Ga naar inhoud

///M Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een blauwe 1M :o

Geplaatst:

Nog even inpikken op de handbak vs autom. discussie.

Zoals door sommigen ook geopperd hangt het wat mij betreft voor 90% af van het karakter van de wagen en de motor. In de R26.R vond ik de handbak terecht, maar enkel zeer jammer dat het een pakje boter betrof. Totaal niet accuraat, veel te slap - dat zou "bang-bang" moeten gaan.

In de CSL zou je het dan weer op het eerste zicht jammer vinden dat je niet zelf in de bak roert, tot je eens lekker agressief begint te rijden, dan komt de SMG pas volledig tot leven. Knallen en hameren voor dood met dat ding, heerlijk. Dagelijks verkeer op een rustige manier anderzijds...nee, dan lijkt het nergens op. Maw: op een of andere manier past het wel bij het karakter van de wagen, aangezien je met een CSL niet hoort te taffelen over de Avenue Lippens.

Wat ik een beetje onzin vind, is dat iemand die in bepaalde wagens een autom. prefereert per definitie niet graag of niet puur autorijdt. Het is een (toegegeven, belangrijk) aspect van het autorijden, maar de perfecte insturing van een bocht maken, het ideale rempunt vinden, de balans houden terwijl je door een bocht knalt...dat is voor mij quasi net zo belangrijk. Ik kon met de R26.R zeker nog wat secondjes winnen door beter te leren schakelen zodanig dat de balans ook beter zat bij het aanremmen, maar bij die wagen is dat an sich niet zo belangrijk, ik haalde veel meer voldoening en tijdswinst door telkens een kmh'tje sneller te gaan en uiteindelijk te weten dat ik de linkse knik bij Kesselchen aan 170 kon nemen. Heerlijk gevoel!

Tijdens een bezoekje aan Folembray een hele tijd geleden hoorde ik ir_fuel met z'n GT3 perfecte heel/toe downshifts maken, en ik geniet er van om dat te horen - maar ik bezit zelf die gave niet, ik heb het geduld niet om mezelf dat aan te leren noch heb ik op autovlak eenzelfde eerlijke leercurve gehad zoals pakweg Porker (318is and on...), mijn kont heb ik immers direct in een automaat RS6 geparkeerd.

Ben ik daarom een minder pure autoliefhebber? Ik ben zelf van mening van niet. Het feit dat juist mensen zoals Porker die wel manuele bakken quasi perfect beheersen toch voor een CSL gaan met SMG én dat weten te appreciëren...dat moet toch genoeg zeggen?

Kort samengevat: ik begrijp de voorkeur voor een manuele bak van mensen die dat ten alle tijden prefereren...maar de afkeur van automaat tout court, zelfs voor performance wagens? Nee, dat gaat er bij mij niet in.

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:

Genoeg geleuter, nu piccies tijd om jullie jaloers te maken! :lol:

Ok, nu mogen jullie allemaal gaan wenen in een hoekje. :ninja:

Wenen? Láchen heb ik gedaan, met tranende ogen, toen Bilitis verhaalde hoe de reis was geweest, maandag.

"We hebben 3.000 foto's van de reis, ofzo, maar 2.980 zijn er van Nicolas zijn M3 want ja, elke twee bochten was het "O fak, wijs, hier moeknekee stoppen vone foto te pakken van mijnen auto" + frein! + drie minuten wachten ... en dan weer verder.... Stelt u voor dat we goéd weer hadden gehad in de Alpen!!"

:D

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:

(Bovenstaand is waar gebeurd maar lichtjes aangedikt om zo te mikken op betere kijkcijfers en dus meer reclame-inkomsten.)

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

(Bovenstaand is waar gebeurd maar lichtjes aangedikt om zo te mikken op betere kijkcijfers en dus meer reclame-inkomsten.)

