Jump to content

BMW G82 M4 CSL


Phil
 Share

Recommended Posts

Dit is rustig en perfect qua styling :inlove:

BMW M3 CSL | Bmw, Bmw e46, Bmw m3

  • Like 4
  • Thanks Friendly 2
Link to comment
Share on other sites

3 minuten geleden, tuscani zei:

Als je vergelijkt met dit bv

P90398953-the-new-bmw-m3-competition-sed

Is de csl toch in mijn ogen "rustiger"

Mjah inderdaad als je naar Stalin en Hitler kijkt (met name 't aantal doden dat ze op hun geweten hebben), dan kunt ge binnen die héél specifieke context zeggen dat den diene met zijn smal snorreke best een braaf kerelke was.

But he wasn't, was he.

  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Mjah inderdaad als je naar Stalin en Hitler kijkt (met name 't aantal doden dat ze op hun geweten hebben), dan kunt ge binnen die héél specifieke context zeggen dat den diene met zijn smal snorreke best een braaf kerelke was.

But he wasn't, was he.

Ja kijk dat de e46 een geile ketel was weet iedereen. Maar met de weg die bmw nu al een tijd ingeslagen is, vind ik persoonlijk de csl geen natuurramp.  

Het kon erger, veel erger. We kunnen niet blijven hangen in het verleden. Liefst van al zou ik bv een e30 m3 ( zelfs in cabrio) in mijn garage staan hebben. Maar die tijden komen niet meer terug. We worden de dino´s tegenover dat nieuw jong geweld die wel de g82 de hemel inprijzen. 

Link to comment
Share on other sites

Dat snap ik allemaal wel maar ik kan helaas niet volgen in jouw stelling dat deze nieuwe CSL "rustig" gestyled is.
Oké, je schreef "rustiger" (vergeleken met een fully pimped M4 met BMW Performance addenda), maar dan nog (zie vgl hierboven).

Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Dat snap ik allemaal wel maar ik kan helaas niet volgen in jouw stelling dat deze nieuwe CSL "rustig" gestyled is.
Oké, je schreef "rustiger" (vergeleken met een fully pimped M4 met BMW Performance addenda), maar dan nog (zie vgl hierboven).

ik begrijp wat je wilt zeggen, het is nog steeds zwaar beladen, en ga daar zeker mee akkoord met je vergelijking. Maar hij is in mijn ogen homogener (rustiger) dan de M4 met addenda. ik denk dat ze stilletjes aan misschien toch door hebben dat ze er over gingen, en dat de csl misschien een begin van ommekeer is. (uitlaten normaal geplaatst, geen onnodige opzetkofferspoilers,...)

'tis moeilijk om zo te verwoorden.

Link to comment
Share on other sites

Die addenda zijn niet verplicht en zullen hier in onze contreien bijzonder zeldzaam zijn.
Kar blijft extreem druk gestyled, naar mijn mening zwaar over the top, op dat vlak.
Ten opzichte van een M4 is die nog een heel pak drukker vormgegeven.
Moet ook wel, zodat zij die bijna 't dubbele betalen van wat een gewone M4 kost, "waar" voor hun geld krijgen.

Wat jij doet is zeggen dat een Mercedes-AMG G 500 4x4² eigenlijk rustig gestyled is vergeleken met een Brabus G Rocket 900.
Nieje, dat blijft allemaal extreeem. Dit ook.

Link to comment
Share on other sites

31 minuten geleden, Thebiemerke zei:

Dit is rustig en perfect qua styling :inlove:

BMW M3 CSL | Bmw, Bmw e46, Bmw m3

Qua ontwerp gewoon perfectie indd 

Link to comment
Share on other sites

42 minuten geleden, gTa zei:

BMW%20M4%20CSL_Racetrack%20(34).jpg?w=13

Euhm....nee, ik zie het niet.

precies een paar klakskes naar de tuning rayon van de auto 5 gestuurd om het design te doen...Ik weet het zo niet.....

  • Funny 2
Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, Thebiemerke zei:

Dit is rustig en perfect qua styling :inlove:

BMW M3 CSL | Bmw, Bmw e46, Bmw m3

Hoeveel waren er eigenlijk van deze gemaakt? Wat mij opvalt is dat er bijna geen meer te koop staan…

Link to comment
Share on other sites

12 minuten geleden, davy zei:

Hoeveel waren er eigenlijk van deze gemaakt? Wat mij opvalt is dat er bijna geen meer te koop staan…

+- 1.400.

Link to comment
Share on other sites

De achterkant vind ik toch zeer geslaagd, de stance, het velgdesign, de moderne interpretatie van de ducktail, de aangepaste lichtblokken.

Zoals gezegd vind ik de frontsplitter lelijk (hoewel waarschijnlijk functioneel), de rode details op het koetswerk zou ik ook laten voor wat ze zijn.

Wel erg dat je op een kar van 173k nog 210 euro moet bijbetalen voor de 50 jaar M logo's op een model dat 50 jaar M viert...

P90461699_highRes_the-new-bmw-m4-csl-o.thumb.jpg.37d65569f5a3a0aadbfe9c6add87aa6a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Full option 180,5k volgens de configurator, en geen idee wat ze voor dat frozen grijs gaan vragen, maar in totaal pakweg dik 182,5k ofzo. (hoewel enkele van de opties bedenkelijk zijn op zo'n auto)

Link to comment
Share on other sites

De mijne zou ik mogelijk zelfs wat downgraden met de 'gewone' kuipen en de gewone sportbanden ipv Cup 2 R.

download.thumb.png.a66b44fe50ab339041039f9e43eac8c7.png1396306238_download(1).thumb.png.250bf14247b88f07c0d1804fb9a4ccca.png1699348465_Schermafbeelding2022-05-20om17_26_15.thumb.png.f7c3d499ac93acd249ec37b04574410c.png

Link to comment
Share on other sites

CSL… maar nergens vermeld hoe licht deze is. 

Link to comment
Share on other sites

1625 kg. Niet superlicht, maar toch 100 kg lichter dan een gewone M4 naar het schijnt.

Link to comment
Share on other sites

Kost meer dan een 911. Why would I?

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het in een normale kleur echt een superdik apparaat. Kom hem zo in het zwart of wit maar afzetten.

Link to comment
Share on other sites

8 minuten geleden, Phil zei:

1625 kg. Niet superlicht, maar toch 100 kg lichter dan een gewone M4 naar het schijnt.

Minder dan een A45S AMG

Toch knap dat gewicht, in deze tijden.

Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Kost meer dan een 911. Why would I?

Ga er eens mee rijden zou ik zeggen. Ik denk niet dat er hier iemand zit met meer circuitervaring in een F8x M dan ik en ik kan je zeggen dat deze generatie op een ongekend hoog niveau zit in vergelijking daarmee. Ik kan ook vergelijken met een basic 911 en in die klasse kies ik de BMW zonder twijfelen. 

Link to comment
Share on other sites

Ik woon niet aan een circuit, rij haast nooit circuit en rij niet met een chronometer in de hand… charme 911 S > charme dit 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, The Swede said:

Ik woon niet aan een circuit, rij haast nooit circuit en rij niet met een chronometer in de hand… charme 911 S > charme dit 

Dan moet je ook geen CSL kopen.

Dat is zoals neuten over een GT3 omdat je in de woestijn woont met geen verharde weg in de buurt.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

7 uren geleden, ICM zei:

@Salokin

Vertel nog eens iets over je CSL.

Ik had die (als investering) nog niet mogen wegdoen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dan moet je ook geen CSL kopen.

Dat is zoals neuten over een GT3 omdat je in de woestijn woont met geen verharde weg in de buurt.

Ruwe gok maar ik schat dat minstens 3 op 4 van alle verkocht CSL nooit een circuit zal zien

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions