MMVV 280 Geplaatst: 19 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2011 Ik heb het uitgetest ten tijde van mijn M3 , om te zien of een Coupe als daily geen probleem zou zijn .Wel dus Moet er wel bijvertellen dat ik toen wel elke dag onze kinderen naar en terug van school deed , merde dat was ambetant : moeilijk in en uitstappen met die boekentas op hun rug , overal tegen haperen bij het in en uitstappen enz... Nu gaan ze wel praktisch elke dag met de fiets naar school en zou ik dat probleem niet meer hebben . wel zou ik de luxe van een break moeilijk kunnen missen denk ik :$ Gaan jullie ook niet met de auto op reis ? Ik breng de zoon ook iedere ochtend naar school en dat in en uitstappen zou idd moeilijker gaan, alhoewel hij ook wel vooraan zou kunnen zitten (hij is intussen al 11 geworden). En wij gingen idd met de auto op reis, maar ik ben daar de laatste jaren wat beu aan het worden. Zowel vorig jaar als dit jaar hebben we het vliegtuig genomen en ter plaatse een wagen gehuurd. Als ik dan zag welke baantjes we moesten doen om dit jaar aan ons huisje te komen... dan ging dat gewoon niet lukken met onze A4. Op vakantie met de wagen is nu enkel nog eens de weekends met z'n tweetjes, en dan kan dat evengoed in een coupé. Maar je hebt gelijk hoor, die luxe van een break als je het eens nodig hebt... en wie weet krijg ik terug zin om met de wagen op reis te gaan...grrrrrrr twijfel.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.332 Geplaatst: 19 oktober 2011 Delen Geplaatst: 19 oktober 2011 Ik zie nog steeds het nut van een break niet in. Tenzij je een vertegenwoordiger bent. Hoe daar een sportief imago aan wordt gekoppeld, is mij nog steeds een raadsel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 19 oktober 2011 Delen Geplaatst: 19 oktober 2011 Ik zie nog steeds het nut van een break niet in. Tenzij je een vertegenwoordiger bent.Hoe daar een sportief imago aan wordt gekoppeld, is mij nog steeds een raadsel. ²²²² Dat sportief imago is volgens mij afkomstig van de gemiddelde vader die eigenlijk geen break wilt, maar zichzelf iets wijs maakt op deze manier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.926 Geplaatst: 19 oktober 2011 Delen Geplaatst: 19 oktober 2011 Geef mij maar een sportief busje!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 323 Geplaatst: 19 oktober 2011 Delen Geplaatst: 19 oktober 2011 Ik zie nog steeds het nut van een break niet in. Tenzij je een vertegenwoordiger bent.Hoe daar een sportief imago aan wordt gekoppeld, is mij nog steeds een raadsel. Tgoh een 3-reeks Touring of een A4 Avant kan je ook geen break noemen. Dat is er zo ergens tussenin, niet alles op ruimte, niet alles op sportiviteit ... Ik denk dat er meer nuttige ruimte was in de koffer van mijn Jetta dan in de koffer van onze A4 nu, want het grote voordeel van een break, dat je in de hoogte kan laden, ben je bijna helemaal kwijt door die aflopende daklijn. Voor ons is dat nu handig met een kleine van nog geen jaar, maar eens die uit de pampers zijn is zo een lifestylebreak niet echt nuttig meer. Terug naar een 3-deurs is er dan wel wat over denk ik, ik zou eerder bij een 4/5deurs blijven omdat dat toch wel net iets handiger is om die snotapen te lossen dan die brede deuren van een 3-deurs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 Dus ik zal nooit geen exclusief MMVV interieur hebben... Jij hebt ooit al geen exclusief MMVV interieur gehad. Ik zal sowieso niet wachten op de nieuwe. Dat is al beslist, maar... Aangezien ik eindelijk wat kleiners wou (lees: 1-reeks coupé), maar dat niet haalbaar is (is toch wel te klein, bij nader inzien) Ben ik een andere piste aan het bekijken. De piste van de coupé. Ben vandaag bij Merc binnen geweest omdat ik die C coupé met AMG-pakket wel bangelijk mooi vind... maar het interieur kan me niet helemaal bekoren. Alles prima afgewerkt, maar die zetels en het dashboard spreken me niet echt aan. Maar we zien wel. Nu nog eens de 320d coupé goed bekijken en wat testritjes gaan doen zeker. Maar zeg nu zelf (wel allebei in het zwart inbeelden...): De suggestie waarvoor ik langskwam. Spijtig dat een 123d coupé al out of the picture is en dat je sowieso voor de RWD wil gaan. Ik wil geen RWD meer met een vierpitter diesel. Geef mij maar mijn Volvo en op halflange termijn een leuke RWD met een bescheiden benzinemotor. Voor het geld van die 2 heb je jezelf met wat geluk een 330d met dezelfde uitrusting als mijn Volvo geconfigureerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.172 Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 Hoe daar een sportief imago aan wordt gekoppeld, is mij nog steeds een raadsel. zo? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.172 Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 Geef mij maar een sportief busje!! En weer een frustro-bestuurder bij op onze wegen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.332 Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 zo? Dat is een sportieve uitstraling trachten te verbinden aan een kar. Ik heb het over het imago, de perceptie. Is dat omdat de stroomlijn verbetert? Omdat je volgeladen kan gaan knallen? Omdat de hond meekan op circuit? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.172 Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 Is dat omdat de stroomlijn verbetert? De gemiddelde break heeft een betere stroomlijn indien hij achteruit zou rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.332 Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 De gemiddelde break heeft een betere stroomlijn indien hij achteruit zou rijden. My point exactly. Ik voel plots een golf van empathie over me komen voor Insignia break rijders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MMVV 280 Geplaatst: 10 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2011 De plannen zijn intussen enigszins veranderd...:$ Qua wagen bedoel ik dan hé. Bij ondertekening/bespreking van de contracten hebben we een overeenkomst gemaakt. Het zal dus de nieuwe 3-reeks worden. Voor het eerst in mijn leven met een echt leasekrel op de baan... (lees 318 en 16" (waar ik later nog wel een mouw zal aan passen)) Soit, ik betaal er dan ook geen cent voor natuurlijk (of toch bijna niet, @ Fuel), dus vanaf nu trek ik me geen zak meer aan van de prijs/liter enz. Twijfel nog tussen de sportautomaat en de manuele... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.606 Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 De plannen zijn intussen enigszins veranderd...:$Qua wagen bedoel ik dan hé. Bij ondertekening/bespreking van de contracten hebben we een overeenkomst gemaakt. Het zal dus de nieuwe 3-reeks worden. Voor het eerst in mijn leven met een echt leasekrel op de baan... (lees 318 en 16" (waar ik later nog wel een mouw zal aan passen)) Soit, ik betaal er dan ook geen cent voor natuurlijk (of toch bijna niet, @ Fuel), dus vanaf nu trek ik me geen zak meer aan van de prijs/liter enz. Twijfel nog tussen de sportautomaat en de manuele... Waarom zou je je eigen wielen en banden betalen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.332 Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 De plannen zijn intussen enigszins veranderd...:$Qua wagen bedoel ik dan hé. Bij ondertekening/bespreking van de contracten hebben we een overeenkomst gemaakt. Het zal dus de nieuwe 3-reeks worden. Voor het eerst in mijn leven met een echt leasekrel op de baan... (lees 318 en 16" (waar ik later nog wel een mouw zal aan passen)) Soit, ik betaal er dan ook geen cent voor natuurlijk (of toch bijna niet, @ Fuel), dus vanaf nu trek ik me geen zak meer aan van de prijs/liter enz. Twijfel nog tussen de sportautomaat en de manuele... Goeie keuze! Jammer dat 316d niet mocht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 Waarom zou je je eigen wielen en banden betalen? Factuur laten opmaken door de bandenboer voor kruiwagenwielen en zelf de opleg (eventueel in het zwart) betalen voor grotere banden. De aankoop van de velgen is wel voor eigen rekening. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.606 Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 Factuur laten opmaken door de bandenboer voor kruiwagenwielen en zelf de opleg (eventueel in het zwart) betalen voor grotere banden. De aankoop van de velgen is wel voor eigen rekening. Begin je daarmee bezig te houden. Hoe saaier zo'n kar is, hoe minder gevoelig voor vandalisme en diefstal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
whispy 158 Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 Zelf geld gaan uitgeven aan 'n leasingwagen die betaald wordt door je werkgever is naar mijn mening toch geen goed idee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
whispy 158 Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 Begin je daarmee bezig te houden. Hoe saaier zo'n kar is, hoe minder gevoelig voor vandalisme en diefstal. Kak, ben 'n optie vergeten aan te vinken in mijn configuratie: saai. :'( Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.606 Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 Kak, ben 'n optie vergeten aan te vinken in mijn configuratie: saai. :'( Gelukkig was je 'ranzig vuil' niet vergeten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MMVV 280 Geplaatst: 10 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2011 Nope, saab was geen optie, jammer:( Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 11 november 2011 Delen Geplaatst: 11 november 2011 (aangepast) Ik zie nog steeds het nut van een break niet in. Tenzij je een vertegenwoordiger bent.Hoe daar een sportief imago aan wordt gekoppeld, is mij nog steeds een raadsel. wat is er tout court 'sportief' aan een auto, enkele uitzonderingen zoals een Exige zonder airco en zonder stuurbekrachtiging waarbij je na een stevig ritje al zwetend achter het stuur uit kruipt daar gelaten? Je verplaatst je met al die dingen van A naar B, met de ene al wat sneller en plezieriger dan met de andere, maar de 'sportieve' connotatie heb ik nooit helemaal begrepen. Als we dan toch over sportief moeten spreken - persoonlijk gebruik ik liever dynamisch - dan vind ik dat je dat idd eerder op een break dan op een sedan kan toepassen. Je zwiert zo je MTB in de koffer, of je steekt er een kwartet honden in, of 4 paar ski's en 2 snowboards met een hoop bagage... in die optiek past een break beter bij een dynamische levensstijl dan een sedan imo. Zo'n ding is gewoon flexibeler voor verschillende levensstijlen. 11 november 2011 aangepast door fiddy Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 11 november 2011 Delen Geplaatst: 11 november 2011 Nope, saab was geen optie, jammer:( oud cliché - zoveel architecten met een Saab ken ik eigenlijk niet meer Bij ons rijdt er één architect-docent met een saab rond, voor zover ik hun wagenpark ken. Alleszins meer BMW's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MMVV 280 Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2011 oud cliché - zoveel architecten met een Saab ken ik eigenlijk niet meer Bij ons rijdt er één architect-docent met een saab rond, voor zover ik hun wagenpark ken. Alleszins meer BMW's. Audi was het nieuwe saab geworden in ons milieu... Maar of het iets met mijn beroep te maken heeft of niet... een oude saab 900 turbo ( of een zwarte cabrio met lederen caramel-kleurige zetels...) vind ik nog altijd een geil stuk metaal op 4 wielen...:$ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.332 Geplaatst: 12 november 2011 Delen Geplaatst: 12 november 2011 wat is er tout court 'sportief' aan een auto, enkele uitzonderingen zoals een Exige zonder airco en zonder stuurbekrachtiging waarbij je na een stevig ritje al zwetend achter het stuur uit kruipt daar gelaten? Je verplaatst je met al die dingen van A naar B, met de ene al wat sneller en plezieriger dan met de andere, maar de 'sportieve' connotatie heb ik nooit helemaal begrepen.Als we dan toch over sportief moeten spreken - persoonlijk gebruik ik liever dynamisch - dan vind ik dat je dat idd eerder op een break dan op een sedan kan toepassen. Je zwiert zo je MTB in de koffer, of je steekt er een kwartet honden in, of 4 paar ski's en 2 snowboards met een hoop bagage... in die optiek past een break beter bij een dynamische levensstijl dan een sedan imo. Zo'n ding is gewoon flexibeler voor verschillende levensstijlen. Laten we het op 'sportief' zoals in 'autosport' houden. Die luiaards zitten toch ook maar in een stoel eigenlijk. Het gaat om het feit dat de kar zich leent tot 'sportief' of 'dynamisch' rijgedrag, binnen het kader van de openbare weg. Het gaat niet over een kar die geschikt is om mee naar de fitness te rijden. Een vertegenwoordigersbak heeft dat minder dan een sedan, en op zijn beurt minder dan een coupé. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.