraan, dat is idd wel aanpassen als ik daarmee op stap ben. Inschatten is een stuk moeilijker geworden nu ik nooit nog achterom moet kijken om te parkeren. Ik parkeer met mijn auto ook puur op camera en zijspiegels Quote
ir_fuel 58.437 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 Ook nog een verschil in afmetingen uiteraard. Ervoor reed ik met een 1. Zo een 3 was dan direct een stuk groter + ik heb nooit moeten leren werken met de nieuwe afmetingen van die auto, zonder hulpmiddelen. Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 Ik heb nog leren inparkeren met een Ford Sierra diesel en VW Jetta II (op, voor die tijd, dikke banden, en met een grote draaicirkel). De Visa van mijn mama had zelfs geen rechterbuitenspiegel. Het kon lastig zijn, met momenten . Gelukkig reden die nog allemaal op stalen velgen met ballonbanden. Servo was de eerste verbetering, daarna parkeersensoren achter (wat een luxe !), daarna ook vooraan, en nu zelfs op de zijkant (en met camera !) en met een automatische parkeerfunctie. Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 Ik heb leren rijden met de G, sindsdien met weinig wagens problemen om te parkeren Maar hier reken ik ook op de achteruitrijcamera. Quote
ir_fuel 58.437 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 5 minutes ago, Polygoon said: Ik heb leren rijden met de G, sindsdien met weinig wagens problemen om te parkeren Dat is zever he. De achterkant van die G = de plaats waar de achterruit zit, al om te beginnen. Om te zeggen dat als je met een G kan parkeren je met alles kan parkeren is nonsens Quote
ir_fuel 58.437 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 8 minutes ago, ex-Mooseman said: en met een automatische parkeerfunctie. Daar mag je toch ook niet blind op vertrouwen. Ik gebruik dat al eens bij achteruit inparkeren, en als die voor je scheef staat en/of met een wiel op het trottoir rijdt dat ding gewoon je velg er tegen hoor. Niet dat ik het al heb voorgehad, maar ik grijp dan wel op tijd in. Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 Het is nu mijn derde auto waar er zo'n automatische parkeerfunctie op zit. Het werkt telkens beter, maar het is nog altijd verre van perfect. Ik plooi de auto in een kleiner gat, en kan het sneller dan dat de auto het zelf kan. Soms denkt die ook dat die haaks moet parkeren, terwijl het in feite een parallele plaats is (vaak zo bij een heel lage stoeprand), waar er dan een breed trottoir achter ligt. Quote
ir_fuel 58.437 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 41 minutes ago, ex-Mooseman said: Het is nu mijn derde auto waar er zo'n automatische parkeerfunctie op zit. Het werkt telkens beter, maar het is nog altijd verre van perfect. Ik plooi de auto in een kleiner gat, en kan het sneller dan dat de auto het zelf kan. Manueel gaat altijd sneller. En kleiner gat? Als ik zie waar hij me soms tussen heeft gezet maak ik me meer zorgen om schade aan mijn auto bij het wegrijden van die voor en achter me eigenlijk. Nog kleiner hoeft echt niet. Heb al in plaatsen gestaan waar hij 4 keer moest "steken" eer hij erin stond. Als je trouwens denkt dat dat traag is, probeer dan eens de omgekeerde functie: wegrijden uit een parkeerplaats. Dat is pas traag Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 34 minuten geleden, ir_fuel zei: Manueel gaat altijd sneller. En kleiner gat? Als ik zie waar hij me soms tussen heeft gezet maak ik me meer zorgen om schade aan mijn auto bij het wegrijden van die voor en achter me eigenlijk. Nog kleiner hoeft echt niet. Heb al in plaatsen gestaan waar hij 4 keer moest "steken" eer hij erin stond. Als je trouwens denkt dat dat traag is, probeer dan eens de omgekeerde functie: wegrijden uit een parkeerplaats. Dat is pas traag jij gaat de Waalse/Franse versie van de parkeerassistent hebben Quote
Ugeken 11.784 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 Nog niet uitgetest eigenlijk, bij de Superb 1 of 2x gebruikt denk ik. Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 1 minuut geleden, Ugeken zei: Nog niet uitgetest eigenlijk, bij de Superb 1 of 2x gebruikt denk ik. Op de Superb was dat echt een gadget, op de BMW is het bruikbaar. Quote
Roger 310 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 Over parkeren gesproken, de i4 die ik getest heb kantelde zijn passagiersspiegel wanneer ik de auto in achteruit zette. Kan je dat uitschakelen? Want ik moet dat echt niet Quote
ir_fuel 58.437 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 Just now, Roger said: Over parkeren gesproken, de i4 die ik getest heb kantelde zijn passagiersspiegel wanneer ik de auto in achteruit zette. Kan je dat uitschakelen? Want ik moet dat echt niet Ja, dat is gewoon met een schakelaar in de deurgreep. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 Op 9/7/2024 om 20:42, Roger zei: Niet meer sinds de facelift. En ik heb nu een eDrive40 gereden en ik miste wel wat zijdelingse steun. Maar ik vind het tacorarot echt knap. En ik haat het dat BMW mij niet gewoon toelaat die M zetels in het tacorarot te nemen met leuningbreedteverstelling op een gewone sportzetel ben je gesteld Quote
Goesting 431 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 12 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja, dat is gewoon met een schakelaar in de deurgreep. En gelukkig maar dat het nog een fysieke schakelaar is. Bij Volvo zit de knop een aantal menu's diep verscholen in het touchscreen, en als je pech hebt staat die op "beide spiegels kantelen". Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 4 uren geleden, ir_fuel zei: Manueel gaat altijd sneller. En kleiner gat? Als ik zie waar hij me soms tussen heeft gezet maak ik me meer zorgen om schade aan mijn auto bij het wegrijden van die voor en achter me eigenlijk. Nog kleiner hoeft echt niet. Heb al in plaatsen gestaan waar hij 4 keer moest "steken" eer hij erin stond. Als je trouwens denkt dat dat traag is, probeer dan eens de omgekeerde functie: wegrijden uit een parkeerplaats. Dat is pas traag Ik ben geen parkeerheld, denk niet dat ik vaak sneller zelf parkeer dan de parkeerassistent 6 uren geleden, -Fred- zei: Tis geen grote, maar het is nu ook geen dwerg. Ik snap het ook niet goed, volgens mij zit ze zeker niet te laag, maar ze ziet de neus niet goed genoeg... Los daarvan is het gewoon een feit dat je de gewone sportstoel hoger kan verstellen Ik krijg dat soms nog te horen; 'ik kan de neus niet zien'. Dan vraag ik me af, wat voor nut heeft dat. Je kan toch nooit het einde van de neus zien? Wat ben je ermee dat je een stuk motorkap ziet? Sowieso blijft dat toch een inschatting? Daarbij, je hebt sensoren.. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.