En toch geloof ik het. :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Links remmen doe je dan ook enkel wanneer je daar tijd & ruimte voor hebt, niet altijd. Links remmen helpt in de eerste plaats om de auto te stabiliseren wanneer je b.v. ook op 't gas staat (geheel of gedeeltelijk), of om je remmen droog te remmen net voor een remzone (terwijl je nog vol op 't gas staat), of om je remmen even uit de temperatuurkelder te halen net voor een remzone. Het helpt ook om het tijdverlies door de verhuis van je voet van gaspedaal naar rempedaal weg te gommen, maar dat doe je best niet bij een auto waar je je linker voet ook nodig hebt om te (ont)koppelen bij 't terugschakelen, tenzij je ook trefzeker je linkervoet kan aflossen met je rechtervoet nadat je daadwerkelijk van 't gas bent afgegaan. Maar dat laatste, "dancing the pedals", is écht expert stuff, denk ik. Wel grandioos om naar te kijken (footwell cam). :inlove:

Ivm dat laatste; @@fiddy, kan dat, DOET dat, en dat bij elke auto waarmee hij rijdt én in dagelijks verkeer. Niet normaal die kerel.

Fiddy :inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wenen? Láchen heb ik gedaan, met tranende ogen, toen Bilitis verhaalde hoe de reis was geweest, maandag.

"We hebben 3.000 foto's van de reis, ofzo, maar 2.980 zijn er van Nicolas zijn M3 want ja, elke twee bochten was het "O fak, wijs, hier moeknekee stoppen vone foto te pakken van mijnen auto" + frein! + drie minuten wachten ... en dan weer verder.... Stelt u voor dat we goéd weer hadden gehad in de Alpen!!"

100% waarheid lijkt me, Nicolas kennende. :D

Geplaatst:

Ma wa zever :')

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmhmm!!!!

BMW-M5-E60-E39-E34-E28-001.jpg

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

M5 :inlove:

Met de komst van de M6 GC is de twijfel wel toegeslaan. Huidige generatie M5, of M6 GC??

Geplaatst:

Voor mij sowieso de M5. Zo'n gran coupé heeft teveel klasse en past niet goed met die M opsmuk. Die zie ik liever in klassieke trim

Geplaatst:

Van de week eentje geleverd. F06M. Miljaar, da's 10x vetter dan een F10M. Maar ook stukken duurder. :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vind ik ook. Tussen die twee: M6 GC all the way. Wát een auto die '6 GC... :inlove:

Geplaatst:

Nja, ik heb het er wat moeilijk mee. M5 is tot nu toe voor mij altijd het summum geweest van wat BMW geproduceerd heeft, van elke generatie.

Maar nu is er die M6 GC en potverdikke wat is me dat een vette kist!

Geplaatst:

Oja, vandaag stond ik dubbel geparkeerd omdat ik moest leveren, enkele autolengtes na een bocht. Hoorde al van ver V10 gejank afkomen. Kerel moest even achter me stoppen om tegenliggers door te laten, geef hem een duimpje en megasmile, kerel vertrekt, kot vol open :inlove:

• Vind ik leuk 2
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Deze week aan de 'ring nog achter een M4 (zucht) gezeten. Sound kan echt niet overtuigen, looks daarentegen wel, ziet er erg dik uit irl.

DB1828BE-7756-4495-88AA-B72BB2CF8F83-219

Geplaatst:

http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=28276

zitten veel waarheden in.. 

Maar nog altijd een subjectieve mening. Ik heb met veel DKG eigenaars gesproken en terwijl ze de snelle schakeltijden kunnen apprecieren gaan ze na een tijd met de M3 te rijden toch een handbak missen. Lets face it, je kan dat spel in automaat rijden dat je niet eens doorhebt dat je met een M3 rijdt. 

Clutchdumpen, burnouts door de koppeling te laten schieten, zelf tussengas geven, eigenlijk gewoon meer zelf rijden. De handbak in de M3 is niet van de vlotste en makkelijkste om te rijden, akkoord maar dat is mede omdat hij zo stevig is gebouwd om stevig gebruikt te worden. Als ik een onboard filmpje in een E92 M3 DKG on track zie val ik al bijna in slaap...

Oh ja, lees ook de eerste comments op PH, daar zitten ook veel waarheden in.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Kblijf het een leuke discussie vinden :D

Maar mijn M3 zou enkel en alleen met manuele bak zijn :)

Geplaatst:

als de volgende een turbo krijgt zal de dkg daar wel weer iets beter bij passen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid