Ga naar inhoud

Vertragingen Nieuwe Wagens en Onderdelen


Le Capri Mauve

Aanbevolen berichten

Pas een reparatie gehad waar ik lang op moest wachten. Ik heb er nog niet over gelezen maar ik mocht een backorderlijst inkijken en het schijnt nogal erg tegenwoordig de vertragingen. Dus misschien het moment om een thread test starten om voorbeelden te verzamelen en eventueel oorzaken. ( Just in time, corona, evergreen blokkade, monopolies, oorlog, andere)

Er zouden een half millioen autos minder gemaakt worden dit jaar.

Er is schaarste aan kabelbomen omdat de meeste (70%? )gemaakt worden in Oekraine.

Ik hoor dat Michelin stil ligt.

Er is al langer een chips schaarste , die nog zou versterkt worden door de oorlog (https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-industrie/oorlog-rusland-oekraine-op-naar-nieuw-tekort-aan-microchips).

Dju toch.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banden blijken idd het volgende grote probleem te worden. Transport van bestanddelen is zodanig kostelijk geworden dat men in bulk is beginnen vervoeren i.p.v. in standaard containers heb ik gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, abtler said:

Ik hoorde deze week van een bevriend Porsche team Michelin racebanden ook 😳

In de Fun Cup geraakt men niet meer aan ECU's. Er zijn er gewoon geen meer, ook niet bij de fabrikant. Als die dus dit seizoen de geest geeft heb je een enorm probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, GTX zei:

Bridgestone (motorbanden) zijn momenteel al een probleem. 

Dunlop circuitbanden (moto) waren vorig jaar met momenten al een probleem, en het is er nu ook niet op gebeterd ...
En ge moet anders maar eens een nieuwe camionette bestellen 😬  (en ze nog voor het einde van het jaar geleverd te krijgen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, WoKe zei:

Dunlop circuitbanden (moto) waren vorig jaar met momenten al een probleem, en het is er nu ook niet op gebeterd ...
En ge moet anders maar eens een nieuwe camionette bestellen 😬  (en ze nog voor het einde van het jaar geleverd te krijgen)

Kameraad heeft meer voor zijn 3j oude camionette gekregen dan hij ervoor betaald heeft als hij nieuw was 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Krikkie zei:

Kameraad heeft meer voor zijn 3j oude camionette gekregen dan hij ervoor betaald heeft als hij nieuw was 😅

Mijn kameraad ook voor zijn Vito. Zotte wereld vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu bijna 9 maanden te wachten op mijn nieuwe auto. Toen die in Duitsland kwam hebben ze er ook nog stukken op moeten naplaatsen omdat die in de fabriek niet beschikbaar waren.

Mijn vrouw heeft mini besteld en die stond op 10 maanden levertijd en zou nu nog wat langer duren door de oorlog in Oekranië.

Link naar reactie
Delen op andere sites

April '21 een Tiguan Hybride gekocht voor een medewerker, nu bevestigde termijn is eind september-oktober. Ding gaat 18 maand 🤯 weggezeten hebben. 

Kort daarachter nog 3 dezelfde gekocht, daar hebben we zelf nog geen levertermijn van 🥲

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, WoKe zei:

Dunlop circuitbanden (moto) waren vorig jaar met momenten al een probleem, en het is er nu ook niet op gebeterd ...
En ge moet anders maar eens een nieuwe camionette bestellen 😬  (en ze nog voor het einde van het jaar geleverd te krijgen)

Vorig jaar in Augustus een nieuwe gekocht die ik op korte termijn nodig had. Moest stockwagen zijn dus. Bij Peugeot en Citroen nog 0 stock, VW idem. Opel en Fiat maar een paar, enkel Renault kon echt helpen. Ongezien, zal nu alleen maar erger geworden zijn. Eind volgend jaar wissel ik van auto, misschien best al maar gaan bestellen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Challazer zei:

April '21 een Tiguan Hybride gekocht voor een medewerker, nu bevestigde termijn is eind september-oktober. Ding gaat 18 maand 🤯 weggezeten hebben. 

Kort daarachter nog 3 dezelfde gekocht, daar hebben we zelf nog geen levertermijn van 🥲

Collega wou een bestellen begin dit jaar en kreeg te horen dat het 2024 ging worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, tuscani zei:

Of tesla bestellen.  :D die leveren nog steeds snel.  

Just BMW gebeld voor bv een 330e, zal toch iets in die richting zijn. 8-10 maanden dus voorlopig geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook een leuke: een auto afgekeurd voor kapotte knipperlichtschakelaar(aan het stuur), wacht nu bijna 3 maand op een nieuwe.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Jules_W zei:

Just BMW gebeld voor bv een 330e, zal toch iets in die richting zijn. 8-10 maanden dus voorlopig geen probleem.

Nu bestellen zou idd begin Q2 2023 zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

ook een leuke: een auto afgekeurd voor kapotte knipperlichtschakelaar(aan het stuur), wacht nu bijna 3 maand op een nieuwe.

Je vindt toch alles tweedehands? Ongevalauto of zo, over welke auto gaat het? Je GT86?

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Krikkie zei:

Je vindt toch alles tweedehands? Ongevalauto of zo, over welke auto gaat het? Je GT86?

Ben niet meer zeker over welke auto het ging. Ik weet wel dat hun leverancier een grondige zoekroutine gebruikt om onderdelen te vinden. Tweedehands zoeken ze ook af al kan ik nu niet zeggen of ze dat voor dat onderdeel deden. In elk geval het totaalplaatje was dat het een enorme miserie geworden is om aan stukken te raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

In elk geval het totaalplaatje was dat het een enorme miserie geworden is om aan stukken te raken.

Op dit moment moeten wij steeds meer van de online onderdelenverkoop weer annuleren omdat we er niet (of niet op tijd) aan geraken.

Levert behoorlijke problemen op aangezien onze klanten de onderdelen grotendeels nodig hebben om hun "wagenpark" draaiend te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die ik ken heeft  vorige week een BMW i4 M50 besteld.

Voorlopige levertijd Juni 2023.

Twijfelt wel nog van kleur tussen Sunset Orange en soort blauw( naam ontglipt mij) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Iveco Daily die de 2de week van januari ging binnenkomen. Momenteel ziet het er naar uit dat hij er net na Pasen gaat zijn. Nu maar hopen dat alle stukken voor de ombouw naar BE-Trekker er ook zijn …

Ook een Master L4 DC besteld bij Renault Trucks … vrees dat die er niet voor September gaat zijn. 

Kan alleen maar hopen dat eens de nieuwe geleverd zijn de huidige Sprinter BE trekker en de Peugeot Boxer als zoete broodjes de deur uitvliegen😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, toere said:

Iemand die ik ken heeft  vorige week een BMW i4 M50 besteld.

Voorlopige levertijd Juni 2023.

Twijfelt wel nog van kleur tussen Sunset Orange en soort blauw( naam ontglipt mij) 

Dat is zever in pakskes.

Ik heb de mijne al een hele tijd terug besteld, op papier voorzien voor juli 2023, en een paar weken terug bericht gehad dat de productiedatum is opgeschort. Levertermijn onbekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, erq said:

I4 M50 is sowieso ten vroegste Q3 2023, tenzij het een gereserveerde slot is van de dealer. 

En die gaan dat vandaag echt niet op overschot hebben liggen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid