Maxime S 2.848 Geplaatst: 6 juni 2024 Geplaatst: 6 juni 2024 Het enige jammer bij de nieuwe B3/4 GT: ik heb niks gelezen over een variabele AWD met mogelijkheid tot volledig RWD... Bij JMM hadden ze nochtans gesuggereerd dat dat wel eens mogelijk ware geweest. Oprecht jammer ! Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 6 juni 2024 Geplaatst: 6 juni 2024 9 minuten geleden, Maxime S zei: Het enige jammer bij de nieuwe B3/4 GT: ik heb niks gelezen over een variabele AWD met mogelijkheid tot volledig RWD... Bij JMM hadden ze nochtans gesuggereerd dat dat wel eens mogelijk ware geweest. Oprecht jammer ! Syvecs AWD module controller in plooien? Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 6 juni 2024 Geplaatst: 6 juni 2024 Hoe fantastisch dit uitzwaai model van de B3 ook mag zijn, de gouden velgen, zwarte uitlaattips en gebrek aan significante technische ingrepen behalve een ECU tune, voelt voor mij meer aan als een ///Marketing model. Het 2dehands aanbod van de B3's toont ook wel aan dat het publiek veranderd is, configs met zilveren velgen of chromé nieren zijn zo goed als niet te vinden. De meeste zijn in lijn met Toere zijn foto hierboven, zwarte velgen, zwarte nieren, getinte ruiten op een berline,... 1 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 6 juni 2024 Geplaatst: 6 juni 2024 30 minuten geleden, mrbbs zei: Syvecs AWD module controller in plooien? Geen idee wat dat is! Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 6 juni 2024 Geplaatst: 6 juni 2024 13 minuten geleden, Maxime S zei: Geen idee wat dat is! Allé, ne rally man die Syvecs niet kent https://www.syvecs.com/product-category/awd-4wd-controllers/ Bestaat blijkbaar wel nog niet voor BMW/Alpina. Je kan hen eens een mailtje sturen als het op de roadmap staat? Quote
Luv4DLM 1.279 Geplaatst: 26 juni 2024 Geplaatst: 26 juni 2024 Op 6/6/2024 om 09:05, vince522 zei: Hoe fantastisch dit uitzwaai model van de B3 ook mag zijn, de gouden velgen, zwarte uitlaattips en gebrek aan significante technische ingrepen behalve een ECU tune, voelt voor mij meer aan als een ///Marketing model. Het 2dehands aanbod van de B3's toont ook wel aan dat het publiek veranderd is, configs met zilveren velgen of chromé nieren zijn zo goed als niet te vinden. De meeste zijn in lijn met Toere zijn foto hierboven, zwarte velgen, zwarte nieren, getinte ruiten op een berline,... Die met zilveren velgen en alu omlijsting zijn dan ook binnen de 48uur verkocht. Ik hou ze op mobile.de al een tijdje in het oog en de klassieke spec gaat het snelste offline. 2 Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 7 augustus 2024 Geplaatst: 7 augustus 2024 1 zaak vind ik vreemd aan deze schitterende E39 Alpina B7, het exterieur is van de FL en het interieur van de PRE-FL (bv. GPS met kleine scherm). Of ben ik mis @gTa ? Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 8 augustus 2024 Geplaatst: 8 augustus 2024 Volgens wikipedia (I know... maar 'k ben te lui om verder te zoeken) is de satnav in 2000 geupgrade en de E38 facelift (LCI zo je wil) zelf is eigenlijk al vanaf '98 dus het kán wel, denk ik. Quote
Populair bericht Maxime S 2.848 Geplaatst: 7 januari 2025 Populair bericht Geplaatst: 7 januari 2025 Nog eens een ode aan dit dingetje! Auto ondertussen bijna 6 jaar oud en vorige week skitrip nummer XX er mee gedaan. En wat blijft dit toch een aangename familiekrel. Snel, zuinig, en net ruim genoeg voor ons vier. Een tikkeltje extra ruimte in de koffer zou welkom zijn, maar er passen probleemloos 3 grote reiszakken en een samsonite koffer in. Dus eigenlijk is dat best wel ok! Wat ik vooral zeer aangenaam ben beginnen vinden, is dat deze auto eigenlijk nog verrassend analoog aanvoelt. Was me eigenlijk nooit echt opgevallen, maar sinds mijn nieuwe auto ben ik dit toch meer en meer aangenaam beginnen vinden; Geen hybrid, geen dwaze adaptieve CC, geen biepers en lichten die flikkeren bij auto's in je dode hoek, geen automatisch tegensturen als je zonder pinken van vak verandert etc etc. Allemaal zaken waar ik me eigenlijk mateloos aan stoor maar tegenwoordig standaard zijn en amper nog uit te zetten... Vorig jaar sterk overwogen om deze te vervangen door een nieuwe SUV (er waren verschillende opties), maar ik ben eigenlijk hoe langer hoe meer overtuigd om deze nog even bij te houden. 6 jaar oud, heeft nog geen 100.000 km en zo'n dikke diesel rijdt toch potverdikke een stuk aangenamer dan een hybrid op lange trips. En met 400pk en 800nm ben je nog altijd een stuk vlotter dan het andere verkeer. In het heenrijden een bijzonder plezierig tempo kunnen aanhouden in Frankrijk. Was lang geleden dat ik nog zo'n eind lang heb kunnen cruisen aan 'hoge' snelheid. Op skireis vertrekken op zondag is echt een aanrader! Zeker als je hoort dat iedereen daags voordien in de file stond en 3-4 uur langer heeft moeten rijden omwille van drukte. Er is just één minpunt: sinds vorig jaar zijn we een lichte trilling gewaar in de auto. Gezien er doorgaans gewoon rond de kerk mee wordt gereden valt het niet altijd op. Bij lange autostradetrajecten valt het echter wel, bij momenten erg goed op. Ik heb werkelijk geen idee wat het zou kunnen zijn. Auto is al verschillende keer binnen geweest hiervoor maar op vandaag hebben ze nog niet gevonden wat het is. Het trillen is niet constant, bij momenten amper voelbaar, op andere momenten dan weer zeer aanwezig. Aan de wielen kan het niet liggen: er werden al twee keer vier nieuwe banden opgelegd, wagen werd uitgemeten en opnieuw gebalanceerd maar de trilling bleef. Ik heb nu afgesproken bij Monserez om de wagen daar binnen te steken tot het opgelost is. In februari trek ik normaal weer naar de Alpen en tegen dan wil ik het opgelost hebben. Ik weet nog dat @Alexanderr er ook eens mee reed en een vermoeden had dat het aan de boite kan liggen. Nee? Of is dit zo'n typisch xDrive-issue dat vaker opduikt na een aantal jaar (intensief) gebruik? @bmw kenners en techniekers? 18 Quote
Simoni 6.174 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 Op 10/7/2016 om 20:33, Simoni zei: Iemand likete deze net opnieuw. @Maxime S 2 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 15 minuten geleden, Simoni zei: Iemand likete deze net opnieuw. @Maxime S ah wiedadde? waar is den tijd zeg. Ook al ruim 7 jaar geleden Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 Het trillen door een versleten/kapotte xDrive transfertboite (Verteilergetriebe) is wel redelijk specifiek, goed voelbaar op momenten van accelereren, vaak ook bij de overgang van constante snelheid naar coasten, soms bij 't terugschakelen tijdens afremmen ook. De BMW-peepz hier met meer ervaring terzake zullen dat wel nog beter kunnen in woorden brengen. Even @Jan taggen. Anderzijds: het lijkt me onmogelijk dat een BMW-werkplaats daar géén ervaring mee heeft; het kan niet anders dan dat voldoende mecaniciens in elke werkplaats de typische symptomen van een kapotte xDrive wel zouden herkennen. Dat ze dat dus (nog) niet vermeldden is wel hoopgevend. Is de C63 vervangen door iets nieuws, dan? Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 23 uren geleden, gTa zei: Het trillen door een versleten/kapotte xDrive transfertboite (Verteilergetriebe) is wel redelijk specifiek, goed voelbaar op momenten van accelereren, vaak ook bij de overgang van constante snelheid naar coasten, soms bij 't terugschakelen tijdens afremmen ook. De BMW-peepz hier met meer ervaring terzake zullen dat wel nog beter kunnen in woorden brengen. Even @Jan taggen. Anderzijds: het lijkt me onmogelijk dat een BMW-werkplaats daar géén ervaring mee heeft; het kan niet anders dan dat voldoende mecaniciens in elke werkplaats de typische symptomen van een kapotte xDrive wel zouden herkennen. Dat ze dat dus (nog) niet vermeldden is wel hoopgevend. Is de C63 vervangen door iets nieuws, dan? Heb de auto vanmorgen binnengebracht en gezegd dat ze er veel mee mogen rijden tot ze het voelen. Ben benieuwd! Maar zoals je inderdaad stelt, indien het iets xDrive gerelateerd is, zouden ze daar toch al ervaring mee moeten hebben. Vandaar dat ik het bizar vind, dat ze het probleem niet konden thuiswijzen. En de C63 is gelukkig niet vervangen. En al zeker niet door iets nieuws. Ik koop altijd occazie! Als Zuid-West-Vlaamse zelfstandige had ik de keuze tussen twee auto's: een X5 hybrid met M-pack of een Panamera Hybrid. Het is die laatste geworden 4 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 36 minuten geleden, Maxime S zei: Heb de auto vanmorgen binnengebracht en gezegd dat ze er veel mee mogen rijden tot ze het voelen. Ben benieuwd! Maar zoals je inderdaad stelt, indien het iets xDrive gerelateerd is, zouden ze daar toch al ervaring mee moeten hebben. Vandaar dat ik het bizar vind, dat ze het probleem niet konden thuiswijzen. En de C63 is gelukkig niet vervangen. En al zeker niet door iets nieuws. Ik koop altijd occazie! Als Zuid-West-Vlaamse zelfstandige had ik de keuze tussen twee auto's: een X5 hybrid met M-pack of een Panamera Hybrid. Het is die laatste geworden 't is tjooln als middenstander hé? 1 7 Quote
Naish 9.562 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 Op 7/1/2025 om 11:01, Maxime S zei: In het heenrijden een bijzonder plezierig tempo kunnen aanhouden in Frankrijk. Was lang geleden dat ik nog zo'n eind lang heb kunnen cruisen aan 'hoge' snelheid. Op skireis vertrekken op zondag is echt een aanrader! Zeker als je hoort dat iedereen daags voordien in de file stond en 3-4 uur langer heeft moeten rijden omwille van drukte. Als je dat zou zien zitten, in mijn ervaring is zo vanaf 14u vertrekken op zaterdag ook redelijk succesvol... Eerste stuk is nooit miserie en tegen dat je aan het probleem stuk komt is alles opgelost en rij je alleen naar boven! En die trilling, zou dat niet kunnen komen door een wiel as die ergens uit balans is en bij bepaalde snelheden resoneert? Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 1 minuut geleden, Naish zei: Als je dat zou zien zitten, in mijn ervaring is zo vanaf 14u vertrekken op zaterdag ook redelijk succesvol... Eerste stuk is nooit miserie en tegen dat je aan het probleem stuk komt is alles opgelost en rij je alleen naar boven! En die trilling, zou dat niet kunnen komen door een wiel as die ergens uit balans is en bij bepaalde snelheden resoneert? Jip, Julie is fan van te vertrekken na de middag. Ze vindt die eerste dag sowieso verloren en of je nu aankomt om 16u of om 20u maakt voor haar niet zo veel uit. Ik ben minder fan, zeker voor een skireis. Vind het toch aangenaam om nog materiaal te gaan halen en te zorgen dat je 's anderendaags tegen 9u aan de piste bent. Als je eerst nog naar de skiverhuur moet, lukt dat niet. Soit, van zondag naar zondag boeken is hetgeen ik volgend jaar ga proberen. Al is dat minder evident. Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 5 uren geleden, Maxime S zei: Jip, Julie is fan van te vertrekken na de middag. Ze vindt die eerste dag sowieso verloren en of je nu aankomt om 16u of om 20u maakt voor haar niet zo veel uit. Ik ben minder fan, zeker voor een skireis. Vind het toch aangenaam om nog materiaal te gaan halen en te zorgen dat je 's anderendaags tegen 9u aan de piste bent. Als je eerst nog naar de skiverhuur moet, lukt dat niet. Soit, van zondag naar zondag boeken is hetgeen ik volgend jaar ga proberen. Al is dat minder evident. Vergeet dat maar in de week van Kerst. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 10 januari 2025 Geplaatst: 10 januari 2025 Op 7/1/2025 om 12:27, Maxime S zei: ah wiedadde? waar is den tijd zeg. Ook al ruim 7 jaar geleden Is dat niet die waar ik ook eens mee testgereden heb? Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 11 januari 2025 Geplaatst: 11 januari 2025 11 uren geleden, BMWMB zei: Is dat niet die waar ik ook eens mee testgereden heb? Kan zijn. Heb je testrit gedaan toen ik nog bij Monserez werkte? Bovenstaande is alleszins mijn ex D3. Heb ik vier jaar mee gereden. Was een heel basismodel, met stof-leder en kleine navi. Was een annulatie bij JMM die ik voor een heel scherpe prijs heb kunnen overnemen. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 14 januari 2025 Geplaatst: 14 januari 2025 Auto zo net teruggehaald met een andere set wielen. Volgens Monserez is het veel beter. Ik ben benieuwd. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 14 januari 2025 Geplaatst: 14 januari 2025 Keep us posted. Ook curieus hier Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.