Ga naar inhoud

ALPINA Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

Op 13/11/2021 om 00:22, gTa zei:

Zo wijs, op de Canadese BMW-site kan je enkele Alpina-modellen gewoon configureren in de BMW-configger (dat wisten we al), nu zitten ook de Individual-kleuren er gewoon bij.

 

2021-11-13 00_22_17-Window.jpg

Alpina in de Canadese BMW configurator, wist ik nog niet! We weten weer wat te doen morgen op't werk 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, 3000 zei:

Alpina in de Canadese BMW configurator, wist ik nog niet! We weten weer wat te doen morgen op't werk 😄

wat een leven! 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
43 minuten geleden, ir_fuel zei:

Lijkt me eigenlijk een logische stap.

Ik vroeg me altijd al af hoe zo'n kleinschalig merk ging om gaan met die electrische revolutie. Volgens mij hebben die daar te weinig slagkracht voor.

We kunnen maar hopen dat de ziel niet verloren gaant..

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat wordt een AMG verhaal he.

Binnenkort kan je een i4 Alpina Line bestellen 😛 

Bwa, BMW is toch sterk in het behouden van merkimago's, Kijk naar Rolls, Mini, ... Maar het magische is er zo wel een beetje af ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Errr, Rolls en MINI zijn er imho alleen maar op vooruitgegaan hé

die hun hoogdagen waren al decennia voorbij toen BMW de ‘nieuwe’ uitbracht

zo spijtig dat ze Land Rover terug verkocht hebben 

ook benieuwd of ze nu Morgan gaan overnemen van de Italianen

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het geen goeie evolutie als echte liefhebber.

Een ALPINA vind je leuk omdat je de volledige historie en filosofie indachtig bent en vooral omdat het iets exclusiefs is, gebouwd in een (relatief) kleine werkplaats...£
Ik heb Bouchloe zelf nog bezocht: je kan amper geloven dat zo'n legendarisch merk, voortkomt uit zo'n kleine en bescheiden 'fabriek'. 

Eenmaal BMW het gaat incorporeren, zal dat vleugje magie snel verdwijnen vrees ik.
Zoals @ir_fuel een beetje zegt...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/10/2022 at 7:43 PM, Rabbit said:

Bwa, BMW is toch sterk in het behouden van merkimago's, Kijk naar Rolls, Mini, ... Maar het magische is er zo wel een beetje af ...

Dat zijn wel compleet aparte modellen. Hier spreken we echt van een BMW tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/3/2022 om 12:10, flupke73 zei:

ook benieuwd of ze nu Morgan gaan overnemen van de Italianen

Ben ik nog nergens tegengekomen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/3/2022 om 13:57, Maxime S zei:

Ik vind het geen goeie evolutie als echte liefhebber.

Een ALPINA vind je leuk omdat je de volledige historie en filosofie indachtig bent en vooral omdat het iets exclusiefs is, gebouwd in een (relatief) kleine werkplaats...£
Ik heb Bouchloe zelf nog bezocht: je kan amper geloven dat zo'n legendarisch merk, voortkomt uit zo'n kleine en bescheiden 'fabriek'. 

Eenmaal BMW het gaat incorporeren, zal dat vleugje magie snel verdwijnen vrees ik.
Zoals @ir_fuel een beetje zegt...

 

BMW is al langer dan vandaag stevig aandeelhouder, toch? Een jaar of 10, iets meer zelfs, dacht ik?
~ Met al langer dan vandaag een stevige poot in de beslissingen, o.m. wat Alpina wel/niet kan of mag uitbrengen. Dat laatste is toch wat ik enkele keren hoorde van Alpina-peten in Genève; altijd leuke babbels daar, openhartig.
~ Met al bijna 20 jaar een steeds toenemende verschuiving van de productie (of toch grote delen ervan) naar de BMW-assemblagelijnen, in zoverre dat een Alpina zonder Sonderwunsch zelfs nooit nog Bucchloe ziet? (Of vergis ik me?)

Het lijkt me dat de komende trend qua electrificatie b.v. een véél grotere bedreiging is voor een kleine Edelschmiede als Alpina, dan een verdere "incorporatie".
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

BMW is al langer dan vandaag stevig aandeelhouder, toch? Een jaar of 10, iets meer zelfs, dacht ik?
~ Met al langer dan vandaag een stevige poot in de beslissingen, o.m. wat Alpina wel/niet kan of mag uitbrengen. Dat laatste is toch wat ik enkele keren hoorde van Alpina-peten in Genève; altijd leuke babbels daar, openhartig.
~ Met al bijna 20 jaar een steeds toenemende verschuiving van de productie (of toch grote delen ervan) naar de BMW-assemblagelijnen, in zoverre dat een Alpina zonder Sonderwunsch zelfs nooit nog Bucchloe ziet? (Of vergis ik me?)

Het lijkt me dat de komende trend qua electrificatie b.v. een véél grotere bedreiging is voor een kleine Edelschmiede als Alpina, dan een verdere "incorporatie".
 

Ik weet niet exact hoe het er de laatste jaren geëvolueerd is, maar ik denk dat elke ALPINA in mijn tijd nog in Buchloe moest passeren. Zou ik eens moeten navragen

Ik zeg niet dat ik het niet begrijp hé voor alle duidelijkheid. Kleine mainstream constructeurs krijgen het sowieso moeilijk. Maar het neemt niet weg dat een deel van de magie verdwijnt door deze stap. Je moet eens in Buchloe geweest zijn om het te begrijpen denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Maxime S zei:

Ik weet niet exact hoe het er de laatste jaren geëvolueerd is, maar ik denk dat elke ALPINA in mijn tijd nog in Buchloe moest passeren. Zou ik eens moeten navragen

Ik zeg niet dat ik het niet begrijp hé voor alle duidelijkheid. Kleine mainstream constructeurs krijgen het sowieso moeilijk. Maar het neemt niet weg dat een deel van de magie verdwijnt door deze stap. Je moet eens in Buchloe geweest zijn om het te begrijpen denk ik

Ben er ook al geweest, maar al een heel eind langer geleden dan jij, vrees ik.
Al kan ik me inbeelden dat 't er nog niet zo heel sterk gewijzigd is; qua compound zitten ze er al jaren op hunne max.

Voor zover ik me herinner, was de E90 (D3 met 4-pitter) de eerste Alpina die niet meer bij Alpina zelf moest passeren, gesteld dat je geen Kundenwunsch (Lavalina, stuur, enz.) bestelde.
Tenzij 't om een administratieve stap ging, of zuiver principieel ... dat zou kunnen. Maar wat ik vernam van die Alpinapeet is dat er al midden de jaren '10 voor 80% van de Alpina-productie geen werkzaamheden meer werden gedaan in Buchloe.
Of 't klopt: gij hebt betere recente bronnen hebben 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens de foto's van mijn bezoek opgerakeld.
Dateert al van in 2015! 😮 

's Avonds dan mulle gegaan met Bovensiepen op de Oktoberfest... Fak wat een heerlijke tijd 😍

 

IMG_0508.JPG

IMG_0509.JPG

IMG_0510.JPG

IMG_0511.JPG

IMG_0512.JPG

IMG_0513.JPG

IMG_0515.JPG

IMG_0516.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Die Edition 50 B5 en B6 ❤️ yum

Inderdaad. Die waren toen net uit denk ik. 

Als ik me goed herinner waren ze nog niet leverbaar. 

Echt heerlijke herinneringen aan die tweedaagse toen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel stevig werkje ook, dat blauw Lavalina in die B3/D3. ❤️  
Te begrijpen waarom ze dat interieur steeds duurder moeten maken, om te verhinderen dat er te veel mensen dat kiezen 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, William Blake zei:

zalige foto's!

zijn ook grote wijnliefhebbers

 

Die stock is vast niet alleen voor eigen gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, William Blake zei:

zalige foto's!

zijn ook grote wijnliefhebbers

 

Niet enkel liefhebbers. Check die stock! 😄  www.alpinawein.de

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid