Ga naar inhoud

2007 BMW E92 335i


Greg

Aanbevolen berichten

Gemakkelijkheidshalve kopieer ik even de tekst van mijn zoekertje op 2dehands:

 

Met spijt in het hart, vanwege het nog veel te weinig gebruik van deze wagen, gaat deze de verkoop in.

Heeft mij in de 3j dat ik hem heb nooit in de steek gelaten.
Gaat weg omdat ik nog slechts 5000km per jaar rijdt, waarvan de laatste tijd geregeld korte afstanden. Daar is hij helaas niet voor gemaakt, liefst rijd je deze motor warm om dan wat sportiever onderweg te kunnen zijn.

Specs:
- E92 coupe 335i N54 motor
- 2007
- 3.0l 6cil. biturbo
- Getuned naar 550pk, sneller dan de nieuwste RS6, volgt net een 2019 F90 M5 competition
- Manueel (ze worden stilaan zeldzaam)
- Motor heeft 80000km, onderstel heeft 187000km gebold. De vorige eigenaar heeft het oorspronkelijke motorblok opgeblazen door niet steeds mooi warm te rijden...
- Verbruikt zeer weinig olie, wat al eens anders kan uitdraaien bij deze motoren.
- Recente remschijven en remblokken
- Wordt mits opleg met de originele lichtgewicht 513M BMW 18 inch wielen van een BMW M4/M3 met Michelin Pilot SuperSport banden verkocht. Vooraan 255/40R18 en achteraan 275/40R18. Wordt anders verkocht op originele BMW 270M E92 M3 winterset met 235/40R18 rondom, zie laatste foto.
- PE-mod is uitgevoerd, met grotere uitlaattips, waren toen nog niet gemonteerd op de foto's. Wat dus wil zeggen een zeer mooie sound zoals de originele Performance Exhaust van BMW
- Afneembare trekhaak
- Navi Professional
- Lichtpakket
- Xenon lichten met automatische functie
- Regensensor
- Isofix achteraan
- PDC voor en achter
- Interieur: M-sport elektrisch verstelbare stoelen in Sattelbraun met alcantara dakhemel
- ....

Iridium bougies vervangen 5000km geleden.

Deze zomer volgend onderhoud gehad:

- Servo olie + nieuw reservoir
- Nieuwe riem + preventief metalen pulley van de servo gestoken (originele plastieken pulley durft in stukken vliegen en zo de riem doen scheuren en in de motor binnenzuigen via de crank)
- Preventief dichting van het oliefilterhuis vervangen (ook een gekend probleem)
- Transmissieolie
- Versnellingsbakolie
- Olie + oliefilter
- K&N luchtfilter opnieuw geolied

Heeft geen circuit gezien, daarvoor zou ik aanraden de originele remmen te upgraden.

Minpuntjes:
- Bluts in achterbumper, zie foto.
- Bluts ter hoogte van tankklep, wordt nog verholpen met spotrepair.
- Pakking van de oil feed line van één van de turbo's moet vervangen worden, lekt een paar druppeltjes olie als hij een tijdje stilstaat. Doet voor de rest niks aan het rijden/betrouwbaarheid op zich.

Ik heb nog volgende onderdelen apart:

-Staat nu op schokdempers met originele veren, maar ik heb nog een ST suspensions verlagingsset.
- M-pack achterbumper die wat opgefrist/gespoten moet worden
- 2x splinternieuwe 275/40R18 Michelin SuperSports

Afhankelijk van wat er qua prijs overeen gekomen wordt, kunnen deze mee gegeven worden.


Ik vergeet vermoedelijk nog een heleboel dingen. Ik vul het zoekertje nog aan als mij nog iets te binnen schiet.
Geen funbiedingen (worden toch verwijderd), noch testpiloten, m.a.w. gelieve mijn tijd niet te verdoen.

Vraagprijs: 16500€

Voor een allerliefste medeforummer kan er altijd wat geregeld worden uiteraard. Zou mooi zijn dat hij hier bleef, veel plezier aan beleefd.

Nog een sper, KW Variant en deftige remsetup en je kan daar serieus het beest mee uithangen imo. Andere prioriteiten tegenwoordig, als in kleine bengeltjes, dus is er nooit van gekomen verder up te graden...

20210412_124917.jpg

IMG_20210709_151230728_HDR.jpg

IMG_20210709_151149795_HDR.jpg

IMG_20210709_153124508_HDR.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gTa zei:

Fuck wat een machine ❤️ 

Koop dat eens @Alexis of @Mayonaise! Gent heeft dringend nog meer luide 3-liter 6-cilinder BMW's nodig!!

OK omdat jij het bent! 

Nee maar even serieus. Ik sta nog steeds zot van de pre-LCI 335i touring die Andy op BB (intussen opnieuw) te koop heeft. 
't Is wit en da's démodé maar kammenieschele. Pre-LCI is minder knap dan een LCI maar het zou me ook niet deren. 
Met al die prietpraat over in 2030 geen 2dehands krellen op naft meer in te kunnen schrijven bekruipt me steeds meer een "nu of nooit" gevoel. 

De N54 is niet het betrouwbaarste blok lees ik wel. Ttz: het blok an sich is bulletproof, 't zijn alle aanbouwdelen die durven opspelen (turbo's, wastegates, HPFP, ...). Dus ofwel moet je eentje kopen waar die zaken al (grotendeels) aangepakt zijn, zoals deze van Greg. Ofwel eentje die nog OEM staat qua motormapping (vaak is chipp0n de start van veel problemen met die N54 wagens, naar 't schijnt). 

Maar 550pk in deze kar moet wel wat geven, miljaar. Ik zou al content zijn met de standaard 306 peekaats!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Alexis zei:

OK omdat jij het bent! 

Nee maar even serieus. Ik sta nog steeds zot van de pre-LCI 335i touring die Andy op BB (intussen opnieuw) te koop heeft. 
't Is wit en da's démodé maar kammenieschele. Pre-LCI is minder knap dan een LCI maar het zou me ook niet deren. 
Met al die prietpraat over in 2030 geen 2dehands krellen op naft meer in te kunnen schrijven bekruipt me steeds meer een "nu of nooit" gevoel. 

De N54 is niet het betrouwbaarste blok lees ik wel. Ttz: het blok an sich is bulletproof, 't zijn alle aanbouwdelen die durven opspelen (turbo's, wastegates, HPFP, ...). Dus ofwel moet je eentje kopen waar die zaken al (grotendeels) aangepakt zijn, zoals deze van Greg. Ofwel eentje die nog OEM staat qua motormapping (vaak is chipp0n de start van veel problemen met die N54 wagens, naar 't schijnt). 

Maar 550pk in deze kar moet wel wat geven, miljaar. Ik zou al content zijn met de standaard 306 peekaats!

Deze is inderdaad op die punten aangepakt, en zoals ik in de tekst zei, nog nooit iets mee aan de hand gehad.

Ding is een koppelbeest, niet normaal. Soms kijk ik nog eens tegoei of ik inderdaad wel in 6e sta omdat die zo op zijn sloffen wegtrekt op snelheid :lol:

Sowieso krijg ik hierbij vroeg of laat het gevoel: "Die had ik nooit...."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Verkocht! Gaat naar een jonge dertiger met een garage in Bekkevoort. Was samen met een mede-garagist komen kijken, uitgelezen en al. Kist was approved, zeker na de testrit waarbij ze beiden wat bleekjes uitgestapt kwamen :lol:

Het ga hem goed, op de vraag of hij me ooit wat wilde laten weten wanneer hij hem terug zou wegdoen, kwam het antwoord dat die waarschijnlijk wel op stal bij hem zal sterven, en dus niet meer verkocht wordt :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid