Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Mijn versleten Pirelli's gaven veel meer grip dan mijn nu nieuwe winterbanden:?

Banden moeten nog ingereden worden toere... Eerste 500km nog niet 100% bij eender welke band...

Geplaatst:
Banden moeten nog ingereden worden toere... Eerste 500km nog niet 100% bij eender welke band...

dan nog, veel te warm voor winterbanden. Best dat het regent of ze waren al weg :rofl:

Geplaatst:
dan nog, veel te warm voor winterbanden. Best dat het regent of ze waren al weg :rofl:

Niet overdrijven... Zolang het onder de 10° blijft is het te doen zeker...

Maar ik zou het ook liever kouder zien voor mijn bandjes...

Geplaatst:

Dacht/hoopte al zoiets ...

eerste rondpunt dat ik nam deze namiddag lag ik er bijna uit :lol:

Geplaatst:
Niet overdrijven... Zolang het onder de 10° blijft is het te doen zeker...

Maar ik zou het ook liever kouder zien voor mijn bandjes...

Hier ook. Bij mij liggen ze erop sind 26/10. Heb er verdoeme al 8K kms mee gedaan :D

Geplaatst:

Denk ook dat die regel van 7°C gebruikt wordt om ervoor te zorgen dat mensen toch wat langer op winterbanden rijden.

Doorgaans denk ik dan ook dat een winterband pas effectief beter is als het vriest en op winterse wegen (sneeuw/ijs).

Daarbuiten ben je eigenlijk even goed af met een zomerband. Getuige ook de vele leden hier die zeggen dat met dit weer (5-10°C en regen) hun zomerbanden beter reden.

Geplaatst:
Dacht/hoopte al zoiets ...

eerste rondpunt dat ik nam deze namiddag lag ik er bijna uit :lol:

Opletten hoor, nieuwe banden zijn nog vrij vettig te noemen. En die vettige laag moet er eerst af dus houd het rustig.

Ik heb gisteren nieuwe zomerbanden laten plaatsen en nu (ongeveer 200km gereden) is het al een pak beter dan gisterenavond.

Geplaatst:

@wax-it: er ligt hier nu wel nog geen sneeuw of ijs hé ;)

Filmpje uitkijken;)

Geplaatst:
Filmpje uitkijken;)

regen kan ik nog verstaan maar in het droge had ik toch beduidend minder grip met de winterbanden aan 5-10°C

dat is de reden dat ik nu wat langer wacht en ook omdat de banden vooraan er toch niet opnieuw opkomen dus kan ze evengoed nog wat oprijden (2mm profiel over)

Geplaatst:
regen kan ik nog verstaan maar in het droge had ik toch beduidend minder grip met de winterbanden aan 5-10°C

dat is de reden dat ik nu wat langer wacht en ook omdat de banden vooraan er toch niet opnieuw opkomen dus kan ze evengoed nog wat oprijden (2mm profiel over)

Ik ook hoor. En begin nu schrik te krijgen dat ik mijn achterbanden al opgedrift ga hebben, tegen dat het gaat sneeuwen.. Er zat al sowieso niet superveel meer op.

Maar hij gaat zo lekker snel scheef nu meneer:oops:

Geplaatst:
@wax-it: er ligt hier nu wel nog geen sneeuw of ijs hé ;)

Filmpje ook wel bekeken ? 6° en betere remafstand bij nat wegdek ...

Geplaatst:

Bestaat er een vergelijk van winterbanden bij 6° tov van zomerbanden en all seasons, zowel op droog, vochtig als nat wegdek in verscheidene scenario's(slalom, rem, bocht, misschien zelfs een rondje op een circuit)?

Geplaatst:
Bestaat er een vergelijk van winterbanden bij 6° tov van zomerbanden en all seasons, zowel op droog, vochtig als nat wegdek in verscheidene scenario's(slalom, rem, bocht, misschien zelfs een rondje op een circuit)?

All seasons zijn noch vlees, noch vis, lees ik vaak..

Geplaatst:
Opletten hoor, nieuwe banden zijn nog vrij vettig te noemen. En die vettige laag moet er eerst af dus houd het rustig.

Ik heb gisteren nieuwe zomerbanden laten plaatsen en nu (ongeveer 200km gereden) is het al een pak beter dan gisterenavond.

Klopt dus ,

gisteren nog een dikke 100 km gedaan met die banden , en vandaag voelde het al veel vertrouwder om ermee te rijden.

Gelukkig maar of ik zwierde ze er volgende week verzekers weer af:D

Geplaatst:
Beetje slibberen is toch plezant? :D

Beetje ja , maar dat rondpunt dat ik nam toen ik vertrok aan de banden centrale nam ik toch iets te enthousiast hoor :D

Geplaatst:
Beetje ja , maar dat rondpunt dat ik nam toen ik vertrok aan de banden centrale nam ik toch iets te enthousiast hoor :D

:lolz:

De echte petrolhead vertrekt aan de bandencentrale na net 1500 eur te hebben uitgegeven aan nieuwe banden altijd met rokende burn-out :D

Geplaatst:
:lolz:

De echte petrolhead vertrekt aan de bandencentrale na net 1500 eur te hebben uitgegeven aan nieuwe banden altijd met rokende burn-out :D

En eerst een paar donuts voor de bandenwissel, om zeker te zijn dat ze echt op zijn.

Heb dat al uitgestoken:oops:

Geplaatst:
Denk ook dat die regel van 7°C gebruikt wordt om ervoor te zorgen dat mensen toch wat langer op winterbanden rijden.

Doorgaans denk ik dan ook dat een winterband pas effectief beter is als het vriest en op winterse wegen (sneeuw/ijs).

Daarbuiten ben je eigenlijk even goed af met een zomerband. Getuige ook de vele leden hier die zeggen dat met dit weer (5-10°C en regen) hun zomerbanden beter reden.

Voor één ding is dat goed die winterbanden. Om in de sneeuw of op ijzel te rijden. Zolang daar nog geen sprake van is blijf ik schoon op m'n zomerbandjes rijden.
Geplaatst:

Een paar bochtjes lekker doorscheuren en die laag is er al af.
Geplaatst:
Dat is de verkoopspraat, in realiteit ligt dat omslagpunt veel lager.
Inderdaad.
Geplaatst:

Die Michelin Pilot Alpins geven anders toch veel grip bij het betere bochtenwerk moet ik zeggen. Heb hier al heel goed kunnen vergelijken op identiek dezelfde banen tov de Michelin Pilot Sport 2, beide op droge baan.

Geplaatst:

ik merk eigenlijk een klein beetje verschil in het rijgedrag. zo slipt hij wat gemakkelijker door wanneer ik in een bocht vertrek. (bv om uit men garage te rijden) maar anders qua weggedrag geen probleem. ik heb natuurlijk ook geen pk-monster, en de bandenmaat is identiek. denk dat je vooral een ander weggedrag krijgt als je van 18inch zomerrubber naar 16 of 17inch winterbanden gaat. dan zit je met smaller rubber, en ga je sowieso verschil voelen

Geplaatst:
Die Michelin Pilot Alpins geven anders toch veel grip bij het betere bochtenwerk moet ik zeggen. Heb hier al heel goed kunnen vergelijken op identiek dezelfde banen tov de Michelin Pilot Sport 2, beide op droge baan.

hmm, ik heb de PS3 en PA3. Super tevreden van de PA3 in sneeuw/ijs maar in het droge (5-10°C) verkies ik toch de PS3 hoor.

Ja ik ben volledig Michelin rijder, dure banden en die Pirelli P-Zero was nog beter maar die sleet me toch iets te snel :P

Geplaatst:

Ik heb Continental TS810S winterbanden in maatje 225, de zomerbanden zijn Michelin Pilot Sport in 225/255. Allebei kwaliteitsbanden dus. Ik vind de zomerbanden bij +0 temperaturen, zowel op droog als nat wegdek echt beter rijden dan die winterbanden, voelt gewoon strakker en geeft me meer vertrouwen, de remafstand en wegligging is ook prima. Die winterbanden geven nogal snel een zweverig gevoel vind ik. Enfin, da's mijn gevoel hé. ;)

Geplaatst:
hmm, ik heb de PS3 en PA3. Super tevreden van de PA3 in sneeuw/ijs maar in het droge (5-10°C) verkies ik toch de PS3 hoor.

Ja ik ben volledig Michelin rijder, dure banden en die Pirelli P-Zero was nog beter maar die sleet me toch iets te snel :P

wel straf, want zo ne PS3 is eigenlijk brol in vergelijking met een PS2.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in