dragonfly 14.974 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Ziet er mij wel een vooruitgang uit als de prijzen meevallen. vrees dat die wel gaan stijgen, dat zijn geen goedkope zaken die ze daar voorstellen Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Kan goed nieuws zijn Het had vooral véél erger kunnen zijn...zoals een complete sluiting van de Nordschleife. Het zou niet het eerste historische circuit zijn dat definitief de deuren sluit. 25 miljoen in de Nordschleife pompen is niet niks! Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 vrees dat die wel gaan stijgen, dat zijn geen goedkope zaken die ze daar voorstellen Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs de huidige prijzen nog relatief goedkoop vind. Vergelijk maar eens met een trackday Spa oid. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Het had vooral véél erger kunnen zijn...zoals een complete sluiting van de Nordschleife. Het zou niet het eerste historische circuit zijn dat definitief de deuren sluit. 25 miljoen in de Nordschleife pompen is niet niks! Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs de huidige prijzen nog relatief goedkoop vind. Vergelijk maar eens met een trackday Spa oid. Klopt maar aankoop, investeringen en onderhoud. 100 miljoen is veel geld Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 TS baart me idd zorgen, de enige mogelijkheid waarop dat kon bestaan was omdat het uitgebaat werd door de overheid, als dat wegvalt ... Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 TS baart me idd zorgen, de enige mogelijkheid waarop dat kon bestaan was omdat het uitgebaat werd door de overheid, als dat wegvalt ... dekt jouw verzekering dat? Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Ik vermoed dat er wat papierwerk aan te pas gaat komen (transponder, afstand v verhaal etc). Dus niet meer aankomen en rijden. Dat heeft (had) z'n charme..tijden veranderen helaas. Maar in alle eerlijkheid: dat had ook z'n prijs hé...Zoals duizend sluitingen op een warm weekend door onbezonnen mongolen. Soit...laten we de feiten afwachten. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 dekt jouw verzekering dat? Die dekte dat ja, en mijn huidige ook (of ze konden toch niet zeggen waar het in het contract stond dat het niet geldt) Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Die dekken dat uit onwetendheid...niet omdat ze op de hoogte zijn van wat de Nürburgring is en wat je daar doet. Voor hun is Nürburgring net zoiets als de Antwerpse Ring. Quote
BWS 3.203 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 In Duitsland zijn er wel stukken autostrade die in concessie zijn van private firma's, dus TF hoeft niet per sé te verdwijnen. Aan de andere kant, de kerel van R4R is natuurlijk wel een goede bron, afwachten dus... Ook mijn omnium dekt TF btw Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Bij AG was het niet gedekt, nu eigenlijk geen idee bij KBC Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Die dekken dat uit onwetendheid...niet omdat ze op de hoogte zijn van wat de Nürburgring is en wat je daar doet. Voor hun is Nürburgring net zoiets als de Antwerpse Ring. Bij mij vroegen ze toch naar het ticket dat bewees dat het ging om TF ... Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Wat heb je dan gegeven? Die kaart? Quote
Waky 975 Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 Max profiteren dit jaar is de boodschap Prijzen gaan zwaar de lucht in gaan. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 Bij mij vroegen ze toch naar het ticket dat bewees dat het ging om TF ... ah heb je een wooter'ke gedaan? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 ah heb je een wooter'ke gedaan? Ja, 7 jaar geleden Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 Wat heb je dan gegeven? Die kaart? Niets, "die kaart wordt opgeslorpt door de machine als ze opgebruikt is". En daarna hebben ze betaald Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 The Nürburgring has been sold to German automotive firm Capricorn Group for a figure totalling over €100m, with a further €25m of investment in the current infrastructure promised. The German bid beat the HIG Europe Group's efforts with only minutes to spare. Capricorn will launch a new company called Capricorn Nürburgring to handle the new business from January 1st 2015. Their plans include relocating the roller coaster to another town in the region, scrapping the maligned ring card payment system, and remodelling the current Eifeldorf as a silverstone style technology park. Capricorn Nürburgring will also be headed by Adam Osieka, a current VLN racer and CEO of new racing/tuning outfit Getspeed, based in the current industry park. "It was a very close thing," admitted boss-to-be Adam Osieka. "I haven't slept for two nights, and nothing was decided until the last moment." HIG, an investment group based in Miami, had been widely tipped to win the bidding process. Indeed only last week they registered six companies to handle their impending victory. Englishman, racer and CEO of those companies Meyrick Cox said: "Of course we are disappointed. We have great experience in this sector with strong links to the F1 and music businesses. We hope that the winning bid can do as much good for the Nürburgring as we had planned." Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 Hmm, denk dat 't nog in goede handen is gekomen uiteindelijk... Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 Inderdaad...minst slechte optie van de diverse alternatieven. 1 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 Inderdaad...minst slechte optie van de diverse alternatieven. Had graag meer inzicht in HIG vs. Capricorn, welke van de twee de betere optie blijkt... Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 HIG is mijns inziens meer een puur investment consortium. Capricorn heeft meer feeling met de Ring, is daar op dit moment al meer mee verbonden doordat ze het gebruiken als testground, ontwikkeling van diverse producten (o.a. voor F1) etc. Wat uiteraard niet wil zeggen dat ze de financiële put niet moeten delven, dus negatieve gevolgen zullen we wsl sowieso zien. Maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat elke optie beter is dan een Nordschleife die compleet verdwijnt. 2 Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 Nog geruststellend nieuws gevonden: Persbericht "Der Erwerber wird das operative Geschäft des Nurburgrings mit seinen zahlreichen Rennsportveranstaltungen, Musikevents, Touristen-, und Testfahrten sowie den Betrieb der Hotels und des Ferienressorts fortsetzen und weiter betreiben." http://www.capricorngroup.net/fileadmin/files/documents/Artikel/CapricornNBR.pdf En nog een artikel uit December, een quote van de eigenaar Norbertino Wild: Ebenso sollen die Touristenfahrten auf der Nordschleife weiterhin einen Schwerpunkt bilden; die Rennstrecke muss öffentlich zugänglich bleiben, erklärte er. http://storiesaktuell.blogspot.in/2013/12/wer-ist-capricorn-kauft-capricorn-den.html 4 Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Maar als de slagbomen verdwijnen gaan ze iets anders moeten vinden hé, een dagpas? Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Maar als de slagbomen verdwijnen gaan ze iets anders moeten vinden hé, een dagpas? Nummerplaatherkenning. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.