Ga naar inhoud

ALPINA Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al die nieuwe 'kleinere' opgepompte motoren verbruiken meer als je daar een beetje vlot mee rijdt.

Als ik met de Giulietta rij verbruikt die volgens mij ca 16 liter.

Typisch voor de volstrekt absurde regelneverij in Europa. Net zoals verkeersdrempels en allerlei andere manieren uitvinden om je te doen vertragen, maar niemand die zich realiseert dat je dan ook weer moet optrekken.

Geplaatst:

Ik heb geen B3 gereden, wel 335i. Da's voor mij bijna perfect, kan ik weinig aan opmerken.

Ik heb wel D3 gereden, da's ongelofelijk impressionant maar minder leuk, een pak zelfs.

Zolang BMW geen M3 touring maakt, is er voor mij niks dat boven de B3 gaat. Ben er helemaal zeker van dat mij dat niet zou teleurstellen, laat staan zwaar.

Ondertussen had je'm wel gereden dacht ik. Nog steeds dezelfde mening?
Geplaatst:

Ondertussen had je'm wel gereden dacht ik. Nog steeds dezelfde mening?

Maar nét. :oops:  Een B3 is fantastisch, maar biedt weinig extra t.o.v. de D3. De winst aan sound is magertjes... wegens enkel langs buiten goed hoorbaar. Tenzij je die zes-in-lijn écht volop wil laten zingen maar dan rijd je op een manier die absoluut ondoenbaar is in (druk) dagelijks verkeer. Het is dus enkel het gebrabbel aan de uitlaat dat erbij komt (laag in toeren, ook bij traag verkeer) maar daarvoor moet je je ruiten openen.

Ik denk dat ik de D3 zou verkiezen van zodra ik een beetje km zou doen. Omdat die (met optioneel sperdifferentieel) ab-so-luut verbluffend is qua tractie en aandrijflijn én bovendien toestaat om op je gemakje met 7 à 8 liter toe te komen. Impressionant.

Nu, uiteindelijk is de B3 wél leuker dan de D3, maar het verschil is bijzonder klein. Zet me 2 identieke versies voor m'n neus, binnen budget, uitgerust zoals ik wil ... en ik ga vermoedelijk voor de B3 nemen, maar de D3 is net zo goed een topkeuze. Ik denk dat ik zelfs die verpletterend surge die de D3 biedt, zou missen... :oops:

Geplaatst:

Een B3 heeft ook koppel hé. Veel zelfs. Da's geen motor waar je op de adem moet zitten wachten.

Alleen ... 't wringt. Die D3 is zó goed... Ik had verwacht dat de B3 daar nog 'es een hele schep bovenop zou doen, maar in realiteit bleef dat uit. 't Is gewoon hetzelfde, een beetje anders (wat minder low end grunt, wat meer top end brio, ietsje meer sound voor een flinke slok meerverbruik).

Geplaatst:

Volgens mij is mijn ideale long distance kar een D5 met 400 PK en een 100liter tank.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Volgens mij is mijn ideale long distance kar een D5 met 400 PK en een 100liter tank.

Wat vind jij van het verschil f11 vs x6 ? Vandaag met een gereden met zelfde motor als de mijne en dat was echt niet comfortabel, minder snel (scheelt veel), remt minder goed (echt verschoten) en is niet echt super in de bochten kwa gevoel.

Ik kan me dus perfect vinden in een D5 ;)

Geplaatst:

Heb met de X6 nog maar 100km gereden aan een slakkegang, kan me daar nog niet echt over uitspreken.

Geplaatst:

Gisterenavond een blauwe alpina D4 of B4 gespot op een depanneur in Menen, nummerplaat ALPINA-4.

Deze morgen een mineralgraue D4 Biturbo verkocht, eens curieus naar :)

Geplaatst:

Waarom 400pk? Enkel maar wat extra vermogen, dus voor 5 à 10 (max) extra vmax? Of om de M550d voor te kunnen blijven?
Geplaatst:

Waarom 400pk? Enkel maar wat extra vermogen, dus voor 5 à 10 (max) extra vmax? Of om de M550d voor te kunnen blijven?

Evenveel PK als een veel lichtere D3 of 30 PK minder dan een M550d, dat gaan we niet laten gebeuren hé B)

Geplaatst:

Heel knap, afgezien van de velgen inderdaad!

Die LV B3 die nu bij jullie staat is anders ook wel serieus de moeite...

Geplaatst:

Heerlijke config afgezien van de wielen imo

Fully agree. De LCI's zijn ook echt mooie ketels, met die subtiele veranderingen :inlove:

Geplaatst:

Heel knap, afgezien van de velgen inderdaad!

Die LV B3 die nu bij jullie staat is anders ook wel serieus de moeite...

Idd ook erg knap :)
Geplaatst:

Heerlijke config afgezien van de wielen imo

Mij lijkt dat bruin toch een tik te veel op de eerste slappe stoelgang na een hele avond emmers Pisang Ambon zuipen.

Geplaatst:

Mij lijkt dat bruin toch een tik te veel op de eerste slappe stoelgang na een hele avond emmers Pisang Ambon zuipen.

Jammer voor je dat je weet hoe zulks er uit ziet :unsure:

Denk dat mijn zus hetzelfde heeft in haar 4 GC

ETfFU2U.jpg

Geplaatst:

Heeft ze interieurfoto's gezien van Klara's MINI en vond ze die inspirerend?

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Heeft jouw zus enige bloedband met Porker z'n eega?

Geplaatst:

En om nog even op die interieurkleur terug te komen: is allerminst m'n ding. Zit te veel groen in, voor m'n smaak. Dan nog liever jullie zwart met beige piping.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Heeft jouw zus enige bloedband met Porker z'n eega?

Het DNA kan niet verschillender zijn

Geplaatst:

En om nog even op die interieurkleur terug te komen: is allerminst m'n ding. Zit te veel groen in, voor m'n smaak. Dan nog liever jullie zwart met beige piping.

Misschien pakt het niet goed op foto. Ik vond het IRL best knap, op foto ziet het er wat flets uit.

Geplaatst:

Die mineralgraue touring is echt volledig m'n ding :inlove:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid