Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 12 uren geleden, Jokke_vlo zei: Niet openen….. wat natuurlijk een serieus probleem is Scherm dat niet werkt zodat je niet eens je lichten kan aansteken Een gigantisch hard gepiep : reden onbekend (ook buitenkant te horen) Niet willen laden De lijst is waanzin…. enz enz enz Miss Lotuzzz wil er zo ene in jonge okkazie Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 11 uren geleden, Mich zei: We zijn nog steeds op zoek naar het topic “Hoe ziet een roadtrip met een verbrandingsmotor eruit” 2 minuten aan uw tankklep staan schilderen met een straffe koude oostenwind, dat mis ik niet!! Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 13 minuten geleden, Lotuzzz zei: 2 minuten aan uw tankklep staan schilderen met een straffe koude oostenwind, dat mis ik niet!! Euhh… jij blijft (bleef) daarbijstaan ofwa? Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 26 minuten geleden, Lotuzzz zei: 2 minuten aan uw tankklep staan schilderen met een straffe koude oostenwind, dat mis ik niet!! Mietje! Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 16 minuten geleden, Mich zei: Euhh… jij blijft (bleef) daarbijstaan ofwa? Stap jij terug in tijdens 't tanken? Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Over t algemeen blijf ik staan, en bij ok temperaturen en een rappe pomp altijd. Maar als ge daar in uw zomerkleren s nachts wat staat uit te waaien aan een trage Total pomp, dan kruip ik terug in den auto 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari (aangepast) 12 uren geleden, Mich zei: We zijn nog steeds op zoek naar het topic “Hoe ziet een roadtrip met een verbrandingsmotor eruit” 12 uren geleden, Jokke_vlo zei: Volgens mij heeft iemand dat hier ooit gestart. Denk dat hij nog met pek en veren rond loopt en dat op een autoforum Over dat topic gesproken...daar is zelfs vorige maand nog in geantwoord. En enkel happy faces en NUL polarisatie daar. bij deze: 27 januari aangepast door Liquid Li0n 1 Quote
Parsifal 4.573 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 1 uur terug, Lotuzzz zei: Miss Lotuzzz wil er zo ene in jonge okkazie Niet doen. Geen idee wat ze bij Volvo gedaan hebben, maar die EX-modellen zijn helemaal rampzalig (vooral softwarematig) Toptip voor EV occasie, BMW i3 120ah, gaan gewoonweg niet kapot... 1 Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Dit weekend nog eens een range test gedaan met mijn ID4, aan nul graden. Cruise op 115km/h gezet, richting kust. Totale rit was 340km. Thuis voorvervarmd, en onderweg constant de zetelverwarming aan. Die van mijn vrouw op 3, die van mij op 1 . Vertrokken aan 100% en thuis met 7% toegekomen. Dat is voor mij zelfs naar winterse omstandigheden best ok. Volgende week staat er nog een ritje Frankfurt en de week nadien een rit Polen op het programma. 4 Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 25 minuten geleden, bud wijzer zei: Cruise op 115km/h Dit zegt alles. 1 Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari (aangepast) 6 minuten geleden, DDke zei: Dit zegt alles. Klopt ja.. maar heel eerlijk zo'n ritje Kempen kust, dan kan je ook niet veel harder. Of tenminste, dat hoeft voor mij niet harder op een zondag. In Duitsland rijd ik wel gewoon 130 en ga wat sneller laden hoor. Ik kwam nu aan 18,8 kwh verbruik, best netjes. Als ik naar Polen rijd in de winter , draait dat rond de 22 27 januari aangepast door bud wijzer Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 47 minuten geleden, bud wijzer zei: Dit weekend nog eens een range test gedaan met mijn ID4, aan nul graden. Cruise op 115km/h gezet, richting kust. Totale rit was 340km. Thuis voorvervarmd, en onderweg constant de zetelverwarming aan. Die van mijn vrouw op 3, die van mij op 1 . Vertrokken aan 100% en thuis met 7% toegekomen. Dat is voor mij zelfs naar winterse omstandigheden best ok. Volgende week staat er nog een ritje Frankfurt en de week nadien een rit Polen op het programma. Ik zou het niet kunnen, die CC zo laag zetten. Zou nog liever even laden onderweg (of ter plaatse met wat chance). 4 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 1 minuut geleden, Polygoon zei: Ik zou het niet kunnen, die CC zo laag zetten. Zou nog liever even laden onderweg (of ter plaatse met wat chance). ik deel de mening van Polygoon. Ik zou het ook niet kunnen. Ze pakken vanaf 129 dus ik rijdt 126 a 127 op gps op CC. 1 4 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Zojuist, Liquid Li0n zei: ik deel de mening van Polygoon. Ik zou het ook niet kunnen. Ze pakken vanaf 129 dus ik rijdt 126 a 127 op gps op CC. Gewoon 160 buiten de CC’s … 2 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 1 minuut geleden, Liquid Li0n zei: ik deel de mening van Polygoon. 8 Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Ik heb gisteren een rit gedaan, en had een zakelijke relatie mee die ook tegen elektrisch rijden is. Eerst moesten we naar Antwerpen, dan naar Brussel, en dan nog terug. Ik had geladen tot 80% wat ik altijd doe, en de rit was 270km. Met 80%, en deze koude, kan ik met 80% ongeveer 280km doen, dus dat gaat niet lukken. Mijn copiloot was dus heel benieuwd hoe het zou gaan. Onze eerste afspraak was bij Tomorromland in Antwerpen. Die zitten nu in een nieuw gebouw, met een ondergrondse parking (Indigo), met heel veel laadpalen. Dus daar de auto al ingeplugd, laden aan 11kW, 1,5u vergaderd. Dan doorgereden naar de VRT, waar ook weer laadpalen stonden, ook daar ingeplugd, 2u vergaderd, en naar de firma gereden, en ik had nog 42%/147km actieradius over. Zo gemakkelijk kan elektrisch rijden zijn in België. Mijn zakelijke relatie was toch onder de indruk, en gaf toe dat hij het zo nooit heeft (in)gezien. En als ik niet had kunnen laden bij mijn afspraken, dan had ik hoop en al 10 minuten moeten stoppen om effe bij te laden. Tegenwoordig staat er bijna elke 5km wel ergens een supercharger. 5 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Zojuist, BMWMB zei: Ik had geladen tot 80% wat ik altijd doe Dat is je leven toch ook onnodig moeilijk maken 1 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 9 minutes ago, BMWMB said: Waarom? Als je bijna 300km moet rijden zou ik dat spel toch volladen. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 12 minutes ago, Polygoon said: Gewoon 160 buiten de CC’s … En hoeveel boetes rijd je zo bij mekaar? Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 3 minuten geleden, BMWMB zei: Waarom? Als je niet ter plaatse kan laden moet je 10 minuten stoppen omdat je niet gewoon tot 100% laadt. En waarom? Als je die batterij meteen leeg rijdt is er geen degradatie. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Zojuist, ir_fuel zei: En hoeveel boetes rijd je zo bij mekaar? Zeg niet zomaar boetes tegen « convenience tax ». Ik denk 3-4 ofzo. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 9 minuten geleden, ir_fuel zei: Als je bijna 300km moet rijden zou ik dat spel toch volladen. 8 minuten geleden, Polygoon zei: Als je niet ter plaatse kan laden moet je 10 minuten stoppen omdat je niet gewoon tot 100% laadt. En waarom? Als je die batterij meteen leeg rijdt is er geen degradatie. I know, en soms laad ik wel tot 100%, maar eigenlijk doe ik het zelden. Voor de rit gisteren had ik het bewust gedaan, omdat ik wist dat ik op beide plaatsen kon laden, en om mijn copiloot in de waan te laten, toch zoals hij denkt, dat we in de problemen gingen komen. Het verschil bij dit weer tussen 80 en 100% is een goede 60km. Enkel als je een rit moet doen van tussen de 260 en 320km is het de moeite om tot 100% te laden. Als de rit langer dan 320km wordt, moet ik sowieso laden onderweg. Ook weet ik al op heel veel zakelijke afspraken dat er kan geladen worden. Ik rijd al 8 jaar elektrisch, dus ik weet ondertussen wel hoe het moet. 2 1 Quote
Logic 538 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 1 minuut geleden, BMWMB zei: I know, en soms laad ik wel tot 100%, maar eigenlijk doe ik het zelden. Voor de rit gisteren had ik het bewust gedaan, omdat ik wist dat ik op beide plaatsen kon laden, en om mijn copiloot in de waan te laten, toch zoals hij denkt, dat we in de problemen gingen komen. Haha, snoodaard, nog met minder moeten vertrekken dan. 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 7 minutes ago, Logic said: Haha, snoodaard, nog met minder moeten vertrekken dan. Batterij op 50% en voor het vertrek nog rap 5 minuten plankgas rondrijden om de theoretische range helemaal te doen kelderen bij vertrek 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.