utah 552 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Verzekering zal tussenkomen, en daarna op jou verhalen. Het is geen geheim dat Nurburgring gebruikt wordt als publiek circuit. Verzekeringen weten dit ook. BA dekt deze dingen wel. Maar wees maar zeker dat verzekering alles zal proberen om kosten op de verzekerde te verhalen. Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 15 minuten geleden zei utah: Verzekering zal tussenkomen, en daarna op jou verhalen. Het is geen geheim dat Nurburgring gebruikt wordt als publiek circuit. Verzekeringen weten dit ook. BA dekt deze dingen wel. Maar wees maar zeker dat verzekering alles zal proberen om kosten op de verzekerde te verhalen. Dat is het nu net. Het is geen circuit op dat moment maar een tolweg zonder snelheidsbeperking waar je enkel links in mag halen. Net hetzelfde met op de Ring in panne vallen. Kosten om takeldienst Bongard te laten komen zijn ook gewoon voor de verzekering. Quote
fuxhound 793 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 15 minuten geleden zei willytoyota de grote: ik heb dus een tijdje geleden deze vraag aan mijn verzekering in belgie deze vraag gesteld ik heb daar drie auto s twee moto s app en huis verzekering brand familiale kortom de hele reutemeteut en durf zeggen toch een redelijk dikke klant dit kreeg ik als antwoord misschien dat ik er hier veel terug even in de realiteit breng plooit u auto bijeen en je trekt gene bal hier onder het officiele antwoord beste ........ Het was de eerste keer dat ze bij AG INSURANCE deze vraag kregen voorgeschoteld, maar zoals al te verwachten was, wordt dit risico uitgesloten uit de omniumwaarborg ! De weg staat inderdaad beschreven als “tolweg” maar heeft duidelijk de vorm van een circuit. Bovendien is het geen weg die voor het openbaar verkeer toegankelijk is; Er moet betaald worden om te gaan racen. Onder die voorwaarden blijft dit risico dan ook uitgesloten uit uw verzekering Toch maar een zwak excuus waar je lang over kan discussiëren. Quote
HIM-250 421 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 https://www.topgear.nl/autonieuws/wie-betaalt-de-enorme-crash-op-de-nurburgring/ Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 13 minuten geleden zei HIM-250: https://www.topgear.nl/autonieuws/wie-betaalt-de-enorme-crash-op-de-nurburgring/ Voila, een heldere uitleg. In mijn polis staat geen vermelding over Nordschleife/eenrichtingstolwegen. Wel weer plezant om hier mensen de waarheid te zien poneren hoewel ze van toeten noch blazen weten 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Willy, omnium zal inderdaad uitgesloten zijn maar wij zijn bezig over de BA Quote
utah 552 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 (aangepast) 9 uur geleden zei janvkn: Op welke basis dan wel? Ze zullen wel een reden vinden hoor. Van nalatigheid aan onderhoud aan je wagen, tot het niet eigenlijk gebruik van je wagen als racemachine. Bij verzekeringen worden slimmeriken betaald om je via de kleine lettertjes "weer te pakken". Ik zou hiervan wel het einde eens willen zien. In ieder geval, als ze al schade uitkeren, zal die kerel de dag nadien waarschijnlijk zonder verzekering zitten, wegens te groot risico. Verzekeringen zijn ok, tot je ze nodig hebt. 15 augustus 2017 aangepast door utah Quote
utah 552 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 12 uur geleden zei HIM-250: https://www.topgear.nl/autonieuws/wie-betaalt-de-enorme-crash-op-de-nurburgring/ Is een uitleg van een verhuurder op de NS. En geen officieel standpunt van een verzekering. Maar ik kan zijn uitleg volgen. Wijze kerel. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 4 hours ago, willytoyota de grote said: sorry had het inderdaad over omnium en niet ba Bij omnium weet je dat je maximale risico de waarde van je auto is. Heb je geen BA dan is het einde zoek, als er op je oliespoor 4 Ferrari's en een McLaren crashen + alle andere kosten. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 21 hours ago, utah said: Verzekering zal tussenkomen, en daarna op jou verhalen. Het is geen geheim dat Nurburgring gebruikt wordt als publiek circuit. Verzekeringen weten dit ook. BA dekt deze dingen wel. Maar wees maar zeker dat verzekering alles zal proberen om kosten op de verzekerde te verhalen. Hoe gaat de verzekering in dit geval een oorzakelijk verband aantonen tussen een olielek en roekeloos rijgedrag? Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 On 14/08/2017 at 11:57 AM, Subaru555 said: Skills... niks skills. 100% geluk. Ik ben zelf al 2 keer over een oliespoor gereden. 1 keer op de NS, 1 keer op Spa. Dat is zoals rijden op ijs. Je bent passagier tot je van die olie af bent. 2 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 Gelijk aquaplaning? Vooral zorgen dat ge klaar zijt voor het moment dat ge terug grip hebt. Quote
utah 552 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 4 uur geleden zei ir_fuel: Hoe gaat de verzekering in dit geval een oorzakelijk verband aantonen tussen een olielek en roekeloos rijgedrag? Waar zeg ik dat ze een verband moeten aantonen tussen een olielek en roekeloos rijgedrag? Verzekering zal alles uit de kast halen om de schade op de veroorzaker te verhalen. Ik haal voorbeelden aan. Experts van verzekeringen zullen wel opdracht krijgen om inventief genoeg te zijn. Alles om de kosten af te wimpelen. Nog eens: ik zou hiervan de afloop wel eens willen weten. Uitkomst zal ook een belangrijk precedent zijn voor het vervolg van alle vergelijkbare voorvallen. Ik heb ook nog nergens gelezen over welke vloeistof het gaat die gelekt is. De ene keer is het koelvloeistof, de andere keer olie. Als iets breekt of stukgaat heeft dit altijd wel ergens een oorzaak. Het is DIE oorzaak die een rol zal spelen in de afhandeling van de schadedossiers. Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 Het is niet de eerste keer dat daar dergelijke accidenten gebeuren he, dus jouw uitleg dat dit een precedent is voor gelijkaardige ongevallen in de toekomst is flauwekul Quote
utah 552 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 Als het op rechtspraak zal aankomen wel. En er zijn inderdaad vroegere voorvallen geweest. Maar blijkbaar weet niemand hoe die werden afgehandeld. Anders is het eenvoudig. Same case, same deal. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 Ik ken toch mensen wiens schade aan de eigen wagen + aan de baan (vangrail) + andere kosten betaald is geweest door hun verzekering. Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 8 minuten geleden zei ir_fuel: Ik ken toch mensen wiens schade aan de eigen wagen + aan de baan (vangrail) + andere kosten betaald is geweest door hun verzekering. Ahnee dat kan niet je ziet toch Utah zijn uitleg en die weet het duidelijk véél beter 1 Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 10 minutes ago, brjefs said: Ahnee dat kan niet je ziet toch Utah zijn uitleg en die weet het duidelijk véél beter Crap. En dat was dan niet eens van "gelezen op een forum" maar van IRL. Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 1 minuut geleden zei ir_fuel: Crap. En dat was dan niet eens van "gelezen op een forum" maar van IRL. Jammer, Utah weet alles over circuitrijden dus je kan maar beter luisteren naar wat deze wijze man vertelt Quote
utah 552 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 (aangepast) Is NS dan circuit rijden? Ik dacht dat het beschouwd werd als openbare (tol)weg? Fuel, ik zeg niet dat dat niet kan. Je kan dat hier ook nergens lezen. Alleen, ieder geval zal op een andere manier afgehandeld worden. Commerciële goodwill en de "druk" van hun klant zal wel ergens een rol spelen. Iemand met miljoenen aan verzekeringen tov iemand die "gewone " klant is, zal wel verschil maken. Er zijn voorbeelden legio. Zus heeft al jaren firma in vrachtverzekeringen. Daar zie je andere verhalen dan een paar 10.000€ aan schade. En is het ook geven en nemen. 15 augustus 2017 aangepast door utah Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 Hou toch gewoon je mond wanneer er niks anders dan onzin uit komt 1 Quote
utah 552 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 Get a life gast. Simpele ziel. 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 3 minuten geleden zei brjefs: Hou toch gewoon je mond wanneer er niks anders dan onzin uit komt Is dat niet een beetje het doel van dit forum? 1 Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 6 uur geleden zei ir_fuel: niks skills. 100% geluk. Ik ben zelf al 2 keer over een oliespoor gereden. 1 keer op de NS, 1 keer op Spa. Dat is zoals rijden op ijs. Je bent passagier tot je van die olie af bent. Herinner je je nog je passagiersritje in mijn '1 op Spa? Koelwaterspoor van de Zwitserse 993 GT2 in 1e deel Pouhon. Het spoor was geen 20 cm breed en hij had een vreemde lijn gereden (very very early apex om dan gewoon rechtdoor in de uitlooptarmac te rijden) dus ik kruiste dat spoor vrij scherp, en toch ... bats. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.