Vanni 1.628 Geplaatst: 6 januari 2016 Geplaatst: 6 januari 2016 Knap gedaan hoor @@manneke . Kheb er niks aan toe te voegen Microsol is idd echt een must als je je model tot een goed eind wil brengen. 1 Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 10 januari 2016 Geplaatst: 10 januari 2016 Ik ben begonnen aan een nieuwe doos.Een vraagje aan @ en @@Bompa : de carrenage van de moto is al in rood plastiek. Op de plannen staat dat die in het rood moeten (X7).Wat is aan te raden:- primer erop en in het rood spuiten- in het rood spuiten zonder primer- gewoon zo latenIk denk dat 1 het best is, maar heb dat nog nooit gedaan en ik weet niet of het een groot verschil zal zijn en of ik het makkelijk kan verkloten...Verder zie ik het wel zitten. Op het eerste zicht minder werk op plan dan mn vorige, maar er zijn kleine stukjes al uit het raster gehaald, wat me veel prutswerk heeft opgeleverd. Quote
Naish 9.563 Geplaatst: 10 januari 2016 Geplaatst: 10 januari 2016 Ik heb dat vroeger ook nog gedaan camions... Zo eens een hele grote gebouwd, maar nadien bleek de gebruikte lijm niet goed te zijn geweest en dat ding viel dus gewoon uit elkaar... 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 10 januari 2016 Geplaatst: 10 januari 2016 Ik ben begonnen aan een nieuwe doos. Een vraagje aan @ VanniLepudding en @ Bompa: de carrenage van de moto is al in rood plastiek. Op de plannen staat dat die in het rood moeten (X7). Wat is aan te raden: - primer erop en in het rood spuiten - in het rood spuiten zonder primer - gewoon zo laten Ik denk dat 1 het best is, maar heb dat nog nooit gedaan en ik weet niet of het een groot verschil zal zijn en of ik het makkelijk kan verkloten... Verder zie ik het wel zitten. Op het eerste zicht minder werk op plan dan mn vorige, maar er zijn kleine stukjes al uit het raster gehaald, wat me veel prutswerk heeft opgeleverd. mention werkte niet, krolleke moet tegen naam plakken Nooit, maar dan ook nooit dingen ongespoten monteren. Tenzij ze er moeten uitzien als speelgoed Bij m'n Celica zaten vele zwarte onderdelen bij interieur en onderstel, alles heeft het juiste soort zwart gekregen voor de juiste glansgraad enz. Primer is voor de hechting, niet om de kleur te camoufleren, dus ik zou het volledig zoals het hoort doen: primer, lak, vernis (al dan niet matte vernis). Zonder primer kan de verf loskomen na x jaren. 1 Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 10 januari 2016 Geplaatst: 10 januari 2016 Ik zal eens moeten kijken voor vernis dan. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 10 januari 2016 Geplaatst: 10 januari 2016 mention werkte niet, krolleke moet tegen naam plakken Heb je gepruts aangepast 1 Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 10 januari 2016 Geplaatst: 10 januari 2016 Heb je gepruts aangepast Wat zou je anders doen op een zondagavond Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 11 januari 2016 Geplaatst: 11 januari 2016 Heb je gepruts aangepast Wie zijn gepruts? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 11 januari 2016 Geplaatst: 11 januari 2016 Wat zou je anders doen op een zondagavond 1 Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 12 januari 2016 Geplaatst: 12 januari 2016 Tis weer omzeep Samen met een vriend 2 HPI Sprint 2 Sport gekocht, inclusief driftbandjes 2 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Ken Block Hoonigan Mustang van maken ? Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Waarom awd dan? Is bij RC de meest genomen keuze aangezien rwd zeer moeilijk controleerbaar is. En RWD kun je ook bijna niet meer vinden denk ik Ken Block Hoonigan Mustang van maken ?'T is al die van Vaughn Gittin Jr. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Na een middagje met 2 vriendjes heeft de zoon al zijn op afstand bedienbaar speelgoed uit de kasten verzameld. Aangezien de max hierin een Nikko Porsche GT3 is wil ik toch eens kijken naar iets beters (voor een bijna 10 jarige dus nog niet aan de hoofdprijs ) voor zijn verjaardag in Mei. Wie had er hier nog iets leuks uit zijn collectie te koop @@manneke ? Wie heeft tips waarop te letten als je begint ? Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Ik verkoop evtl mijn baja flux. Potk Als het iets kleiner mag zou ik een traxass rustler aanraden. Mn neefje heeft die ook. Is te koop met brushed of brushless motor. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Ik verkoop evtl mijn baja flux. Potk Als het iets kleiner mag zou ik een traxass rustler aanraden. Mn neefje heeft die ook. Is te koop met brushed of brushless motor. Als ik de juiste Baja flux zie op de sites dan is dat niet meteen het budget (tenzij je giga salonkorting aanbiedt ) dat ik voor ogen had om mee te starten Ga die Traxass eens bekijken en eens op het net lezen wat brushed/brushless etc. inhoudt. Heb nog even de tijd. 1 Quote
Naish 9.563 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Traxxas is wel aanrader voor de kinderen gezien die iets robuuster zijn dan HPI naar wat ik hoor daarvan. Mijn pa heeft eentje bij HobbyKing gekocht en is rommel, maar gaat wel goed en is super goedkoop. Hou er gewoon rekening mee dat je na elke rit zal moeten sleutelen Quote
Naish 9.563 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 En je best meteen alles in reserve onderdelen bestelt en in upgrade vorm indien mogelijk. Na een maandje rijden zal je leren wat je in grotere stock moet nemen ter vervanging van breuken Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Traxxas is wel aanrader voor de kinderen gezien die iets robuuster zijn dan HPI naar wat ik hoor daarvan. Mijn pa heeft eentje bij HobbyKing gekocht en is rommel, maar gaat wel goed en is super goedkoop. Hou er gewoon rekening mee dat je na elke rit zal moeten sleutelen Ik ervaar het tegendeel Traxass is veel lichter gebouwd dan hpi. Heeft zelf een kunststof chassis en geeft mij een speelgoed indruk, als je vergelijkt met hpi of thunder tiger. De betere (zwaardere, grotere) modellen van traxass vind ik dan weer te duur, hpi heeft meestal aantrekkelijkere alternatieven Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 En ik heb nog maar 1x iets moeten vervangen op mn thunder tiger buggy nadat hij slecht was neergekomen na een sprong aan hoge snelheid op een betonnen skateplein. Hpi baja ook een ophangingsarm gebroken, faceplant in de duinen na een sprong. Beestje weegt dan ook wel 10kg. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Ik reed vroeger altijd met Team Associated: https://www.teamassociated.com/ Ik heb ongeveer 10 jaar lang competitie gereden, en dit was toch 1 van de betere merken. HPI zag je zelden in dat milieu (2WD Offroad 1/10). Voor indoor (1/10) zag je wel veel HPI, tamiya (TA03pro reeks, de rest was rommel/speelgoed), Associated. Traxxas was destijds echt louter speelgoed. Als het echt sterk moet zijn, kan ik het retro model (world's car) van TA aanraden: https://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/RC10WC/Worlds_Car/RC10%20Worlds%20Car%20Kit.pdf https://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/RC10WC/Worlds_Car/ Ik reed daar mee midden jaren 90. Was toen het van het, maar vooral ENORM sterk (vandaar bijnaam aka de badkuip). Heb deze trouwens nog ergens staan (niet het retro model, de origenele) Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Als je spreekt over competitie zullen de prijzen ook wel een stuk hoger liggen denk ik. Voor mij was stevigheid, prijs en reviews de reden waarom ik voor thunder tiger eb4g3 heb gekozen. Ik kan me voorstellen dat je die weinig zal zien op wedstrijden Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Geen idee eigenlijk. Is een merk dat ik niet ken. Ik rij ook al even geen competitie meer. Echt wel héél leuke tijden mee beleefd.Gereden van m'n 7 jaar tot mijn 18 jaar. Eens de studies begonnen echt geen tijd meer voor gehad jammer genoeg. Paarse was de mijne, gele pa de zijne. Alle 2 associated RC10 B3 Het circuit (Oudenaarde): 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.