Ga naar inhoud

Mazda MX-5 (NA): 30 jaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waarom zou je hier niet mogen rondrijden met zo'n platen?

Sorry het is wat @@Jonass zei. Een paar comments hoger :)

Geplaatst:

Ge zult eerst sowieso naar de keuring moeten, dan inschrijven en verzekeren pas...

En welke verzekeringspapieren ga ik dan voorleggen op de keuring? ;)

Geplaatst:

En welke verzekeringspapieren ga ik dan voorleggen op de keuring? ;)

Dat moet ook helemaal niet.

Geplaatst:

Sorry het is wat @@Jonass zei. Een paar comments hoger :)

Neemt zijn vraag niet weg?

En hoe verklaar je dat bv. @@Denniske rondreed op exportplaten in BE met z'n groene MX-5?

Geplaatst:

Die van de exportplaten... Of ge vijst u platen van uwen dolf erop, en toont de verzekeringspapieren daarvan...

Geplaatst:

En zelfs al zou dat moeten, uw exportplaten zijn toch verzekerd zeker.

Geplaatst:

Dat moet ook helemaal niet.

Inschrijvingsbewijs toch ook sowieso?

Geplaatst:

Die van de exportplaten... Of ge vijst u platen van uwen dolf erop, en toont de verzekeringspapieren daarvan...

Ik denk niet dat dat zomaar kan..?

Geplaatst:

ja, eu gva of origineel indien oldtimer.
Geplaatst:

Ik denk niet dat dat zomaar kan..?

Mijne jos is gekeurd op de platen van de zaffer...
Geplaatst:

Ok, vreemd. Wist niet dat dat mocht en begrijp ergens ook niet dat dat kan maar als't mag, no problemo.

Geplaatst:

Allez, het is nochtans heel simpel hoor. Ge gaat met de papieren van die exportplaten + uw PVG van de auto naar de keuring en ge laat hem keuren. Of als ge geen exportplaten zou hebben, platen van uw Golf en die papieren waar uw naam op staat en daarmee kan je hem tegenwoordig ook laten keuren op voorwaarde dat hij dan op die naam ingeschreven wordt.

Geplaatst:

Allez, het is nochtans heel simpel hoor. Ge gaat met de papieren van die exportplaten + uw PVG van de auto naar de keuring en ge laat hem keuren. Of als ge geen exportplaten zou hebben, platen van uw Golf en die papieren waar uw naam op staat en daarmee kan je hem tegenwoordig ook laten keuren op voorwaarde dat hij dan op die naam ingeschreven wordt.

Ook niet echt waar... Ik heb de mijne laten dedouaneren op mijn naam en de zafira staat op mijn vrouw. Op het roos document stond mijn naam, daar heeft de keuring met balpen dan mijn vrouw haar naam ondergezet... Dat mocht dus niet van de DIV en hebben ze hem maar op mijn naam ingeschreven... Top :up:
Geplaatst:

Lijkt nergens echt iet of wat een eenduidige manier te zijn tbh. Alle, zo komt het toch over. Ik zie wel hoe ik dat allemaal regel.

Geplaatst:

Lijkt nergens echt iet of wat een eenduidige manier te zijn tbh. Alle, zo komt het toch over. Ik zie wel hoe ik dat allemaal regel.

Jawel... Ga naar mijn topic van de jos... Een van de laatste pagina's, daar heb ik het importproces mooi opgelijst...
Geplaatst:

Neemt zijn vraag niet weg?

En hoe verklaar je dat bv. @@Denniske rondreed op exportplaten in BE met z'n groene MX-5?

Mogen =/= doen. Ik reed ook rond met mijn exportplaten hoor, weet zelfs niet of ik toen al oud genoeg was :ninja: . Ik verduidelijkte gewoon even wat @@Jonass zei dat die platen niet dienen om 2 weken met rond te knallen maar enkel voor afhaling en keuring.

Allé officieel eh :D

Geplaatst:

Mogen =/= doen. Ik reed ook rond met mijn exportplaten hoor, weet zelfs niet of ik toen al oud genoeg was :ninja: . Ik verduidelijkte gewoon even wat @@Jonass zegt dat die platen niet dienen om 2 weken met rond te knallen maar enkel voor afhaling en keuring.

Allé officieel eh :D

Voila dit.

Ik heb er ook mee rond gereden.

Maar officieel mag het niet. Zelfs niet als uw exportplaten verzekerd zijn.

Als ge ne flik hebt die elke letter van de wet wil toepassen zijt ge gejosd. En niet in the fun way :D

Geplaatst:

Ik heb de mijne ook enkel gebruikt voor bij het afhalen van de wagen. Als je ondertussen wat wilt rond knallen, zou ik de huidige platen van je dagelijkse auto gebruiken. Die vallen namelijk niet zo hard op als die export platen :ninja:

Geplaatst:

Tja... Nvm die verzekering dan maar.

Geplaatst:

Zonder verzekering rondkarren dan maar? 

Strak plan....

Geplaatst:

Tja... Nvm die verzekering dan maar.

Zonder verzekering rondkarren dan maar? 

Strak plan....

Het was bij mij ook maar voor naar de douane, garagist en keuring te gaan hoor. Mijn export platen waren dan eigenlijk al verlopen, dus het maakt eigenlijk niet uit wat ik hier aan het zeggen ben. Doe maar lekker legaal @@Tiep :)

Geplaatst:

Roger Cools is oké! 

Dat op je nummerplaathouder :fp::lolz: 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in