Ga naar inhoud

Lancia lovers


Glenn-N

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
Op 13/8/2021 om 19:51, Soul zei:

11c38e90fab01d6ae447c89d573173cb6c4e21bf

Lancia Flaminia Loraymo - 1960, design Raymond Loewy.

Die kerel mag dan de designer van het Coca-Cola flesje en het Shell logo zijn, in auto’s heeft hij toch lelijke rommel gemaakt, amai! (Zie ook Studebaker)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
image image image image image image

Lancia Delta HF Integrale Spider, 1992. A one-off special built for Fiat CEO and major shareholder Giovanni Agnelli (1921-2003 pictured with the car). The car is now housed at the Museo Nazionale Dell'Automobile in Turin.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gTa zei:

Verder nog een Thema'tje 8.32 in de garage. ❤️ 

Ik zeg 8.32 maar ik ben niet zeker. Geen enkele 8.32 (facelift 1 of facelift 2) had de chroom biezen in de bumper en de foto is te klein om 't badgeke te kunnen lezen in 't radiatorrooster.
Ben mij zot aan 't zoeken naar welke versies Thema er wél chroom biezen in de bumper hadden .... tot nu toe geen succes. Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een 'V6' is. Wat chroom biezen lijken, kan ook reflectie zijn van het lakwerk, want ook de rand van de motorkap reflecteert. En je ziet ook de onderbreking van de koplampsproeiers, en je ziet onderaan ook de centraler geplaatste mistlichten.

spacer.png

spacer.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, gTa zei:

Ben mij zot aan 't zoeken naar welke versies Thema er wél chroom biezen in de bumper hadden .... tot nu toe geen succes. Iemand?

Volgens het www had Agnelli een zilvere 8.32 break  https://www.bonhams.com/auctions/13162/lot/222/

De biezekes zaten (of zie ik dat nu helemaal verkeerd) mogelijk wel op een Thema 'limousine' in de 1ste versie dus mogelijk is die ook in de facelift geleverd geweest 🤔

 

lancia_thema_6v_limousine_43_0074033d059b0432.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik denk dat het een 'V6' is. Wat chroom biezen lijken, kan ook reflectie zijn van het lakwerk, want ook de rand van de motorkap reflecteert. En je ziet ook de onderbreking van de koplampsproeiers, en je ziet onderaan ook de centraler geplaatste mistlichten.

spacer.png

spacer.png

 

 

Ik denk ook dat het een V6 is, 't lijkt wel het (blauwe) V6-logootje te zijn in de neus. Het 8.32-logo is anders.

Ik volg je niet meteen wat betreft de "reflectie" in de bumper. De rand van de motorkap lijkt te tonen dat het om een auto met donkere koetswerkkleur gaat.
Dan zie ik niet goed in hoe het (naar beneden gebogen) stukje koetswerkkleur onder de stootlijst even hard kan reflecteren als het stuk erboven...

Maar tot ik een auto vind met chroom biezen rond de stootlijsten, lijkt het bijna de enige mogelijke verklaring te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, abtler zei:

Volgens het www had Agnelli een zilvere 8.32 break  https://www.bonhams.com/auctions/13162/lot/222/

De biezekes zaten (of zie ik dat nu helemaal verkeerd) mogelijk wel op een Thema 'limousine' in de 1ste versie dus mogelijk is die ook in de facelift geleverd geweest 🤔

 

lancia_thema_6v_limousine_43_0074033d059b0432.jpg

Je toont 2 keer een prefacelift. De foto hoger toont duidelijk een facelift.

 

En de foto van de limo toont idd geen chroomstrips rond de stootlijsten op de voor- of achterbumper, neen.
Volgens mij logisch, aangezien de fase-1 die gewoon niet had, ook de stretcher niet.

Lancia Thema 6V

Enkel rond de zijdelingse deurstrips wel:

Lancia Thema 6V

 

Wat jij ziet op die foto van die zilveren, is de reflectie van licht in 't koetswerkkleur op die bumper ... wat de stelling van BMWMB weer onderschrijft ... maar ik blijf nog altijd twijfelen omdat de motorkaprand helemaal geen zo'n lichte kleur toont, maar precies een donkere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stukje uit een andere foto, helaas ook bewerkt én gecropt maar met méér zichtbaar in de garage:

274910859_2021-12-2923_08_32-Window.jpg.efac3b12b7a834d5d7cbec2100a4a83d.jpg

Quasi zeker "V6" idd. En hier plots wel meer overeenstemming tussen weerspiegeling op bumper en weerspiegeling om motorkaprand.

@BMWMB lijkt 't bij 't rechte eind te hebben. Zal door bewerking zijn van de andere foto (contrast serieus opgeschroefd) waardoor er chroomlijsten leken te verschijnen op de bumper :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

*huivert*

Evo wielen, Evo dakspoiler.

Ik kan maar niet begrijpen waarom men telkens een 8V of 16V (die beiden m.i ook heel knap zijn) moet verkakken om het er als een Evo te laten uitzien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid