Ga naar inhoud

RC & modelbouw

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wa heb je betaald voor die set,@@manneke ?

Wij hebben ze nu binnen à 100€ ;)

Geplaatst:

Ik heb nog niets gekocht. Die revel set stond aan 110€ dacht ik. Heb in een andere winkel wat info gevraagd en die schijnt niet te goed te zijn, geen double action...

Geplaatst:

En ik ben er niet meer geraakt :(

Vorige afspraak was wat uitgelopen....

Geplaatst:

Ik wel :)

Potje verf en een tang gekocht bij Vanni.

Xf85: rubber zwart, in mn winkel waar ik normaal ga hadden ze die niet.

Beurs was ok, maar die in Varsenare vond ik meer de moeite.

Geplaatst:

Jabbeke bedoel je?

Is dan ook enkel civiele modelbouw hé, militair & vliegtuigspul vind je er niet.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Van de week deze gaan halen voor de zoon, wat een beest [emoji33]

55afdc5ae24e40b3e7298319f64d7314.jpg

a460e520f4c960850e28e6ca0cd49467.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Nice! Al mee gereden? Ik heb gisteren op offroad parcours gereden met de losi xxl. Beetje te veel misbruikt en er is iets van mn schokdemper gebroken.

Ik heb gisteren hem volle bak over een jump gestuurd, en op de gas blijven hangen terwijl hij in de lucht ging, hij maakte een perfecte backflip en landde mooi op zn 4 wielen. Jammer genoeg stond ik daar alleen en heeft niemand het gezien :(

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ja, er zit een aluminium bumper (upgrade) op en de 2de x al geplooit :fp:, nu rijd ik wel nog maar met 2 2s lipo's maar dat ding stopt voor niks.

Geplaatst:

En die "rem" die erop zit, als je zwaar in de ankers gaat maakt hij een dubbele frontflip, er zou ook een soort van.esp opzitten maar daar moet ik me nog is in verdiepen.

Geplaatst:

Nice! Al mee gereden? Ik heb gisteren op offroad parcours gereden met de losi xxl. Beetje te veel misbruikt en er is iets van mn schokdemper gebroken.

Ik heb gisteren hem volle bak over een jump gestuurd, en op de gas blijven hangen terwijl hij in de lucht ging, hij maakte een perfecte backflip en landde mooi op zn 4 wielen. Jammer genoeg stond ik daar alleen en heeft niemand het gezien :(

Zo typisch van zodra e daar met camera of anderen staat lukt het net niet meer.

Geplaatst:

20 april is er een modelbouw beurs in Dortmund. Ik heb al verlof gevraagd :) schijnt wel goed te zijn

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Daarstraks de koppeling doen smelten en met dit als gevolg :[emoji4]

f4503e389af308811b744e89414c81c7.jpg

Dan maar een upgrade besteld in de US.

2c61218e7acb77d61c68c64fbd1e870e.jpg

Geplaatst:

Hoe heb je dat gedaan?

20 april is er een grote beurs over modelbouw in Dortmund:

http://www.intermodellbau.de/

Ik zal gaan met mn pa en nog een paar van de vliegclub. Zal wel de moeite zijn denk ik.

Geplaatst:

Hoe heb je dat gedaan?

Ik zal gaan met mn pa en nog een paar van de vliegclub. Zal wel de moeite zijn denk ik.

Hmmm, interessant. Ik zou daar nog wel 'es heen durven gaan met de moto.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hoe heb je dat gedaan?

Geen idee, misschien m'n zoon teveel achteruit en full throttle vooruit ofzo, maar ze staan erom gekend blijkbaar dat ze moeite hebben met de Monster Mamba icm met lipo's, er is een upgrade kitje van Traxxas zelf maar ik zie er niet veel verschil aan daarom dit maar genomen. Wel duurder maar zou bullet proof zijn en ook een stalen tandwiel ipv plastic.
Geplaatst:

Dat is omdat de slipper clutch te zacht staat, waardoor die te veel doorslipt bij optrekken en zo te veel warmte genereert. Gewoon je slipper clutch wat harder aandraaien. Heb het exact zelfde probleem ooit ook al gehad lang geleden.

Je kleine tandwiel kan je best in metaal nemen, maar dit grote kan je best in kunststof laten.

Ook belangrijk is de 2 tandwielen instellen op elkaar, niet vastzetten met de 2 tandwielen volledig zonder speling tegen elkaar. Altijd lichtjes speling tussen laten, en tijdens monteren tandwiel ook met de hand wat ronddraaien om te kijken wat de positie is met de minste speling en daar naar afstellen, want zulke tandwielen zijn nooit perfect axiaal gecentreerd.

Geplaatst:

dd5360a6b84247f0f900117634aa5ae1.jpg

Ik zou wel eens gaan kijken. Op de website vermelden ze dat ze geen monster trucks of truggys toelaten (schade aan het parcours). De baja en losi laat ik dus best thuis...

Geplaatst:

Alle, tof, hier in de buurt dus. Zal ook eens proberen te passeren.

Geplaatst:

Hopelijk is z'n vergunning in orde. Absurd hoe intolerant de samenleving is ten aanzien van zo'n activiteiten. Zelfs electromodelletjes maken "veel te veel lawaai", dat "stoort heel mijne zondag kapot". En daarna doen ze lustig verder met hun bladblazer op benzien of gaan ze wat slijpschijven aan een DIY velorek, ofzo. :fp:

Den tijd dat ge ongestoord met een 2-takt bigscale in 't vrije kon rondcrossen is al lang voorbij. Als ge dat nu doet bellen ze de flikken. :fp:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Je kan nergens meer met verbrandingsmotoren rijden, jammer genoeg. Ik mis soms wel het geluid en de geur van mn nitro, maar niet de miserie ervan :)

Geplaatst:

Nitro kan me niet bekoren, tweetakt wel. :inlove:

Geplaatst:

Zot :lol:

Zo een zandwolken :lolz:

Geplaatst:

Ik ben op zoek naar iets zoals dit:

TEAM-LOSI-MINI-T-1-18-TITANIUM-COMPLETED

Afstand tussen de centers zou maar 24mm mogen zijn. Met M5 of M6 boutjes.

Waar kan ik ergens terecht waar ze zo'n dingen (en redelijk wat keuze) op stock hebben?

Geplaatst:

Ik ben op zoek naar iets zoals dit:

TEAM-LOSI-MINI-T-1-18-TITANIUM-COMPLETED

Afstand tussen de centers zou maar 24mm mogen zijn. Met M5 of M6 boutjes.

Waar kan ik ergens terecht waar ze zo'n dingen (en redelijk wat keuze) op stock hebben?

Van welke kanten ben je?

Ik denk niet dat de winkels waar ik ga dit op voorraad hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in