Ga naar inhoud

2023 BMW 3.0 CSL


3000

Aanbevolen berichten

De geruchten zijn:
- 552 pk, 10 meer dan de M4 CSL.
- 1624kg (10 minder dan de M4 CSL zo blijkt)
- 750k euro (M4 CSL is 180k ofzo), maar ik gok dat dat foutieve info is
- Bijna volledig uit carbon wat het bodywork betreft 😮
- Een manuele bak die volgens BMW M meer betrokkenheid brengt, meer controle geeft over de wagen, ... dat zijn diezelfde mannen die zeggen dat een moderne auto niet meer om kan met manuele bakken 😛
- Niks van geluidsdemping

Indrukwekkend en wijs dat ze zo iets op de markt brengen. De neus blijft fugly maar 't is al beter dan dat gedrocht van een i4, zijprofiel en achterkant zijn ergens nog dik te noemen. Benieuwd of ik dat ooit ga spotten (niet gemakkelijk!) in het wild.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tommie zei:

Die prijs klopt. En ze zijn allemaal reeds verkocht.

Madness. Dat moet dan toch door speculanten zijn? Respect wel als je zo zot bent. Da's het juiste type zot imo. En al zeker als je er effectief mee gaat rijden.

5 minuten geleden, Tommie zei:

560pk trouwens, to be precise.

Dat verandert alles.

Edit: de echte is goedkoper :D

https://www.classic-trader.com/uk/cars/listing/bmw/3-0/3-0-csl/1973/259249

  • Grappig 2
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tommie zei:

Er staat nergens M4 he.

Ben er ondertussen ook uit, dat het een compleet nieuw model is. Maar dan heeft de m4 csl ook niet veel reden meer?  Als de vroegere m3 en m4 csl een verwijzing was naar de oude batmobile. Dan vangt deze het compleet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, tuscani zei:

Ben er ondertussen ook uit, dat het een compleet nieuw model is.

Dat willen ze je toch doen geloven. Hij heeft een M4 chassis, ophanging, subframes, motor, boite, etc. Dus is het een M4. Enkel het carbon koetswerk wijkt af.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tommie zei:

Er was nooit een verwijzing naar de Batmobiel in het verleden. Enkel deze.

optisch gingen ze er idd niet echt in mee, maar wel het lichter en dergelijke meer. (en de benaming) 

Nu is retro enorm in,  en gaan ze nog stap verder met de looks.

(mijn mening)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, PieterA zei:

Dat willen ze je toch doen geloven. Hij heeft een M4 chassis, ophanging, subframes, motor, boite, etc. Dus is het een M4. Enkel het carbon koetswerk wijkt af.

Beetje zoals een zagato of dergelijks dan. Onderhuids een bestaande wagen, maar een andere look.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, PieterA zei:

Hij heeft een M4 chassis, ophanging, subframes, motor, boite, etc. Dus is het een M4.

Anders moeten ze alles opnieuw doen qua homologatie enz gok ik, dus het is en blijft op de papieren wss een M4 idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ze hadden dat echt een compleet andere livery moeten geven.

Hm, die livery lijkt me eerlijkgezegd de enige bestaansreden van dit specialleke.
 

En allemaal verkocht aan de exuberante prijs van €765k? ‘Mission accomplished’ heet dat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, PJH zei:

Anders moeten ze alles opnieuw doen qua homologatie enz gok ik, dus het is en blijft op de papieren wss een M4 idd.

Met 800.000 euro hadden ze daar te weinig budget voor. 😁

Wanneer ze zo vaak "pinnacle" in hun video steken, hadden ze iets meer moeite mogen doen ... 't heeft weer geen echte diffuser bijvoorbeeld.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid