Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik vind de zomerbanden bij +0 temperaturen, zowel op droog als nat wegdek echt beter rijden dan die winterbanden, voelt gewoon strakker en geeft me meer vertrouwen, de remafstand en wegligging is ook prima. Die winterbanden geven nogal snel een zweverig gevoel vind ik. Enfin, da's mijn gevoel hé. ;)

Same here.

Onder de 911 steken nu winterbanden van Pirelli. En als zomerband hebben we Pilot Super sports.

Wat een verschil! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel straf, want zo ne PS3 is eigenlijk brol in vergelijking met een PS2.

De prijs is anders niet brol :(:P

In welke zin dan?? 'k heb in het voorjaar 2 nieuwe nodig :)

@Jakkel: same here, voelt niet baanvast aan bij hogere snelheden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn winterbanden zijn exact dezelfde maat als mijn zomerbanden, toch voel ik wel degelijk het verschil als ik een beetje sportiever rij. Met de winterbanden heb ik sneller wielspin en springt DSC vaker aan in de bochten. Gisteren nog gemerkt toen ik de afrit van de R0 richting Zaventem nam aan een 100km/h: de achterkant van de auto zette zich een beetje en DSC greep meteen in. Met de zomerbanden reed ik daar met gemak aan 120km/h door. Buitentemperatuur was op dat moment 7°, ik heb er nog specifiek op gelet omdat er hier over gediscussieerd werd.

Het verschil is zeker niet dramatisch, maar het is er wel.

Ik vind de winterbanden op de A de beste band die er al heeft opgelegen. Die zijn te minste zacht genoeg en maken hem minder stuitend. Ja, ze glijden iets sneller, maar het is niet meteen alles of niets, wat met de zomerbanden wel is. Veel meer fun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn winterbanden zijn exact dezelfde maat als mijn zomerbanden, toch voel ik wel degelijk het verschil als ik een beetje sportiever rij. Met de winterbanden heb ik sneller wielspin en springt DSC vaker aan in de bochten. Gisteren nog gemerkt toen ik de afrit van de R0 richting Zaventem nam aan een 100km/h: de achterkant van de auto zette zich een beetje en DSC greep meteen in. Met de zomerbanden reed ik daar met gemak aan 120km/h door. Buitentemperatuur was op dat moment 7°, ik heb er nog specifiek op gelet omdat er hier over gediscussieerd werd.

Het verschil is zeker niet dramatisch, maar het is er wel.

Dat merk ik ook met de 1reeks.

Ik rij in de regen wel altijd met elektronica half uit, soms volledig.

En de zomerbanden kondigen echt aan wanneer je over de limiet gaat, ook in de regen.

Meermaals al gehad met de winterbanden dat hij 'plots' weg is, gisteren nog op de baan van Wijnegem, plots dwars terwijl ik helemaal niet vol op het gas ging. Natuurlijk zoek ik het zelf ook wel wat door de elektronica uit te zetten, maar toch... Maar 't is wel dikke fun! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat merk ik ook met de 1reeks.

Ik rij in de regen wel altijd met elektronica half uit, soms volledig.

En de zomerbanden kondigen echt aan wanneer je over de limiet gaat, ook in de regen.

Meermaals al gehad met de winterbanden dat hij 'plots' weg is, gisteren nog op de baan van Wijnegem, plots dwars terwijl ik helemaal niet vol op het gas ging. Natuurlijk zoek ik het zelf ook wel wat door de elektronica uit te zetten, maar toch... Maar 't is wel dikke fun! :D

Zo'n 1-serie wil wel driften ja:D

http://www.youtube.com/watch?v=iMWh06azKpw&list=UUyzPOjaErfK4Hcou1ZPM8Jg&index=8&feature=plcp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx, nog eens zin in zo'n dag!

Wil ik ook wel eens doen!

Op de openbare weg zo eens schuiven gaat wel, maar het blijft risicovol en om echt een drift aan te houden kan je beter veel plaats hebben :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat eigenlijk wel giftige bakjes om te driften. Ze zijn een beetje onvoorspelbaar, vaak is het niks ... niks ... niks... om dan BAM ineens helemaal scheef te slagen. Met de M3 gaat dat duizend keer gemakkelijker en gecontroleerder.

Idd, Ik vind dat ook. Maar het is wel leuk om ervaring op te doen met RWD. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin
Winterbanden :inlove:. Aquaplanning, stortregen, 3°c en de auto geeft aan 130km/h snelweg geen kik.

Mijn zomerbanden gaven ook geen kik bij dergelijke weersomstandigheden :) De Nokians doen hun werk in deze weersomstandigheden uitstekend trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden :inlove:. Aquaplanning, stortregen, 3°c en de auto geeft aan 130km/h snelweg geen kik.

²²²²²

Daarstraks kwam ik van "Duitsland" aan 160-170 met dezelfde omstandigheden en wagen gaf geen kik !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat eigenlijk wel giftige bakjes om te driften. Ze zijn een beetje onvoorspelbaar, vaak is het niks ... niks ... niks... om dan BAM ineens helemaal scheef te slagen. Met de M3 gaat dat duizend keer gemakkelijker en gecontroleerder.

sper ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Michelin Pilot Alpins geven anders toch veel grip bij het betere bochtenwerk moet ik zeggen. Heb hier al heel goed kunnen vergelijken op identiek dezelfde banen tov de Michelin Pilot Sport 2, beide op droge baan.

Nieuwe PA's bijten enorm als ze nieuw zijn.

Mijn PA4 zijn 15k km oud en grippen al een beetje minder. Maar water verzetten doen ze pakken beter dan mijn Pilot Premacy's 3. Nooit echt tevreden geweest van die zomerband, het vorige design gaf een pak meer grip, ook in de winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op de E411, het was weer duidelijk wie met winterschoeisel reed en wie niet...minstens 5 wagens in de kant zien steken en 1 Alfa die voor mijn neus een pirouette deed - angstig momentje

fa03c815.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat nog 2 weken zo warm blijft ga ik 2 nieuwe zomerbanden mogen gaan kopen.

Nuja dan hebben de winterbanden een hele lange winterslaap hé :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren voor de 2de keer meegemaakt dat mijn auto lichtjes uitbrak bij een ietwat vlottere stuurbeweging (maar zeker niets overdreven). Vooraan heb ik nieuwe Goodyear Ultragrips liggen maar achteraan Bridgestone Blizzaks van een jaar of 6-7 oud met nog 4-5mm profiel. Dacht er deze winter nog mee door te komen maar echt vel vertrouwen heb ik er niet meer in nu :s.

Zag net op autobandenmarkt dat de Falken HS-439 goed meevalt in prijs: 80€

Iemand ervaring met die band?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren voor de 2de keer meegemaakt dat mijn auto lichtjes uitbrak bij een ietwat vlottere stuurbeweging (maar zeker niets overdreven). Vooraan heb ik nieuwe Goodyear Ultragrips liggen maar achteraan Bridgestone Blizzaks van een jaar of 6-7 oud met nog 4-5mm profiel. Dacht er deze winter nog mee door te komen maar echt vel vertrouwen heb ik er niet meer in nu :s.

Zag net op autobandenmarkt dat de Falken HS-439 goed meevalt in prijs: 80€

Iemand ervaring met die band?

als je weet dat een zomerband na een jaar of 4 zijn beste tijd gehad heeft, dan zal 't bij een winterband nog sneller gaan(wegens zachtere compound etc, nog sneller 'harder' worden)

ik koop me om de 2 jaar nieuwe wb's, na de 2e winter blijven die liggen tot ze versleten zijn(de eerlijkheid gebied me erbij te vermelden dat ik veel kilometers maak)

Van Falken heb ik nog niet veel(goeds) gehoord,heb ze zelf nog niet gehad maar de commentaren van degene die ze wel gehad hebben was niet echt positief

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid