Ga naar inhoud

RC & modelbouw

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 minuut geleden zei manneke:

Weet er iemand toevallig leuke plaatsen aan de kust om wat rond te crossen? Na de 'storm' van vorige week liggen sommige stranden er wat verhakkeld bij blijkbaar. Beetje bulten en putten kunnen leuk zijn.
Of wat duingebied waar je niemand kan storen?@Speedhunter : jij woont aan de kust?

Present.

Duinen dichtbij, Witte Burg Oostduinkerke intikken op GPS, nog groot gebied of in de buurt van de Noordzeedreef Oostduinkerke of de Hoge Blekker in Koksijde.

Of hier bvb, kan je dichtbij duinen en strand parkeren

https://www.google.be/maps/@51.1291085,2.6565487,3a,60y,354.58h,71.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1seZs94N39hLymvRa74bD1RQ!2e0!7i13312!8i6656

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 uur geleden zei manneke:

Weet er iemand toevallig leuke plaatsen aan de kust om wat rond te crossen? Na de 'storm' van vorige week liggen sommige stranden er wat verhakkeld bij blijkbaar. Beetje bulten en putten kunnen leuk zijn.
Of wat duingebied waar je niemand kan storen?@Speedhunter : jij woont aan de kust?

Om en rond Fort Napoleon in Oostende

https://www.google.be/maps/place/8400+Oostende/@51.2399822,2.9322354,871m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47dca8d31895a595:0x3e97dbf009839842!8m2!3d51.21543!4d2.928656

Redelijk verlaten in deze periode van het jaar en vanalles een beetje.

• Vind ik leuk 1
  • 4 weken later...
Geplaatst:

Als ik ergens een gaatje vind zal ik passeren, zit redelijk vol. Merci voor de tip!

Geplaatst:

I'll be there om te travakken! (zoals elk jaar eigenlijk)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Bompa, als je er geraakt: zeker eens stoppen op de bovenverdieping, 1e ruimte. Man die oude Bugatti's maakt met onderdelen die hij zelf maakt. Kan er boeiend over vertellen.
En ook eens goeiedag zeggen aan Vanni natuurlijk ;)

227664ef9aa640d639f6e5ec3a65e97d.jpg70663fdfddc9c6f7e7366a1295bde017.jpg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Dat kofferdeksel op de tweede foto is gemaakt van de achterkant van een horloge trouwens. Stuurtje is ook zelfgemaakt, fineerhout rond een buisje gedraaid (boven de stoom van een moor) en dan bewerken tot het mooi rond is.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Inderdaad, heb zijn verhalen ook efkes gehoord. Zo machtig....

Wat een juweeltjes allemaal.

@Vanni, er werd daar aan de overzijde van de bugattiman (naamgenoot van me trouwens) over jullie gebabbeld.... jabbeke, vorig jaar en de plaats die je niet kreeg. Ik hoorde die man tegen die andere zeggen: "ik onthoud dat allemaal niet die ruzies en dus ben ik gemakkelijk en moet ik daar geen rekening mee houden". 

• 3 weken later...
Geplaatst:

Net dit topic ontdekt, wist niet dat het hier over drones ging, maar is eigenlijk wel logisch natuurlijk.

Een week of drie geleden heb ik mijn eerste drone aangeschaft! Na teveel naar Casey Neistat te gekeken hebben wou ik er natuurlijk ook eentje. Win for social influencers, die gratis drones voor Casey zullen al wel hebben opgebracht voor DJI.

Omdat ik mijn drone wil kunnen meenemen op reis, wou ik vooral eentje die niet teveel plaats in nam. De beste drone is de drone die je bij hebt! Een Mavic vond ik wat te duur, zeker omdat die dingen nog al eens durven wegvliegen of crashen, dus dat had ik er niet voor over. Na wat te lezen op fb pagina's over drones, las ik iets over de Yuneec Breeze. Ik besloot dat dingetje eens te googelen. Een kleine, lichte drone, opvouwbare vleugels en pootjes, geleverd in een doos die je makkelijk kan meenemen. Ideaal! Diezelfde ochtend zie ik de Breeze (adviesprijs rond de 500eur), in een drietal webshops aan een sterk verlaagde prijs van 320eur. Ok, is dit uitzonderlijk en toevallig, of is dat de prijs waaraan ze makkelijk beschikbaar zijn? Een viertal uur later werd het mij duidelijk. In alle shops waar hij aan 320 stond was hij ondertussen uitverkocht. Bij Konijnenberg stond hij nog aan 370, maar dat wou ik er natuurlijk niet meer voor betalen.

Na wat zoeken ontdekte ik dat er nog te koop waren in Mediamarkt Nederland, maar alleen in de winkels zelf, niet online. Mijn favoriete Nederlander was zo vriendelijk om voor te stellen er eentje voor mij te gaan halen. En zo ging @RRD op 15 februari naar Mediamarkt Eindhoven, en kocht er mij een Breeze voor 320eur. Blij gelijk een klein kind! Vooral aangezien hij nu terug aan 450eur staat #investering #opbrengst

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_yuneec-breeze-4k-1471231.html

Ik was wat teleurgesteld toen ik merkte dat er maar 1 batterij bij zat, overal online staat er te lezen dat de drone met 2 batterijen komt. Met een vliegtijd van 11 a 12min moet er dus nog een tweede batterij bijkomen. Ondertussen al een aantal keer gevlogen. Bediening gebeurt via het touchscreen van een smartphone of tablet en lukt me vrij goed. Ding is heel erg stabiel, zelfs met de wind van vorige week. Hij gaat dan wel wat schuin tegen de wind in hangen. Tot nu toe heb ik voornamelijk in pilootmodus gevlogen, alles zelf te bedienen, maar er zit ook een leuke cirkelmodus op, waarmee hij rond jezelf of een object gaat vliegen, dat object filmend. En een follow functie, maar dan blijft hij precies op dezelfde plaats hangen. Hij draait wel mee met het geselecteerd object.

So far so good dus. Ik leef een beetje met de wetenschap dat hij waarschijnlijk ooit wel zal wegvliegen of crashen, er zijn genoeg horrorverhalen te lezen op de interwebs. Maar ondertussen draag ik er zo goed mogelijk zorg voor. Leuk speelgoed! En hopelijk levert hij me wat mooie footage op in NZ

Op 21-12-2016 om 11:56 zei manneke:

Ok, maar ook zeker niet met die drone.
Hoe hebben ze het gedaan dan?

Op 21-12-2016 om 12:04 zei Framfy:

Komt waarschijnlijk ook wel wat 'slim camerawerk' bij kijken.  

Met ski's of snowboard kan je ook 'vliegen' zonder andere hulp, dus met wat trekkracht van een drone en gefilmd vanuit de juiste positie zal het wel lukken zoals in het filmpje te zien is? 

Hij wordt gewoon met die drone rechtstreeks omhoog getrokken, geen truckage noppes niets

Geplaatst:

Persoonlijk vind ik 320 euro nog veel geld voor een eerste drone, want de kans dat het wel eens mis gaat in het begin is zeker bestaande.
Ik spreek ondertussen uit ervaring :ninja: Ik heb mijn goedkope Syma X5C eind december bij de buren in een boom gevlogen en ik kreeg hem er niet uitgehaald. De drone heeft dus ruim twee maanden in de boom gehangen in regenweer, sneeuw, vriesweer, enz...tot de (storm)wind van vorige week de drone uit de boom geblazen heeft. En weet je wat? De drone werkt gewoon nog! Batterij opladen en vliegen maar. Het enige dat niet meer werkt is het cameraatje onderaan, maar ik heb nog een nieuwe X5C op de kast staan, dus kan ik gewoon het cameraatje daarvan gebruiken. In ieder geval, ik was eigenlijk ziek van het feit dat mijn drone daar in boom hing en dat ik hem "kwijt" was...en dat was een waarde van 25 euro...Als dat 320 euro zou zijn dan zou ik al een kettingzaag gaan bijhalen als je mij begrijpt ;)

Anderzijds is zo'n duurdere drone uiteraard stukken beter, ze zijn stabieler, de ontvangst is sterker waardoor je niet zo snel buiten bereik zit, enz... dus gebeuren zulke gevallen minder snel natuurlijk. In dit geval was het mijn eigen schuld wel, toch gaan vliegen ondanks te sterke wind en de headless mode niet ingeschakeld.

Geplaatst:

Veel succes Asserti! Persoonlijk zou ik nooit met een touchscreen vliegen, ik moet de sticks voelen. En idd, er zijn genoeg gevallen bekend van crashes en fly-aways, maar er is meestal wel een reden daartoe, gebeurt niet zomaar.
Anyway, je zal genoeg info kunnen vinden online over hoe en wat. Het is een leuke hobby :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Casey en z'n drones. De footage die die daar mee maakt :o 

Geplaatst:

Zaterdag is mijn batterij dus naar de kloten gegaan. Reden onbekend, hij hing aan de laptop want ik wou foto's overzetten om hier te plaatsen, en plots vind ik hem niet meer in de verkenner. De drone was uit gegaan, ik probeer hem terug op te starten, werkt niet meer. Batterij in de lader, "abnormal charging".

Yuneec gecontacteerd, ze gaan me een nieuwe batterij opsturen.

@ST TDCi bedoeling is echt wel om er wat nuttige footage mee te schieten, liever wat kwaliteit en you get what you pay for natuurlijk

Geplaatst:

Tuurlijk, dat speelgoed is helemaal niet geschikt om degelijke foto's mee te maken. Ik had het enkel over het feit dat je met zo'n speelgoed ding wel wat zaken kan leren over het vliegen in kwestie, en dan na een tijdje kan overschakelen op beter materiaal ;) 

Geplaatst:

Bon, die dingen kosten zelfs op AliExpress aardig wat geld. 

IMG_1190.PNG

Geplaatst:
Zaterdag is mijn batterij dus naar de kloten gegaan. Reden onbekend, hij hing aan de laptop want ik wou foto's overzetten om hier te plaatsen, en plots vind ik hem niet meer in de verkenner. De drone was uit gegaan, ik probeer hem terug op te starten, werkt niet meer. Batterij in de lader, "abnormal charging".
Yuneec gecontacteerd, ze gaan me een nieuwe batterij opsturen.
[mention=30]ST TDCi[/mention] bedoeling is echt wel om er wat nuttige footage mee te schieten, liever wat kwaliteit en you get what you pay for natuurlijk

Als je toen in de lucht had gezeten, had je al prijs he.
Geplaatst:
22 uur geleden zei ST TDCi:

Bon, die dingen kosten zelfs op AliExpress aardig wat geld. 

IMG_1190.PNG

Zijn toch normale prijzen voor 3 cellen lipo? 
Then again, als je die mah ziet :D

Geplaatst:
Zijn toch normale prijzen voor 3 cellen lipo? 
Then again, als je die mah ziet [emoji3]

Is inderdaad wat laag, de lipo's van mijn phantom zijn 5200.
Geplaatst:

Ik zou nog is naar m'n E maxx moeten zien. Staat al een jaar stil ofzo. Lipo's naar de vaantjes nu zeker?

Geplaatst:
Ik zou nog is naar m'n E maxx moeten zien. Staat al een jaar stil ofzo. Lipo's naar de vaantjes nu zeker?

Is te zien op hoeveel % ze opgeladen waren he. Als die rond de 30% waren kunnen die nog werken hoor
Geplaatst:

Eens proberen dit weekend dan..

Geplaatst:
Op Thursday, March 09, 2017 om 18:01 zei manneke:

Als je toen in de lucht had gezeten, had je al prijs he.

Durf ik zo niet zeggen. Via de app hou je normaal de batterij in de gaten. Ik gok dat hij nu te leeg getrokken is omdat hij gewoon aan de computer in stand by hing. Al zat er zeker nog 60℅  in toen ik bezig was. Geen idee hoe snel die leeg gaat in standby.

Die batterijen kan je krijgen voor 43eur, AliExpress is niet per se goedkoopste blijkbaar . Ga me er toch nog een 2-tal bijkopen 

Geplaatst:
Durf ik zo niet zeggen. Via de app hou je normaal de batterij in de gaten. Ik gok dat hij nu te leeg getrokken is omdat hij gewoon aan de computer in stand by hing. Al zat er zeker nog 60℅  in toen ik bezig was. Geen idee hoe snel die leeg gaat in standby.
Die batterijen kan je krijgen voor 43eur, AliExpress is niet per se goedkoopste blijkbaar . Ga me er toch nog een 2-tal bijkopen 

Lijkt me toch fishy hoor. Hou er ook rekening mee dat als een lipo volledig leeg is, hij voor de vuilbak is.
Zo gebeuren er ook crashes: tijdens de vlucht zak je onder de 3.2v per cel, het toestel is ingesteld dat de esc afslaat (maar de gebruiker weet dit niet) en het is gebeurd. Jah, phantoms zijn niet goed hoor, dat valt uit de lucht.
Als ik dat tegenkom, landt hij automatisch. Maar zo'n dingen moet je dus controleren.
Gebruikt je zender 2.4ghz of 5.8?
Kan ook belangrijk zijn (5,8 gaat niet door een muur bv)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in