Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 10 hours ago, gTa said: Als BMWMB een afstand van verhaal ondertekende die stand houdt (mag niet gebrekkig zijn) dan kan hij niks ondernemen tegen iedereen die in die afstand van verhaal als 'beschermde partij' staat vermeld. Doorgaans is dat 'iedereen': andere deelnemers, omstaanders, organisator, aangestelde van organisator, willekeurige derden, enz. Anderzijds is het zeer aannemelijk dat Tom Bentley en Jokke Vlo als getuigen à charge en décharge gaan opgeroepen worden om het thema "voldoende neerwaartse druk of niet en de daaraan (on)aangepaste snelheid" uit te klaren, da's een feit. En daar moet je ook oppassen wat je tekent. Denk aan xxx zijn appelsien op spa. Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 3 minuten geleden, Bouncing Bullet zei: En daar moet je ook oppassen wat je tekent. Denk aan xxx zijn appelsien op spa. amaai ni Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 Ik heb dat proces overigens gewonnen. 3 1 Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 3 uren geleden, PJH zei: Dan spreek je over een stuk willekeur, net wat ik niet wil als het over verzekeringen gaat. Stel, de E30 doet een KVS verlies op een trackday, en BMWMB crasht er z'n GT3 touring op, ben ik dan ook verantwoordelijk, of is dat nog ee nverschil? Ik zou aannemen dat het afstand van verhaal dan voldoende moet zijn.... Zal de rechter oordelen dat ik in fout ben, wetende dat zijn snelheid misschien sowieso niet was aangepast aan de hoeveelheid beschikbare neerwaardse druk in die offcamber bocht? met of zonder spoiler ? edit: GT3 touring Zonder dus .... eigen fout Quote
saabi 4.075 Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 @gTa ik ga eens kijken of hier voorgaanden gekend zijn, doch de Maatschappijen zullen niet snel geneigd zijn om eventuele rechtspraak in hun nadeel mee te delen. Ik vrees dat er in België (gezien het relatief belang - geen wegen met zelfde statuut als de Nordschleife) weinig rechtspraak zal gepubliceerd zijn maar kijk het even na als ik tijd heb. Wat betreft de modelovereenkomst moet ik wel stellen dat het statuut van de Nurburgring dit is van een tolweg zonder snelheidsbeperking als ik mij niet vergis. In se is artikel 25 3° a dan ook niet van toepassing omdat dit eerder illegale straatraces beoogd en omdat er niet noodzakelijk sprake is van een illegale wedstrijd wanneer men een TF doet. In artikel 8 is er sprake van wedstrijden, waardoor het eenvoudig rijden op circuit, zonder dat er sprake is van een legale of illegale wedstrijd, wel toegelaten is. Ik denk dat de bijzondere voorwaarden dan wel best in een uitsluiting voorzien (overigens bij het opmaken van een carpolicy voor bedrijven sluit ik het gebruik van bedrijfsvoertuigen op de NS of gelijke wegen uit....) 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 zouden jullie dit vragen aan jullie verzekeraar, of is dat slapende honden wakker maken? Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 Ik heb het destyds gewoon gevraagd aan mijn makelaarAlles was gedekt Quote
fuxhound 793 Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 5 uren geleden, gTa zei: En dan start de discussie: zijn TF 'wedstrijden' of niet? 't Is openbare weg (tolweg, éénrichtingsverkeer, Duitse wegcode zonder snelheidslimiet, links inhalen, andere regels gelden ook, ...), ja. Maar alle andere elementen om van een occasionele snelheidswedstrijd te spreken zijn aanwezig. Er is voldoende rechtspraak dat zelfs het trekken van een stoplichtsprintje tegen een andere, occasionele deelnemer weldegelijk zo'n 'wedstrijd zonder verlof' is. M.a.w. tijdens een sprintje schade veroorzaken aan anderen = je B.A.-verzekeraar zal de uitbetaalde vergoedingen terugvorderen. Er is cassatierechtspraak die stelt dat het regresrecht van een verzekeraar blijft bestaan, ook al is de 'wedstrijd' (waarvoor geen goedkeuring werd verleend door overheid) puur occasioneel. Lijkt me sterk dat je kan aanbrengen dat een TF daar dan niét onder hoort... Kan je dat nu niet juist makkelijker verdedigen, nu men folders uitdeelt waar opstaat dat laptimes etc verboden zijn? 3 uren geleden, Porker zei: Ik heb dat proces overigens gewonnen. Wat is er gebeurd? (als dat openbaar mag staan) Quote
Daggie 482 Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 5 uren geleden, PJH zei: zouden jullie dit vragen aan jullie verzekeraar, of is dat slapende honden wakker maken? Ik heb het gevraagd. Ze zijn dat nu uitgebreid aan het onderzoeken. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 5 hours ago, PJH said: zouden jullie dit vragen aan jullie verzekeraar, of is dat slapende honden wakker maken? Daarvoor heb je dus een makelaar. Quote
gTa 28.024 Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 5 uren geleden, fuxhound zei: Kan je dat nu niet juist makkelijker verdedigen, nu men folders uitdeelt waar opstaat dat laptimes etc verboden zijn? Waarschijnlijk wel, ja. De nuancering van @saabi vond ik ook verhelderend. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 2 hours ago, ir_fuel said: Daarvoor heb je dus een makelaar. Idd, die kan dan voor een zogezegde potentiële klant eens polsen bij de maatschappij :-) Quote
utah 552 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 https://www.topgear.nl/autonieuws/wie-betaalt-de-enorme-crash-op-de-nurburgring/ Kan je verzekering je uitsluiten van vergoeding obv roekeloos rijgedrag? (cfr de boete van de Duitse politie?) Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Op 21/12/2017 om 16:01, flupke73 zei: Ik heb het destyds gewoon gevraagd aan mijn makelaar Alles was gedekt Idem. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 4 hours ago, utah said: https://www.topgear.nl/autonieuws/wie-betaalt-de-enorme-crash-op-de-nurburgring/ Kan je verzekering je uitsluiten van vergoeding obv roekeloos rijgedrag? (cfr de boete van de Duitse politie?) Ik denk het niet. Quote
utah 552 Geplaatst: 1 januari 2018 Geplaatst: 1 januari 2018 Dacht toch ook dat het één los staat van het andere. Behalve als ze een oorzakelijk verband kunnen bewijzen. Quote
saabi 4.075 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Hier kan je de wettelijke regeling vinden in verband met verhaal door de verzekeraar: https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/kb-141292/611-hs7 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 https://www.greenhelldriving.nuerburgring.de/#/landing 18 maart! Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Zondag waren er in de app nog geen data bekend ik ben zwaar af aan het tellen in ieder geval Quote
Framfy 559 Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Even terugkomend op de verzekeringskwestie (die ik nu pas lees): Als je spreekt over "de verzekering" en "de verzekeraar", dan moet je eigenlijk altijd verduidelijken of je WAM of omnium bedoelt. WAM is 'volledig' wettelijk geregeld; de wet bepaalt wat moet worden gedekt en in welke gevallen de verzekeraar regres kan uitoefenen. Omnium is een veel vrijere overeenkomst, waarbij grote verschillen kunnen zijn tussen verzekeraars/polissen en partijen eigenlijk vrij kiezen wat wel en wat niet wordt gedekt. WAM lijkt mij geen probleem te zijn op de Nürburgring (want openbare weg), maar over omnium kan je niets nuttigs zeggen zonder de polis te kennen. Quote
Waky 975 Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 WAM = BA voor hollanders? https://www.judex.nl/rechtsgebied/letselschade_%26_ongevallen/letselschade-%26-verzekeringen/artikelen/337/wet-aansprakelijkheidsverzekering-motorrijtuigen-(wam)-.htm Quote
Framfy 559 Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 5 minuten geleden, Waky zei: WAM = BA voor hollanders? https://www.judex.nl/rechtsgebied/letselschade_%26_ongevallen/letselschade-%26-verzekeringen/artikelen/337/wet-aansprakelijkheidsverzekering-motorrijtuigen-(wam)-.htm Blijkbaar. Maar ook voor Belgen: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&cn=1989112130&table_name=wet Quote
fuxhound 793 Geplaatst: 6 maart 2018 Geplaatst: 6 maart 2018 Quote ?? #TouristDrives will start THIS #Sunday! ?? Already one week earlier, on 11 March, you can finally experience the Nordschleife again. From 8:00 to 18:30 the gate of the Green Hell will open. So cancel all your appointments and check your vehicle: We´ll meet on Sunday! 5 Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 6 maart 2018 Geplaatst: 6 maart 2018 Not the place to be. Gekken op de baan. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.