Ga naar inhoud

Corvette lovers


GinoV

Aanbevolen berichten

voor mij een van de karren met het mooiste geluid dit jaar in Le Mans

 

 

Ik betrap mijzelf er bij alle circuitevenementen waar ik naartoe ga op dat ik de Amerikanen het vetste vind klinken.

Dat donkere V8-gehamer verveelt niet, terwijl de schelle Italiaanse V8 en V12 motoren na een half uur vaak te vermoeiend beginnen worden om naar te luisteren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks op de E313 een California zien, en vooral horen passeren, en dan is die V8 jank wel heerlijk. Lekker ploffen en ratelen tijdens gas lossen en schakelen, lekker. Maar om daar langere tijd naar te moeten luisteren mag je mij toch eerder een V8 met grote longinhoud geven die continu ligt te brabbelen. Veel leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste geluid dat ik ooit heb gehoord kwam uit de Cobra waarmee David Hart vorig jaar reed op Spa 6 Hours. Ongeacht welk toerental bleef die hetzelfde mechanische gedonder uitblazen. Het werd precies enkel luider en luider naarmate hij sneller ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een (Amerikaanse) V8 moet ik toch ooit eens onder mijn kap hebben gehad, op mijn lijf geschreven denk ik.

 

Misschien ooit een projectje als ik de turbo van de Volvo er eens doorjaag. Corvette motor in een 740, it has been done before :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een (Amerikaanse) V8 moet ik toch ooit eens onder mijn kap hebben gehad, op mijn lijf geschreven denk ik.

 

Misschien ooit een projectje als ik de turbo van de Volvo er eens doorjaag. Corvette motor in een 740, it has been done before :D

LS1 of mss LS6 erin, relatief cheap en niet kapot te krijgen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een (Amerikaanse) V8 moet ik toch ooit eens onder mijn kap hebben gehad, op mijn lijf geschreven denk ik.

 

Misschien ooit een projectje als ik de turbo van de Volvo er eens doorjaag. Corvette motor in een 740, it has been done before :D

 

ik stel voor dat je die turbo dan alvast eruit haalt, ik weet nog een mooie volvo 740 staan, maar de motor heeft al 350k km achter de kiezen en is compleet lam gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs zonder die Ferrari's. de Aston heeft ook een donderende V8, maar die van de Corvette klinkt toch een stuk mooier imo.

De Vettes doen je lijf mee trillen, en klinken donkerder en met meer bass. Maar persoonlijk vond ik de Astons knapper klinken. Ze hebben - zo voel ik het - meer bereik in hun stem. Van Vette-sound (diep en bassig) tot hees schreeuwend, een groter bereik dan de Corvettes.

Maar da's haren splijten. Die dingen klinken inderdaad fabelachtig mooi. De Ferrari's klinken echt als lauwe kak, daarmee vergeleken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als een overstuurde trompet :D

Ik stond met Luftleitner aan de laatste rechte lijn vóór de start/finish toen de Ferrari Cup van start ging. Dan viel die sound mee, omdat die stiller was. Klinkt nog altijd niet knap, imo, maar is verdraagbaar.

 

Bij de LM GTE's klinken die dingen gewoon zo hatelijk omdat ze zo pijn aan je oren doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk getest:

 

 

 

Heerlijke kist, nieuwe motor klinkt nog steeds zo goed als ervoor, typische agressieve sound met een rauw intake-geluid :inlove:

(en ja, manuele bak :inlove:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke auto, een schoonheid durf ik ze zelfs te noemen.
Toch wel zwaar ondergewaardeerd in onze streken, kuttaksen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid