Ga naar inhoud

Nürburgring lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welja, met het woord "breken" bedoelde ik "alles geven, op en zelfs over de limiet". Past toch een paar keer hard (bedoeld? think not) curbs en raakt meerdere keren gras, dacht ik? En 't is nu niet meteen een rijstijl die 't lang leven van een kar ten goede komt ook ni. :-)

Gaat oerend hard, ik neem dan aan dat je die auto ook zo moet rijden om dat er uit te halen. Heel veel bewondering voor, ik zou 't niet durven, laat staan kunnen.

Geplaatst:

Tamme aap. Ik heb de laatste 2-3 uur van de wedstrijd nog gezien :D

Het was er wel over ja, die uitstap.

Vorig jaar "amai, dat gaan we niet meer doen, zo lang ginder blijven en dan naar huis knallen. Zo afzien..."

Dit jaar: ... 3 uur langer gebleven nog :fp:

Pfff ik was echt kapot, rit van jou naar huis was ook zwaar afzien om niet in slaap te vallen :)

Geplaatst:

Welja, met het woord "breken" bedoelde ik "alles geven, op en zelfs over de limiet". Past toch een paar keer hard (bedoeld? think not) curbs en raakt meerdere keren gras, dacht ik? En 't is nu niet meteen een rijstijl die 't lang leven van een kar ten goede komt ook ni. :-)

Gaat oerend hard, ik neem dan aan dat je die auto ook zo moet rijden om dat er uit te halen. Heel veel bewondering voor, ik zou 't niet durven, laat staan kunnen.

Dat moet je vooral kunnen, want er is veel verschil tussen breken en breken als je begrijpt wat ik bedoel. Niemand op ons niveau kan dat. Dat is dansen op de griplimiet, terwijl dat bij ons, gewone stervelingen, constant corrigeren omdat we over de griplimiet gaan is.

Maar bij het opkomen van het recht stuk heeft hij toch tijd verloren iig :D

Geplaatst:

En geen klein beetje, denk dat dat makkelijk een paar seconden betekent.

Dat andere: I know. Ik pretendeer ook allerminst zoiets te kunnen.

Geplaatst:

Maargoed, ergens vind ik die hele pk-wedloop wel eens stilletjesaan genoeg worden voor sportwagens. Waar gaat het op den duur nog over, dat heeft niks meer met rijden te maken. Zie nu de nieuwe Corvette Z06, bijna 700 paarden. Deze ketel, over de 700, en zo zijn er nog genoeg. Het klinkt misschien wat raar, maar ik vind het logischer van een Audi RS6 te zien met 800pk in dan in een sportwagen. Het gaat toch over meer dan hard rechtdoor alleen in dat laatste geval, en dat allemaal in de handen van Jan met de pet (of gezien het budget Jean-Jacqueske met de mocassins :D) die dan met enkel een helm op zijn kop als bescherming daarmee gaat knallen op de Nordschleife of Spa.

Geplaatst:

Jean-Jacqueske met de mocassins :D

:lol:

Geplaatst:

Ik denk dat de pk's toch max evenredig zijn toegenomen met de veiligheidsverhogende technologie. Denk dat een aventador een stuk veiliger is dan een countach. De auto's in die klasse zijn nooit geschikt geweest om op de limiet gereden te worden door amateurs. Een lambo is ook een hoop sensatie, geen tracktoy. Veel vermogen past daar nog wel in, ook voor amateurs.

Geplaatst:

Ik denk dat de pk's toch max evenredig zijn toegenomen met de veiligheidsverhogende technologie.

Ik denk het niet.

Geplaatst:

Wie weet, misschien lachen we over tien jaar met 700pk, zit dan in een golf R.

Geplaatst:

Ik denk het niet.

Toch te zien hoe je 't bekijkt.

Als ik lees van de Sjokke dat ge met een 991 GT3 gewoonweg overal quasi à fond kunt rijden (met alle rijhulpsystemen op) en dat ge den dag vandaag met zo'n spel aan 100 rechtdoor in de vangrail moogt rijden en 't kunt navertellen ... dat was in de jaren '70 en '80 toch ook gene waar. Met een 205'ke GTI mocht ge bij wijze van spreken nog niet aan 30 zijdelings de grindbak in schuiven of ge waart den bol af.

Geplaatst:

For those who missed it.

Ik ben fan, mag volgend jaar terugkomen.

WTCC zal er volgend jaar terug zijn:

Das war's: Das 43. ADAC Zurich 24h-Rennen war ein echtes Motorsport-Fest. Danke an alle, die dazu beigetragen haben. Auch der Termin für das kommende Jahr steht schon fest: Die 44. Auflage wird vom 26. bis 29. Mai 2016 (Fronleichnamswochenende) ausgetragen. Auch die WTCC ist voraussichtlich wieder dabei: „Auch wenn der FIA-Kalender heute noch nicht fest ist, sind wir nach der sehr erfolgreichen Premiere in diesem Jahr mehr als zuversichtlich, dass die besten Tourenwagen-Piloten der Welt auch im kommenden Jahr wieder auf der Nürburgring-Nordschleife am Start sein werden“, erklärte Rennleiter Walter Hornung.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Met 4 finishen binnen de seconde, de F1 kan er nog wat van leren :)

Geplaatst:

Met 4 finishen binnen de seconde, de F1 kan er nog wat van leren :)

F1 duurt dan ook iets langer dan 25 minuten.

Geplaatst:

F1 duurt dan ook iets langer dan 25 minuten.

I know maar je verstaat me wel ;)

3-5 seconden zouden ook nog leuk zijn. Nu is het een optocht geworden

Geplaatst:

Toch te zien hoe je 't bekijkt.

Als ik lees van de Sjokke dat ge met een 991 GT3 gewoonweg overal quasi à fond kunt rijden (met alle rijhulpsystemen op) en dat ge den dag vandaag met zo'n spel aan 100 rechtdoor in de vangrail moogt rijden en 't kunt navertellen ... dat was in de jaren '70 en '80 toch ook gene waar. Met een 205'ke GTI mocht ge bij wijze van spreken nog niet aan 30 zijdelings de grindbak in schuiven of ge waart den bol af.

Met hoeveel auto's kon je in de jaren 80 250 km/h halen op Spa? En vandaag? Het is niet voor niks dat een racewagen wordt uitgerust met een volledige kooi, brandblusser, zespuntsgordels (+HANS voor de bestuurder) enzovoort he. Het moet dan toch zijn dat de veiligheid van een straatauto schromelijk te kort schiet als je die a fond wil gaan inzetten op een circuit.

Het andere probleem is ook (dat hebben we al ooit eens aangekaart geloof ik) dat het wel allemaal tof is die electronica, maar dat het gevolg is dat je als het mis gaat ook van eerste keer serieus den decor in hangt met je 700pk die de wetten van de fysica niet kunnen veranderen. De crash is dan ook veel zwaarder dan wanneer je door je eigen fout eens op over- of onderstuur van de piste gaat zonder electronica.

Fictief voorbeeld: je knalt met alle toeters en bellen aan door Eau Rouge/Raidillon, eigenlijk te rap voor de auto maar de ESP houdt dat nog wel. Je komt boven aan 180 met de foute lijn schuin over de knik en hij redt het (maar jij beseft dat niet), volgende sessie 190, nog steeds geen probleem (met achterremmen die overuren draaien, maar who cares) en tegen ergens in de namiddag vlieg je daar aan 220 over boven en dan ga je ineens over het punt dat de computer het nog voor jou kan oplossen. Dan was je beter af geweest met een "streep in de broek" momentje aan lagere snelheid dan ineens a fond den decor in he.

Geplaatst:

I know maar je verstaat me wel ;)

3-5 seconden zouden ook nog leuk zijn. Nu is het een optocht geworden

Zoals de Carrera Cup van 't weekend.

Maar met F1 is er idd vanalles mis :)

Geplaatst:

Met hoeveel auto's kon je in de jaren 80 250 km/h halen op Spa? En vandaag? Het is niet voor niks dat een racewagen wordt uitgerust met een volledige kooi, brandblusser, zespuntsgordels (+HANS voor de bestuurder) enzovoort he. Het moet dan toch zijn dat de veiligheid van een straatauto schromelijk te kort schiet als je die a fond wil gaan inzetten op een circuit.

Het andere probleem is ook (dat hebben we al ooit eens aangekaart geloof ik) dat het wel allemaal tof is die electronica, maar dat het gevolg is dat je als het mis gaat ook van eerste keer serieus den decor in hangt met je 700pk die de wetten van de fysica niet kunnen veranderen. De crash is dan ook veel zwaarder dan wanneer je door je eigen fout eens op over- of onderstuur van de piste gaat zonder electronica.

Fictief voorbeeld: je knalt met alle toeters en bellen aan door Eau Rouge/Raidillon, eigenlijk te rap voor de auto maar de ESP houdt dat nog wel. Je komt boven aan 180 met de foute lijn schuin over de knik en hij redt het (maar jij beseft dat niet), volgende sessie 190, nog steeds geen probleem (met achterremmen die overuren draaien, maar who cares) en tegen ergens in de namiddag vlieg je daar aan 220 over boven en dan ga je ineens over het punt dat de computer het nog voor jou kan oplossen. Dan was je beter af geweest met een "streep in de broek" momentje aan lagere snelheid dan ineens a fond den decor in he.

Ik zei niet dat je ongelijk hebt, ik meldde gewoon dat dat standpunt afhankelijk is van hoe je 't bekijkt.

B.v.: spreken we over racewagens, over sportwagens op een circuit, over sportwagens op de openbare weg, enz.

De stelling was namelijk "de veiligheid van auto's is ongeveer evenredig mee geëvolueerd met het vermogen".

Wat je zegt volg ik allemaal - geen discussie hier.

En nogal wiedes dat features die de passieve veiligheid moeten verhogen, ook een risico met zich mee brengen.

Geplaatst:

Echt zottenwerk als je dat 24u moet doen (in shiften) :D

Wist wel niet dat ze ook met tractiecontrole reden maar verklaart misschien waarom ze in de regen niet allemaal in de muur gingen op slicks :)

Geplaatst:

273kmh in de Fuchsrohre :o

Zo zot jong!

Geplaatst:

Zou vandaag druk zijn? Webcam leek ok, geraak er echter maar een klein uur voor sluiting, dus wil daar ook niet voor niets staan...

Geplaatst:

Zou vandaag druk zijn? Webcam leek ok, geraak er echter maar een klein uur voor sluiting, dus wil daar ook niet voor niets staan...

Trip afgeblazen, serieuze plensbuien --> sop & kolen :(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in