Ga naar inhoud

Wat doen jullie?


MMVV

Aanbevolen berichten

Ik heb het uitgetest ten tijde van mijn M3 , om te zien of een Coupe als daily geen probleem zou zijn .

Wel dus :(

Moet er wel bijvertellen dat ik toen wel elke dag onze kinderen naar en terug van school deed , merde dat was ambetant : moeilijk in en uitstappen met die boekentas op hun rug , overal tegen haperen bij het in en uitstappen enz...

Nu gaan ze wel praktisch elke dag met de fiets naar school en zou ik dat probleem niet meer hebben . wel zou ik de luxe van een break moeilijk kunnen missen denk ik :$

Gaan jullie ook niet met de auto op reis ?

Ik breng de zoon ook iedere ochtend naar school en dat in en uitstappen zou idd moeilijker gaan, alhoewel hij ook wel vooraan zou kunnen zitten (hij is intussen al 11 geworden).

En wij gingen idd met de auto op reis, maar ik ben daar de laatste jaren wat beu aan het worden. Zowel vorig jaar als dit jaar hebben we het vliegtuig genomen en ter plaatse een wagen gehuurd. Als ik dan zag welke baantjes we moesten doen om dit jaar aan ons huisje te komen... dan ging dat gewoon niet lukken met onze A4. Op vakantie met de wagen is nu enkel nog eens de weekends met z'n tweetjes, en dan kan dat evengoed in een coupé.

Maar je hebt gelijk hoor, die luxe van een break als je het eens nodig hebt... en wie weet krijg ik terug zin om met de wagen op reis te gaan...grrrrrrr twijfel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nog steeds het nut van een break niet in. Tenzij je een vertegenwoordiger bent.

Hoe daar een sportief imago aan wordt gekoppeld, is mij nog steeds een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nog steeds het nut van een break niet in. Tenzij je een vertegenwoordiger bent.

Hoe daar een sportief imago aan wordt gekoppeld, is mij nog steeds een raadsel.

²²²²

Dat sportief imago is volgens mij afkomstig van de gemiddelde vader die eigenlijk geen break wilt, maar zichzelf iets wijs maakt op deze manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nog steeds het nut van een break niet in. Tenzij je een vertegenwoordiger bent.

Hoe daar een sportief imago aan wordt gekoppeld, is mij nog steeds een raadsel.

Tgoh een 3-reeks Touring of een A4 Avant kan je ook geen break noemen. Dat is er zo ergens tussenin, niet alles op ruimte, niet alles op sportiviteit ... Ik denk dat er meer nuttige ruimte was in de koffer van mijn Jetta dan in de koffer van onze A4 nu, want het grote voordeel van een break, dat je in de hoogte kan laden, ben je bijna helemaal kwijt door die aflopende daklijn.

Voor ons is dat nu handig met een kleine van nog geen jaar, maar eens die uit de pampers zijn is zo een lifestylebreak niet echt nuttig meer. Terug naar een 3-deurs is er dan wel wat over denk ik, ik zou eerder bij een 4/5deurs blijven omdat dat toch wel net iets handiger is om die snotapen te lossen dan die brede deuren van een 3-deurs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Dus ik zal nooit geen exclusief MMVV interieur hebben...

Jij hebt ooit al geen exclusief MMVV interieur gehad.

Ik zal sowieso niet wachten op de nieuwe. Dat is al beslist, maar... Aangezien ik eindelijk wat kleiners wou (lees: 1-reeks coupé), maar dat niet haalbaar is (is toch wel te klein, bij nader inzien) Ben ik een andere piste aan het bekijken. De piste van de coupé. Ben vandaag bij Merc binnen geweest omdat ik die C coupé met AMG-pakket wel bangelijk mooi vind... maar het interieur kan me niet helemaal bekoren. Alles prima afgewerkt, maar die zetels en het dashboard spreken me niet echt aan. Maar we zien wel. Nu nog eens de 320d coupé goed bekijken en wat testritjes gaan doen zeker. Maar zeg nu zelf (wel allebei in het zwart inbeelden...):

Thumb resize.

Thumb resize.

Thumb resize.

De suggestie waarvoor ik langskwam. Spijtig dat een 123d coupé al out of the picture is en dat je sowieso voor de RWD wil gaan. Ik wil geen RWD meer met een vierpitter diesel. Geef mij maar mijn Volvo en op halflange termijn een leuke RWD met een bescheiden benzinemotor. Voor het geld van die 2 heb je jezelf met wat geluk een 330d met dezelfde uitrusting als mijn Volvo geconfigureerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo?

Thumb resize.

Dat is een sportieve uitstraling trachten te verbinden aan een kar. Ik heb het over het imago, de perceptie.

Is dat omdat de stroomlijn verbetert? Omdat je volgeladen kan gaan knallen? Omdat de hond meekan op circuit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gemiddelde break heeft een betere stroomlijn indien hij achteruit zou rijden. :D

My point exactly.

Ik voel plots een golf van empathie over me komen voor Insignia break rijders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plannen zijn intussen enigszins veranderd...:$

Qua wagen bedoel ik dan hé. Bij ondertekening/bespreking van de contracten hebben we een overeenkomst gemaakt. Het zal dus de nieuwe 3-reeks worden.

Voor het eerst in mijn leven met een echt leasekrel op de baan...:roll: (lees 318 en 16" (waar ik later nog wel een mouw zal aan passen))

Soit, ik betaal er dan ook geen cent voor natuurlijk (of toch bijna niet, ;) @ Fuel), dus vanaf nu trek ik me geen zak meer aan van de prijs/liter enz.

Twijfel nog tussen de sportautomaat en de manuele...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plannen zijn intussen enigszins veranderd...:$

Qua wagen bedoel ik dan hé. Bij ondertekening/bespreking van de contracten hebben we een overeenkomst gemaakt. Het zal dus de nieuwe 3-reeks worden.

Voor het eerst in mijn leven met een echt leasekrel op de baan...:roll: (lees 318 en 16" (waar ik later nog wel een mouw zal aan passen))

Soit, ik betaal er dan ook geen cent voor natuurlijk (of toch bijna niet, ;) @ Fuel), dus vanaf nu trek ik me geen zak meer aan van de prijs/liter enz.

Twijfel nog tussen de sportautomaat en de manuele...

Waarom zou je je eigen wielen en banden betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plannen zijn intussen enigszins veranderd...:$

Qua wagen bedoel ik dan hé. Bij ondertekening/bespreking van de contracten hebben we een overeenkomst gemaakt. Het zal dus de nieuwe 3-reeks worden.

Voor het eerst in mijn leven met een echt leasekrel op de baan...:roll: (lees 318 en 16" (waar ik later nog wel een mouw zal aan passen))

Soit, ik betaal er dan ook geen cent voor natuurlijk (of toch bijna niet, ;) @ Fuel), dus vanaf nu trek ik me geen zak meer aan van de prijs/liter enz.

Twijfel nog tussen de sportautomaat en de manuele...

Goeie keuze!

Jammer dat 316d niet mocht. :noparty:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je je eigen wielen en banden betalen?

Factuur laten opmaken door de bandenboer voor kruiwagenwielen en zelf de opleg (eventueel in het zwart) betalen voor grotere banden. De aankoop van de velgen is wel voor eigen rekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Factuur laten opmaken door de bandenboer voor kruiwagenwielen en zelf de opleg (eventueel in het zwart) betalen voor grotere banden. De aankoop van de velgen is wel voor eigen rekening.

Begin je daarmee bezig te houden.

Hoe saaier zo'n kar is, hoe minder gevoelig voor vandalisme en diefstal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin je daarmee bezig te houden.

Hoe saaier zo'n kar is, hoe minder gevoelig voor vandalisme en diefstal.

Kak, ben 'n optie vergeten aan te vinken in mijn configuratie: saai. :'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nog steeds het nut van een break niet in. Tenzij je een vertegenwoordiger bent.

Hoe daar een sportief imago aan wordt gekoppeld, is mij nog steeds een raadsel.

wat is er tout court 'sportief' aan een auto, enkele uitzonderingen zoals een Exige zonder airco en zonder stuurbekrachtiging waarbij je na een stevig ritje al zwetend achter het stuur uit kruipt daar gelaten? Je verplaatst je met al die dingen van A naar B, met de ene al wat sneller en plezieriger dan met de andere, maar de 'sportieve' connotatie heb ik nooit helemaal begrepen.

Als we dan toch over sportief moeten spreken - persoonlijk gebruik ik liever dynamisch - dan vind ik dat je dat idd eerder op een break dan op een sedan kan toepassen. Je zwiert zo je MTB in de koffer, of je steekt er een kwartet honden in, of 4 paar ski's en 2 snowboards met een hoop bagage... in die optiek past een break beter bij een dynamische levensstijl dan een sedan imo. Zo'n ding is gewoon flexibeler voor verschillende levensstijlen.

aangepast door fiddy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, saab was geen optie, jammer:(

oud cliché - zoveel architecten met een Saab ken ik eigenlijk niet meer :D

Bij ons rijdt er één architect-docent met een saab rond, voor zover ik hun wagenpark ken. Alleszins meer BMW's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oud cliché - zoveel architecten met een Saab ken ik eigenlijk niet meer :D

Bij ons rijdt er één architect-docent met een saab rond, voor zover ik hun wagenpark ken. Alleszins meer BMW's.

Audi was het nieuwe saab geworden in ons milieu...

Maar of het iets met mijn beroep te maken heeft of niet... een oude saab 900 turbo ( of een zwarte cabrio met lederen caramel-kleurige zetels...:inlove:) vind ik nog altijd een geil stuk metaal op 4 wielen...:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is er tout court 'sportief' aan een auto, enkele uitzonderingen zoals een Exige zonder airco en zonder stuurbekrachtiging waarbij je na een stevig ritje al zwetend achter het stuur uit kruipt daar gelaten? Je verplaatst je met al die dingen van A naar B, met de ene al wat sneller en plezieriger dan met de andere, maar de 'sportieve' connotatie heb ik nooit helemaal begrepen.

Als we dan toch over sportief moeten spreken - persoonlijk gebruik ik liever dynamisch - dan vind ik dat je dat idd eerder op een break dan op een sedan kan toepassen. Je zwiert zo je MTB in de koffer, of je steekt er een kwartet honden in, of 4 paar ski's en 2 snowboards met een hoop bagage... in die optiek past een break beter bij een dynamische levensstijl dan een sedan imo. Zo'n ding is gewoon flexibeler voor verschillende levensstijlen.

Laten we het op 'sportief' zoals in 'autosport' houden. Die luiaards zitten toch ook maar in een stoel eigenlijk.

Het gaat om het feit dat de kar zich leent tot 'sportief' of 'dynamisch' rijgedrag, binnen het kader van de openbare weg. Het gaat niet over een kar die geschikt is om mee naar de fitness te rijden.

Een vertegenwoordigersbak heeft dat minder dan een sedan, en op zijn beurt minder dan een coupé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid