Ga naar inhoud

Mazda MX-5 (NA): 30 jaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Found this on the interwebz. :D

11752541_10204464110701909_6282567197297

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik denk dat als ik nieuwe remmen nodig heb, ik ineens investeer in zo'n setje Green Stuff :) Een tweede setje velgjes zou ik ook graag willen, liefst 1.8 velgjes zelfs! :D @@CharlesV

Geplaatst:

Greenstuff wordt eerder aanzien als OEM remplacement pads dus echt veel verbetering ga je niet voelen volgens mij.

Geplaatst:

Greenstuff is sowieso beter dan de originele die ondertussen versleten zijn en is beter geschikt voor alledaags straatgebruik dan yellowstuff.

Maar ik ben geen expert.

Ik ga met tijd ook kijken voor nieuwe schijven, EBC green + verse remolie.

Geplaatst:

Greenstuff is sowieso beter dan de originele die ondertussen versleten zijn en is beter geschikt voor alledaags straatgebruik dan yellowstuff.

Maar ik ben geen expert.

Ik ga met tijd ook kijken voor nieuwe schijven, EBC green + verse remolie.

Dat Greenstuff beter is als OEM versleten is wel vrij logisch. Ik heb het dan over Greenstuff vs nieuwe OEM brake pads, zelfs dan zal de EBC beter zijn maar de verbetering is heel klein.

Hoe zit dat met die Redstuff, is dat niet gepositioneerd tussen Green en Yellow?

Geplaatst:

Ik heb yellow steken op de E30, zeer tevreden van :)

Geplaatst:

Ik heb whitestuff in de koffer, iemand interesse?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ah, zo kunt gij die dure kar ....

ahnee wacht, tis nen opel :D

Geplaatst:

Dat Greenstuff beter is als OEM versleten is wel vrij logisch. Ik heb het dan over Greenstuff vs nieuwe OEM brake pads, zelfs dan zal de EBC beter zijn maar de verbetering is heel klein.

Hoe zit dat met die Redstuff, is dat niet gepositioneerd tussen Green en Yellow?

Denk dat het red < green < yellow is.

Maar green meer geschikt voor straat en yellow iets meer voor het serieuze werk. Heeft yellow niet iets meer tijd nodig om op te warmen ivm green, maar dan betere prestaties?

Geplaatst:

Dit is de positionering:

EBC%20Brake%20Temperature%20Chart%20600.

De details erbij kloppen wel niet helemaal. Het verschil tussen Green en Red is bv ook de hoeveelheid remstof etc.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Yellow op de MX-5, zeer content. In de winter als het zeer koud is doen ze weinig bij eerste aanzet, maar naarmate je rijdt worden wielen etc vanzelf voldoende warm voor een perfecte werking.

Geplaatst:

In de winter mag je daar niet mee rijden dan roesten die weg onder je ogen :D

Geplaatst:

Zot goeie sneeuwwagentjes nochtans :inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

In de sneeuw is mijn tank zelfs een agiel driftkrel :D

Geplaatst:

Je weet toch dat je in beslag genomen goederen niet mag verhandelen, verdomme toch hé Andy!

Geplaatst:

Gasten, nu er weer een beetje leven in dit topic is: 

- Welke banden raden jullie aan op een MX5 NA? Standaard velgen, dus 185/60/14?

- @@Lotuzzz, hoe is het met de uwe, rijdt die eigenlijk?

Geplaatst:

Gasten, nu er weer een beetje leven in dit topic is: 

- Welke banden raden jullie aan op een MX5 NA? Standaard velgen, dus 185/60/14?

- @@Lotuzzz, hoe is het met de uwe, rijdt die eigenlijk?

Mijne is immobiel! Al 2+ jaar :(

Hulpkoppelingscilinder moet vervangen, verder waarschijnlijk versleten zuigerveren (1L/2000km), roest, roest, roest, handremmechanisme moet opnieuw afgesteld, klauwen achteraan gereviseerd, rollager rechtsvoor, uitlaatrubbers hangen er meerdere van los...

Ik reed op Falkens ZIEX 912, wel in 15 inch op 195, maar fijn bandje. Op droog mooi plakken maar steeds progressief nabij de gripgrens, en in 't nat heel schuifbaar.

Winterbanden Goodyear Ultragrip 7 plus dacht ik (14 inch 185), zeer goeie band.

Geplaatst:

Mijne is immobiel! Al 2+ jaar :(

Hulpkoppelingscilinder moet vervangen, verder waarschijnlijk versleten zuigerveren (1L/2000km), roest, roest, roest, handremmechanisme moet opnieuw afgesteld, klauwen achteraan gereviseerd, rollager rechtsvoor, uitlaatrubbers hangen er meerdere van los...

Ik reed op Falkens ZIEX 912, wel in 15 inch op 195, maar fijn bandje. Op droog mooi plakken maar steeds progressief nabij de gripgrens, en in 't nat heel schuifbaar.

Winterbanden Goodyear Ultragrip 7 plus dacht ik (14 inch 185), zeer goeie band.

Nog de moeite om te herstellen met die roest?

Buiten die zuigerveren waar ik niets van ken lijken mij dat toch allemaal kleine dingen? Jij woont toch in de buurt van Leuven hé, ik wil gerust wel eens helpen hoor. Die kist moet terug op de baan!!!

Geplaatst:

Als ik zie aan welke prijzen je frissere MX-5'jes kan krijgen is het op zich niet meer de moeite nee...

Kar staat ook mede aan de kant door verbouwingen, verhuizingen, kindje. Maar uitstel is geen afstel uiteraard ;)

Geplaatst:

Iemand een idee welke olie er in het diff moet? En waar ik zo'n deepdish en naar kan vinden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in