Ga naar inhoud

///M Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is dat niet al jaar en dag zo op circuit dagen?

Geplaatst:

Is dat niet al jaar en dag zo op circuit dagen?

Niet echt. Je krijgt meer en meer een evolutie naar hele dikke sportwagens die met nul kennis van zaken worden losgelaten met alle gevolgen van dien.

Geplaatst:

Raar maar waar leidt dit tot minder rode vlaggen dan bij de "chique karren".

Wat ik bedoel is: het is extremer geworden. De "grijze zone" (aka, geel) valt weg. t is of ok of perto.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die met zijn brakke Golf kan dikwijls beter rijden dan diene dat met zijn 500pk flitsboetes komt vermijden . De auto zegt niets over de rijcapaciteiten van de chauffeur. En als ik moet gokken dan zet ik vandaag de dag mijn geld in op de Golf, echt !

On topic heb ik meer vertrouwen in de kerel met zijn E30 M3 dan de man met zijn M6 .

Als je naar de chauffeurs kijkt, vooral de mannen met het obligate sjaaltje in het oog houden:D

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Gohja Jokke je moet nu ook niet verwachten dat iedereen die kwaliteiten van u heeft he.
Jij bent in mijn ogen al echt een racepiloot. Dat zij hun kar prakken is hun zaak, dat het daardoor vaak stil ligt is kloten natuurlijk, maar het ben eerder jij als racer die daar echt last van heeft.

Geplaatst:

Langs de andere kant heb je al wel lang trackdays genre Skylimit waar Jan en alleman met zijn brakke golf het varken kan komen uithangen.

Moet je bij Skylimit geen lesje volgen bij hen de eerste maal? Los van 't feit of dat nuttig is, toch een betere voorwaarde dan 'minimaal xxx pk'.

Geplaatst:

Do want.

1025469_10153009208425319_730867838_o.jp

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gohja Jokke je moet nu ook niet verwachten dat iedereen die kwaliteiten van u heeft he.

Jij bent in mijn ogen al echt een racepiloot. Dat zij hun kar prakken is hun zaak, dat het daardoor vaak stil ligt is kloten natuurlijk, maar het ben eerder jij als racer die daar echt last van heeft.

Wat je zegt is half waar. Ja het is hun zaak maar:

- iedere keer er zo een accident gebeurt ligt de boel stil, LANG stil. Als je betaald hebt om een dagje te rijden (+ alle kosten dat dat met zich meebrengt) en zoiets gebeurt 3 keer op je trackday is dat zwaar klote. Iedereen kan er af gaan, een inschattingsfout maken, een technisch defect hebben, dus iedereen kan in de vangrail steken met zijn kar, maar als mensen zouden weten waar ze mee bezig zijn voor ze het in hunne kop krijg van het knopje ESP 4 seconden ingedrukt te houden (of zelfs met ESP rijden tot ze over de limiet gaan) zou het al een pak schelen. Wat ik net zei, die mensen zorgen niet voor geel (aka, bocht gemist en ik sta in de grindbak), maar voor rood.

- Als zo een nozem met al zijn skills op je invliegt met zijn kar want zijn super keramische remmen zullen toch wel beter stoppen dan die ijzeren brol van die "oude" Porsche, of uitbreekt, van de baan gaat, terug de baan op komt en je ramt sta je er ook mooi he. Dan is dat ook niet 'hun' probleem.

- Die gasten weten ook totaal niet hoe ze moeten reageren als er andere deelnemers afkomen die sneller zijn, dan krijg je van die toeren zoals midden op de baan blijven rijden, of als ze blauw zwaaien ineens op de rem gaan staan enzo, want ach, de briefing da is voor mensen die ni kunnen rijden he.

Niemand schrijft hier dat die mensen minstens 2:55 op Spa moeten kunnen draaien of dat ze beter thuisblijven. Natuurlijk zal ik eens vloeken als ik een snelle ronde aan het rijden ben en ineens zit er een trage piloot midden in de bocht en ik moet inhouden, maar dat is hier absoluut niet de kwestie en die kerel valt niks te verwijten. Als ik aan een rondje van 2:50 bezig ben op semi's en herr Vlo duikt op en is aan een 2:38 bezig dan ben ik ook een "slome" die in de weg rijdt he, dat heb je op alle niveaus.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Moet je bij Skylimit geen lesje volgen bij hen de eerste maal? Los van 't feit of dat nuttig is, toch een betere voorwaarde dan 'minimaal xxx pk'.

pk voorwaarden zijn nonsens en geen nonsens. Langs de ene kant wil veel pk niet zeggen dat je een snelle ronde kan rijden (wat veel mensen die nog nooit een circuit gezien hebben wel denken), langs de andere kant als je op circuits als Spa gaat spelen kom je er met minder dan een bepaald aantal pk's gewoon niet aan te pas en dan worden de snelheidsverschillen echt wel groot.

En dan is er natuurlijk een belangrijke factor (voor de organisator), en dat is dat je op zo een manier je deelnemersveld filtert, en dat is mooie reclame natuurlijk. Je hebt dan een trackday vol dikke recente (race) Porsches, wat Ferrari's etc. (en dan een of andere loser die komt trainen met een E36 M3 met dikke vleugel, maar das eerder uit compassie :P). Als je op een high-end publiek mikt qua concept dan is dat de makkelijkste manier om er voor te zorgen dat er weinig mix is met "jan modaal" auto's. En op zich is daar niks op tegen vind ik, ieder target het publiek dat hij wilt, maar veiligheid moet ten allen tijde primeren.

Geplaatst:

Daarom dat ik soms content ben dat ik niet MAG meedoen aan elitedingen zoals curbstone en co. als zij met al hun kluiten op je invliegen gaan ze geen traantjes laten, ik on the other hand ...

ik voel me nig het meest in mijn sas op Mettet.

Daar vind je inderdaad die brakke golfs en de hot hatches.

Geplaatst:

Mettet is leuk. Dat is ook voor veel volk "te min" om te gaan rijden met een dikke kar. Dan moet je op Spa zijn, aja!

Geplaatst:

Waren jullie dan al allemaal pro op jullie eerste trackday? Ik moet ook nog veel leren :o

Maar je ziet idd soms wel wie er simpelweg niet zou moeten aan beginnen :P

Geplaatst:

Er zijn er hier toch echt die lezen wat ze willen lezen he. Het gaat niet over snel of traag, het gaat over de ingesteldheid.

Geplaatst:

Ik doe nu toch al enkele jaren track en ringdays en moet zeggen dat die sjaaltjesracers er al even lang zijn...

Geplaatst:

Leer kruipen voor je gaat lopen..... En overschat jezelf niet . Mensen vereenzelvigen de status van hun auto met zichzelf en op een circuit kom je dan je zelf tegen........in de vangrail of de deur van een gedisciplineerd chauffeur.

Geplaatst:

Die met zijn brakke Golf kan dikwijls beter rijden dan diene dat met zijn 500pk flitsboetes komt vermijden . De auto zegt niets over de rijcapaciteiten van de chauffeur. En als ik moet gokken dan zet ik vandaag de dag mijn geld in op de Golf, echt !

On topic heb ik meer vertrouwen in de kerel met zijn E30 M3 dan de man met zijn M6 .

Als je naar de chauffeurs kijkt, vooral de mannen met het obligate sjaaltje in het oog houden:D

Gelukkig draag ik geen sjaaltjes  :D

Ik ben een gelukkig voorbeeldige rustige circuit rijder die er goed bij stil staat hoeveel mijn car heeft gekost en ik wil die zeker niet prakken :)

Geplaatst:

Wooter zei dat ook

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik wil ook eens een trackday doen. Heb er speciaal een sjaal (wel warm nu!) en een rooie broek voor gekocht.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Voilà eindelijk de juiste outfit voor de volgende trackday.

@tommie waar blijft mijn M6?

Geplaatste Afbeelding

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Voilà eindelijk de juiste outfit voor de volgende trackday.

@@Tommie waar blijft mijn M6?

8e4ygyzy.jpg

Hopelijk toch wel een bijpassende roze slip ???

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zo mag 'ie voor mij.

bmw-introduces-japan-exclusive-m5-nighth

:inlove:

(M5 Nighthawk)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zo mag 'ie voor mij.

bmw-introduces-japan-exclusive-m5-nighth

:inlove:

(M5 Nighthawk)

dus geen manuele???

Geplaatst:

Ziet er super uit, maar is zo'n rode kleur niet net iets te overheersend en word je dat na enkele maanden niet beu wegens nogal uitdrukkelijke aanwezig ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid