McLovin 1.193 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 http://www.bridgetogantry.com/video-onboard-and-outside-a-typical-schwedenkreuz-spin/ Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Putain, dat is nu wel één van de plaatsen waar je je 'm niet wil kwijtspelen! Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Die 2de ook wat chance maar toch mooi kalm gebleven, nice save!! Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Jij bent zo iemand die bij het voetbal geen herhalingen van een gemiste kans durft te kijken, uit schrik dat hij er dan wel in gaat? Huh? Ik wens op de NS niemand een crash toe hoor, 't is zo allemaal al duur genoeg Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Ik haal daar 196km/h op de GPS, volgens de datalogger. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Ik bedoel dat het twee keer dezelfde is. De eerste keer on board gefilmd, en de tweede keer van buitenaf. Oeps, dom van mij dus Quote
fuxhound 793 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Wat heeft hij fout gedaan? Een beetje van het gas gegaan op de heuvel en dan lift-off oversteer? Quote
Soundstorm 2.636 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Aan die snelheden met een E30 is het waarschijnlijk gewoon dat er niet genoeg neerwaartse kracht op de banden meer is. Aerodynamisch is dat nu niet het meest optimale pakket, en een hobbel/heuvel zal er al zeker niet aan helpen. Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Da's zoals zeggen: hij is verdronken omdat er geen lucht meer in zijn longen kwam. Je hebt gelijk, maar het zegt niks he.Het zegt toch genoeg? Gewoon een gebrek aan downforce door de heuvel. Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Als je slipt is er per definitie een gebrek aan neerwaartse druk, want als je genoeg had zou je niet slippen. Dat zegt echter niks over de oorzaak, je kan "licht" worden door over de heuvel te gaan, door gebrek aan aërodynamische downforce, door een lastwissel, ... of je kan gewoon teveel laterale grip vragen voor de hoeveelheid neerwaartse kracht die er beschikbaar is op de banden. Als we over "neerwaartse druk" oftewel "downforce" praten op een autoforum denk ik wel dat iedereen weet dat het om de aerodynamische kracht gaat. Niet nodig om daarover te discussiëren, toch? Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Analyse staat hier: http://www.bridgetogantry.com/video-onboard-and-outside-a-typical-schwedenkreuz-spin/ Zou te vroeg ingestuurd hebben met een te kleine stuurhoek, zodat hij op de bult van schwedenkreuz nog aan het insturen was ipv al aan het uitsturen ... Maar ik vind het eigenlijk nogal een vage uitleg, en zie het niet echt. Klinkt wel ok vind ik. Hij kan zich niet permitteren op de bult nog aan het draaien te zijn, en doordat hij te vroeg met insturen begon kon hij te weinig insturen, waardoor de bocht te lang duurde en op de bult nog bezig was. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Great reactions to the slide though, both feet in, lock the wheels and let the momentum take you down the middle of the track without interference. Only possible on a none-ABS car, of course! Nuttige tip zonder ABS inderdaad . Nog maar pas de eerste keer gaan driften en in het begin bij iets uitproberen in spin gegaan. Ik, een beetje onorthodox, het weinige profiel op de banden proberen redden en in neutraal gegooid terwijl ik zo snel mogelijk terug grip probeerde te krijgen(tegenovergestelde van het filmke maar dat mocht in dit geval). Mocht ik een eind achteruit uitbollen want de ABS liet mij pas weer toe om te remmen nadat ik tot stilstand gekomen was. Quote
Soundstorm 2.636 Geplaatst: 19 mei 2016 Geplaatst: 19 mei 2016 Als je slipt is er per definitie een gebrek aan neerwaartse druk, want als je genoeg had zou je niet slippen. Je kan ook over de limieten van de band gaan. Dan slip je ook, zelfs al is er genoeg neerwaartse druk. Maar het is inderdaad misschien wat te algemeen uitgedrukt. Punt dat ik wil maken is dat de piloot hier waarschijnlijk niet echt een stuurfout heeft gemaakt. En de balans van de wagen (vermogen/chassis/aero/...) eigenlijk verkeerd is. Al kan je natuurlijk ook stellen dat de piloot de fout heeft gemaakt om zo snel te rijden, en dus buiten de mogelijkheden van de wagen ging. 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 mei 2016 Geplaatst: 19 mei 2016 Nuttige tip zonder ABS inderdaad . Nog maar pas de eerste keer gaan driften en in het begin bij iets uitproberen in spin gegaan. Ik, een beetje onorthodox, het weinige profiel op de banden proberen redden en in neutraal gegooid terwijl ik zo snel mogelijk terug grip probeerde te krijgen(tegenovergestelde van het filmke maar dat mocht in dit geval). Mocht ik een eind achteruit uitbollen want de ABS liet mij pas weer toe om te remmen nadat ik tot stilstand gekomen was. Vreemde move. Als je een auto kwijtraakt in een spin moet je je stuur compleet toe draaien en keihard op de rem trappen. Dat is de enige manier om bewust nog iets te redden. Al de rest is meer geluk dan wijsheid. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 19 mei 2016 Geplaatst: 19 mei 2016 Vreemde move. Als je een auto kwijtraakt in een spin moet je je stuur compleet toe draaien en keihard op de rem trappen. Dat is de enige manier om bewust nog iets te redden. Al de rest is meer geluk dan wijsheid. Klopt, het is een voorbeeld van hoe het niet moet. Maar op dat moment was mijn mening dat ik de plaats had om het zo te proberen (en lage snelheid), en alle tijd om te beslissen over de aanpak. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 mei 2016 Geplaatst: 19 mei 2016 Vooral dat in neutraal zetten. WTF? Trap je koppeling gewoon in? Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 19 mei 2016 Geplaatst: 19 mei 2016 Koppeling was allang ingeduwd. Dit was geen hogesnelheidsspin eh. Ge hebt gewoon tijd om te denken en ziet dat ge achteruit gaat bollen.Laat ge hem in eerste staan of niet. Gaat dat een kraakje geven als ge te snel weer vertrekt. Zoudt ge hem misschien in achteruit zetten en proberen doorzwiepen. Zou ik ondertussen wat drinken. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 Dat stuur toedraaien in een spin is zo contra intuïtief. ik kom er iig niet toe Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 Dat stuur toedraaien in een spin is zo contra intuïtief. Je gas niet lossen als je auto uitbreekt is dat ook 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 Iemand crasht auto op Nuerburgring. Extra extra, read all about it!!! http://www.vroom.be/nl/blog/video-peugeot-205-gti-crash-nurburgring?utm_medium=content&utm_source=standaard&utm_campaign=home&utm_content=blok1 Quote
Bouver 36 Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Dit weekend is het opnieuw 24h rennen op de nürburgring, can't wait! Ik zag op facebook dat vodavone.de 4 extra zendmasten rond de ring plaatst om de livestream met LTE te kunnen bekijken. Iemand een idee of men de data van de livestream aanrekent aan vodadone klanten? Anders zou het wel interessant zijn om een vodafone prepaid kaartje van 10€ te kopen om zo de livestream te kunnen volgen... Bron: https://www.vodafone.de/unternehmen/presse/pressearchiv2016-390014.html Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Zo lang datie nog blijft doorrijden :\ Z4 M qp blijft wel supervet Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.