Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Wat een zeveraar. Nokian WR G2 zijn retegoeie winterbanden, vraag maar aan The Swede ook die zal dit beamen.

Toen ik deze voor 't eerst 's bestelde (online uiteraard) voor onder de Clio RS kreeg ik een zelfde opmerking van de bandenboer "Mja is nie echt goeie kwaliteit, je zal zien, ik zal die niet perfect kunnen uitbalanceren op uw velgen, er zal een redelijk verchil op blijven zitten, bij een premium merk leunt dit aan tegen de 0". Kerel lijnt m'n banden uit op de velg, 0 verschil gaf die machine aan dus. 't Was ineens stil :D

Vele noobs denken dat Nokian ergens zo'n chinees merk is als Nangkang of zo, terwijl 't een Fins merk is. Daar zullen ze echt wel weten hoe ze een winterband moeten maken. De website is ook allesbehalve amateuristisch en spreekt imo meer dan genoeg aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Volgens hem was het Japans-Fins, en brol :D Zou ze nog altijd bij Crauwels willen halen maar het is zo lastig dat ik daar eerst een voorschot moet gaan betalen. Zaterdag kon ik niet, en dus is het al direct volgende zaterdag eer ik kan langsgaan. Dan nog bestellen, aan een afspraak geraken dat het beiden past, ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe vlot zijn uw banden geleverd Naish? Staat mss wel ergens in dit topic ..

Ik dacht dinsdag besteld bij Fairtyre.eu en de maandag lagen ze voor mijn deur toen ik thuiskwam en vrijdag 11 november zat ertussen...

Heb 60 eur betaald voor de plaatsing op de velgen en afspraak daarvoor een 2 weken geleden gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens hem was het Japans-Fins, en brol :D Zou ze nog altijd bij Crauwels willen halen maar het is zo lastig dat ik daar eerst een voorschot moet gaan betalen. Zaterdag kon ik niet, en dus is het al direct volgende zaterdag eer ik kan langsgaan. Dan nog bestellen, aan een afspraak geraken dat het beiden past, ..

Kan je ze niet meer vinden via www.autobandenmarkt.be ?

Je kan dan de meest dichtbijzijnde bandencentrale kiezen, en normaal kost 't rond de 50 euro incl uitbalanceren enz. uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een zeveraar. Nokian WR G2 zijn retegoeie winterbanden, vraag maar aan The Swede ook die zal dit beamen.

Toen ik deze voor 't eerst 's bestelde (online uiteraard) voor onder de Clio RS kreeg ik een zelfde opmerking van de bandenboer "Mja is nie echt goeie kwaliteit, je zal zien, ik zal die niet perfect kunnen uitbalanceren op uw velgen, er zal een redelijk verchil op blijven zitten, bij een premium merk leunt dit aan tegen de 0". Kerel lijnt m'n banden uit op de velg, 0 verschil gaf die machine aan dus. 't Was ineens stil :D

Vele noobs denken dat Nokian ergens zo'n chinees merk is als Nangkang of zo, terwijl 't een Fins merk is. Daar zullen ze echt wel weten hoe ze een winterband moeten maken. De website is ook allesbehalve amateuristisch en spreekt imo meer dan genoeg aan.

Misschien toeval, maar daar had die dus wél een punt.

Zelf ook Nokian WR D3 besteld voor m'n vriendin. Eén wiel had vrij veel lood nodig (velg was recht), en het andere wiel moest belachelijk veel op. En je zag dat ook... het rubber aan de binnenkant - waar de band op de velg zit - was over de helft van de band barslecht afgesneden, daar zat zowat een cm meer rubber dan aan de andere kant. Iets dat ik toch nog niet bij een andere A-merk band ben tegengekomen.

Los daar van, die WR D3 zou in de sneeuw zowat het beste zijn wat er op dit moment op de winterbandenmarkt te krijgen is, met een score van 100/100 op dat onderdeel in de AMS. Ik ben benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar ik moet eerlijk zijn dat ik nu wel met wat twijfel zit wat Nokian betreft :$

Onterecht. Blijft een goede band.

Anders zal je Dunlop-Pirelli-Bridgestone-Michelin-Continental moeten gaan, en die zijn een pak duurder normaal dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een zeveraar. Nokian WR G2 zijn retegoeie winterbanden, vraag maar aan The Swede ook die zal dit beamen.

Toen ik deze voor 't eerst 's bestelde (online uiteraard) voor onder de Clio RS kreeg ik een zelfde opmerking van de bandenboer "Mja is nie echt goeie kwaliteit, je zal zien, ik zal die niet perfect kunnen uitbalanceren op uw velgen, er zal een redelijk verchil op blijven zitten, bij een premium merk leunt dit aan tegen de 0". Kerel lijnt m'n banden uit op de velg, 0 verschil gaf die machine aan dus. 't Was ineens

Vele noobs denken dat Nokian ergens zo'n chinees merk is als Nangkang of zo, terwijl 't een Fins merk is. Daar zullen ze echt wel weten hoe ze een winterband moeten maken. De website is ook allesbehalve amateuristisch en spreekt imo meer dan genoeg aan.

bij de bandencentrale waar ik ga('t zijn vrienden, dus 'bevoorrechte' klant :)) hadden ze vorig jaar door 't tekort aan WB ook Nokian gekocht en ook op hun auto's hebben ze dan Nokian gelegd om eigen ervaringen op te doen en ze waren positief verrast over die banden en ondertussen rijden ze er terug mee(en met 2 auto's doen ze meer dan 40.000km per jaar>>kleine 20.000km met winterbanden) en wordt er bij elke prijsofferte de Nokian mee aangeprijsd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag mijn winterbanden eens op de Mondeo leggen, ben eens benieuwd wat dat gaat geven qua verschil.

Was er vroeger niet echt voor te vinden om winterbanden te monteren maar nadat ik vorig jaar met de Focus een aantal keer in de sneeuw heb vastgezeten (150pk en +- 350nm koppel + 15" kruiwagenbanden met zomersloffen = niet ideaal!).

Iemand ervaring met Goodyear Ultragrip 7+ bandjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn winterbanden/velgen gelegd. Daarnet mee gereden, 3-4° buiten. Slaagt dat tegen:(

1. rolgeluid is 2x zoveel als mijn 19" Michelin PS2's..

2. grip is slechter?! Kont is een paar keer weggeslaan, sneller dan op zomerbanden?

3. ik raak nu telkens de grond vooraan op drempels, daarvoor had ik daar geen last van en nu wel.. OEM 18" velgen, komt hij daardoor lager mss?

4. banden piepen direct. PS2's heb ik nooit gehoord, of ik moest echt heel gek doen.

Banden zijn Dunlop SP Wintersport 3D's.. Misschien wel eens de bandenspanning gaan controleren morgen, mss staan ze te hard.

Profiel achteraan is ook wel nog maar zo'n 5-6mm, goed voor 1 winter wss.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand ervaring met Goodyear Ultragrip 7+ bandjes?

Vrij zacht rubber en op het droge niet dé meest precieze winterband, maar wel top in regen en sneeuw. Had ze vorig jaar ook op m'n E46 liggen en die dingen hadden massa's grip in de sneeuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft wel een punt.

zijn goede banden, bieden genoeg grip, maar slijten snel

Idem met mijn Fulda's.

15.000km en dat gaat van 8 naar 4 mm...

Wel jouw rijstijl niet verwaarlozen he. Ik doe minstens 10k km meer met dezelfde banden.

en @ Caio: ik zou ook niet op 18 gaan rijden in de winter. Dure velgen, dure banden, te breden banden... Pak 16ers ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Ze zijn nu toch besteld, dus het zal 18 worden .. dit jaar liggen ze er mss laat op, maar ik wil niet 1/3 of 1/4 van het jaar op 16 rijden. En heb toch 18" velgen op overschot liggen ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn winterbanden/velgen gelegd. Daarnet mee gereden, 3-4° buiten. Slaagt dat tegen:(

1. rolgeluid is 2x zoveel als mijn 19" Michelin PS2's..

2. grip is slechter?! Kont is een paar keer weggeslaan, sneller dan op zomerbanden?

3. ik raak nu telkens de grond vooraan op drempels, daarvoor had ik daar geen last van en nu wel.. OEM 18" velgen, komt hij daardoor lager mss?

4. banden piepen direct. PS2's heb ik nooit gehoord, of ik moest echt heel gek doen.

Banden zijn Dunlop SP Wintersport 3D's.. Misschien wel eens de bandenspanning gaan controleren morgen, mss staan ze te hard.

Profiel achteraan is ook wel nog maar zo'n 5-6mm, goed voor 1 winter wss.

Da's allemaal normaal he maat. ;)

't Enige dat ik minder heb zijn rolgeluiden. 't Comfort is er ook een kleine snee op vooruit gegaan.

Als je bandenmaat correct is kan het zijn dat 'ie een heel klein beetje lager ligt, maar 't is niet veel.

Verwonderlijk wel, want ik heb dat gevoel ook. Maar 't scheelt 0,04cm bij mij als ik kan tellen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar gelukkig allemaal geen last van, maar ik heb dan ook dezelfde maat als de zomerbanden.

Enkel meer comfort, dat voel ik wel maar geen last van vervelende rolgeluiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doordat de A3 meer dan 4 weken weg was heb ik dus nog geen winterbanden (ging ze bij Crauwels bestellen, maar hij wou eerst voorschot maar ben er nooit geraakt ..). Heb dan maar eens geïnformeerd bij een bandencentrale in de buurt.

"Meneer, verkoopt u ook Nokian winterbanden?"

"Wij verkopen banden meneer, geen chocolade."

"Euhm, maar Nokian zijn toch gekende winterbanden?"

"Dat is brol meneer, trekt op niets. Heb ze zelf 1 winter gehad, waren onmiddellijk versleten. Nooit meer."

"Ok, wat kan u mij dan aanraden?"

"Welke maat van banden?"

"225/40 R18"

"Geraken we niet meer aan."

"En als ik via internet bestel en bij u laat monteren, wat moet mij dat kosten?"

"80 EUR voor de 4, maar ik zou toch niet via internet bestellen hoor."

"Welk alternatief heb ik als jij er geen meer hebt?"

"Welke auto rijd je?"

"Audi A3"

"Leg daar 15" onder hé, op stalen velgen"

"Dan is het verschil met mijn zomervelgen wel groot hé, van 19" naar 15", dat verschil qua rijgevoel is toch te groot dan?"

"Ge gaat toch niet met 18" in de sneeuw gaan rijden, dat lukt nooit."

"Ik deed het vorig jaar wel op zomerbanden, dus dan moet dat met een 18" winterband toch nog beter gaan. En ja, ik besef dat een smallere band op dat vlak beter is. Maar is het verschil zo groot?"

"Immens"

"Ok, bedankt voor de informatie, ik bekijk het eens"

Moest precies niet echt van Nokian's weten :D

Hij heeft wel een punt.

zijn goede banden, bieden genoeg grip, maar slijten snel

Idem met mijn Fulda's.

15.000km en dat gaat van 8 naar 4 mm...

Hier toch geen overmatige slijtage met mijn Nokian's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn winterbanden liggen op 1-serie.

Ik kom van 18" budget zomerbanden dus de 16" premium winterbanden zitten evengoed qua grip en zijn zuiniger :lol:.

Spiksplinternieuwe (winter)banden zijn een waar plezier voor speels gedrag. Het tractielampje flikkerde zelfs op de autosnelweg 8).

Comfort een tikkeltje achteruit door runflatmiserie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn winterbanden liggen op 1-serie.

Ik kom van 18" budget zomerbanden dus de 16" premium winterbanden zitten evengoed qua grip en zijn zuiniger :lol:.

Spiksplinternieuwe (winter)banden zijn een waar plezier voor speels gedrag. Het tractielampje flikkerde zelfs op de autosnelweg 8).

Comfort een tikkeltje achteruit door runflatmiserie.

Ik kom ook van 18" zomerbanden naar 16" winterbanden op mijn 1.

Comfort is gestegen en eveneens mijn rijbereik!

aangepast door Thebiemerke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom ook van 18" zomerbanden naar 16" winterbanden op mijn 1.

Comfort is gestegen en eveneens het verbruik!

Bij mij is het comfort gestegen en het verbruik gedaald :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond eens de baan op geweest met madam haar C... Man is dat een instabiel spel dat de baan niet goed houdt...

Als ik dat met de A7 vergelijk... Man is dat een efficient ding zonder drama. Ok voor te spelen is de C leuker, maar in dagelijks gebruik waar het snel en vlot moet gaan is de A7 toch wel duidelijk baas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Ik mag de winterbanden volgende week dinsdag verwachten. De pipo bij ons in de buurt vraagt wel € 20 per band om te monteren :fp: En aangezien ik zowel de banden als de velgen moet vervoeren, wil ik niet te ver uit de buurt gaan ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid