Ga naar inhoud

Fiscaal interessante "2de wagen"


josenjef

Fiscaal interessante "2de wagen" < 25k  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat zou jij kiezen

    • PHEV.
      5
    • Small EV.
      9
    • Ik ga nog liever te voet of weet iets beter.
      2


Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Bompa zei:

Die Honda e vind ik zo een coole auto dat ik het zou durven, maar alleen na testrit. Weet idd ook niet welk comfort die biedt.

Een jonge hybride zou m'n tweede keuze zijn (bv Rav-4), maar in het geval jij beschrijft zou ik nog naar m'n oude methode durven gaan: comfortabele, iets oudere berline of luxewagen. Wat je spaart in aankoopprijs is reserve voor iets meer lopende kosten. Maar in ruil elke dag pret.

Die Honda e is op papier niet de beste, maar toch blijft die kriebelen.

Moest het een privé aankoop zijn zou het een gemakkelijkere zoektocht zijn voor mij, maar langs de andere kant zie ik het niet zitten om de rompslomp er bij te nemen van een privé wagen zakelijk te rijden. En fiscaal is dat sowieso nog geen goede optie.

Deze spreekt mij ook wel aan, meer dan een 530e eigenlijk, maar budgettair is dat natuurlijk weer een grotere stap.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
15 minuten geleden, josenjef zei:

Als alles goed staat deze eind deze week op mijn oprit.

1113592056_HondaEToonzaal.thumb.jpeg.9811a89c3546b87fceedfb50152ca9a5.jpeg

Wijssss!  Keep us posted. Oprecht geïnteresseerd in je bevindingen: hoe 't rijdt, vinnigheid, practicality, perceptie bij medeweggebruikers, compatibiliteit met de occasionele autostraderit, enz.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, josenjef zei:

Als alles goed staat deze eind deze week op mijn oprit.

1113592056_HondaEToonzaal.thumb.jpeg.9811a89c3546b87fceedfb50152ca9a5.jpeg

Geutig en een leuk ontwerp 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Eindhout, het dorp met de hoogste concentratie aan Honda's van heel Europa denk ik soms :lolz:

Tof ding!

Die verkopen daar inderdaad goed denk ik, ik was er nog nooit geweest tot nu 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, gTa zei:

Wijssss!  Keep us posted. Oprecht geïnteresseerd in je bevindingen: hoe 't rijdt, vinnigheid, practicality, perceptie bij medeweggebruikers, compatibiliteit met de occasionele autostraderit, enz.

 

Heb er 2 uur mee gereden donderdag, waaronder een stuk autostrade, want ik ga hier ook mee gaan pendelen naar Brussel 1 of 2 dagen per week. Wat mij positief opviel, nadat ik al zo wat elke Youtube review had bekeken, was hoe goed de rijhulpsystemen werkten. Gewoon op ACC van het ene dorp naar het andere 50-70-50-30 in onze lintbebouwing en ik kon gewoon 20 minuten door de Kempen cruisen met de stroom mee. Ga je zelf aan de pedalen is de one-pedal driving ook echt tot stilstand, beviel me ook heel goed. Stoorde me in andere EV's vaak waar het net niet was.

Wegligging is ook beter dan wat ik in dit segment had testgereden, al heb ik met de i3 niet zoveel recente ervaring, de e208 lag niet zo goed op de weg. Deze is ook veel snediger dan de Peugeot.

Wat me tegenviel waren de stoffen zetels, ik ben daar meestal wel voor te vinden, maar op de testauto waren al een paar plekken. Daarom voor leder gegaan op deze, is ook een mooi bruin leder dus het blijft allemaal warm en gezellig in het interieur. De koffer is ook echt belachelijk klein, gelukkig gooi je vlot de achterbank plat al kan dat niet in 2 delen. De achterdeuren waren ook echt een plus voor mij.

Ik kijk er al naar uit om in de komende maanden excuses te verzinnen om deze toch te nemen voor een langere rit 😁 Mijn zonen zijn alvast er volledig zot van, dus dat zit al goed.

 

1gOGir1rX3K53v18kSNeqj-lZ3NS2LIIrOsinOK89DaIjPVljf6LCbbztEtGyklkUzCxcb34VfBXP7KbWo_hvjF9zxdPH_5MA-mhaQsj5qsCNaTMYj1PzIyIkTlfNt_UMWeLL6ZReFfw6cDRUV2oDapHRqgBL8WgV021tk4p9zVshLsXLnObmQrrejeGetJNoKuIHjc21rL1W_sShS2FqN1m7JMrr7c2GyKg5BSGfSSugDp5jcSqVrMvNVDAJpGJHOzKoleV9ztWWr8jBfc8KkSPDlyNw7DRsqwo_FNMu1fVkgjADeBeNBdpLa86l5qSj9t6m2LhH1x7tSnTu99enqMuAcTNZQ_cwaF3oFoD50x-dD7u-X3dhrd8vpMjfQvAwkpUexs4QDXycgaqjhQMdM6LsxoeRFlJ8WmWho5AO-On8LMMjLoNxodV_YG_lFl8aIG7rl_Gqz0KTXHiSSDp1I72dQ-fh6hRz_jIWTpd2KrcpxvzMV9ewFgwfS_8jzWpO10CNjQnTt8Z6AfQofXWohygiqxXJ9eW-S7YM6hcEhdwpW5TDWY_e5yQe829_eqUAKYFUcXC9ufNWMMSW2M0CKV7Tjy__pJEE1LPcv38FER3OIuft2_o24_ZflrMVR9Pb8DsES7POn_Q2XE8OYlTu-ZalnqnsVT4w0ialLKRj7lgGMBsrJvvsB2ZqR82pXg2N3uoEp4IxWbVZwsbVpVIAycC7Lnwp5uqZ4TBi1GAfr7LFY_vcpQSFKmNYDdZ=w721-h961-no?authuser=0

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficat! Altijd leuk om deze te zien rijden. Deze ook eens gehad voor het weekend. Enkel de range en prijs was toen een serieuze afknapper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie auto die we veel te weinig zien, maar dat komt volgens mij ook wel door die prijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mrbbs zei:

Proficat! Altijd leuk om deze te zien rijden. Deze ook eens gehad voor het weekend. Enkel de range en prijs was toen een serieuze afknapper.

 

58 minuten geleden, knight-rider zei:

Mooie auto die we veel te weinig zien, maar dat komt volgens mij ook wel door die prijs?

 Catalogus is deze 41k incl btw, voor een range van 220 km WLTP is dat in het B-segment volledig van de pot gerukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Wijssss!  Keep us posted. Oprecht geïnteresseerd in je bevindingen: hoe 't rijdt, vinnigheid, practicality, perceptie bij medeweggebruikers, compatibiliteit met de occasionele autostraderit, enz.

 

+1111

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid