gTa 28.075 Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Da's ook wat ik dacht. Tenzij dan deze op het stuurwiel en op de naafkappen. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Vorige week was ik bij Frits..... Hij probeerde aan Alpina vervangonderdelen te raken ........ Slik Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Eén tip: bestellen via de Luxemburgse verdeler (Schmitz ofzo?), zou een wereld van verschil zijn... Quote
tuscani 11.813 Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Da's ook wat ik dacht. Tenzij dan deze op het stuurwiel en op de naafkappen. racing dynamics veranderde vroeger wel de logo's aan de buitenkant. misschien bedoelde hij die? Quote
tato 1.911 Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Ik dacht dat zij ooit de logo's vervingen door het Alpina-embleem. Maar ik heb me precies vergist. My bad. Maar je ziet ze wel, deze logo's zijn dus nageplaatst. Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 100% aftermarket, bij mijn weten nooit door Alpina zelf er op gehangen. En het wordt ook door de website bevestigd: Gibt es ALPINA Embleme, mit denen die BMW Embleme auf Motorhaube und Kofferraumdeckel ersetzt werden können?Nein, zur Dokumentation der Handelsbezeichnung tragen BMW ALPINA Automobile auch das BMW Markenzeichen. Bei Angeboten von Fremdfirmen, die ALPINA Markenzeichen herstellen und vertreiben, handelt es sich um Fälschungen, die von ALPINA juristisch verfolgt werden. http://www.alpina-automobiles.com/ww/topnavi-de/faqs.html 1 Quote
tuscani 11.813 Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 storen doet me dat niet. zou mocht ik ooit in een zwakzinnige beu zijn en een alpina kopen, ook de logo's veranderen. Quote
gTa 28.075 Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Stom vind ik dat. Ze passen ook niet mooi op de auto, vinnek persoonlijk. En wat Visjes citeert staat al 10 jaar op de FAQ van de Alpina-website, idd, maar er hebben daar nog dingen op gestaan die alles behalve correct waren. Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 8 oktober 2013 Geplaatst: 8 oktober 2013 Heb je voorbeelden? Logisch dat men verder gaat op hetgeen op de website staat, al is dat absoluut niet mijn enige bron maar eerder een bevestiging... Die roundels doen me ook weinig. Ik vind het logo zelfs niet echt mooi, nogal druk vooral. Maar het heeft wel zijn redenen dat het er zo uitziet. Quote
gTa 28.075 Geplaatst: 8 oktober 2013 Geplaatst: 8 oktober 2013 Voornamelijk stellingen over onderdelen die niet te krijgen zijn, wat ze wel/niet doen aan bestaande auto's, e.d. Geen idee hoe dat ondertussen is. Vermits BMW meerderheidsaandeelhouder is en alle Alpina's bijna integraal op de productieband ontstaan, denk ik dat je nu écht wel kinnekeklop mag doen als je (ik zeg maar wat) met een bestaande BMW aan komt om die te laten omvormen tot een Alpina... Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 8 oktober 2013 Geplaatst: 8 oktober 2013 In België moet alles via Martin gaan..... Is wat ik hoor, en dat schijnt niet echt je dat te zijn... Quote
gTa 28.075 Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Da's het allerminst. Is al erg lang zo, hè. Maar er zijn manieren rond JMM, gelukkig. Stel je voor dat je voor je classic Alpina telkens via JMM zou moeten passeren... :rolleyes: Quote
whispy 158 Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Is Monserez dan een "klant" bij JMM voor Alpina? Het zou me trouwens verbazen moesten ze dat echt hard kunnen maken: vrij verkeer van goederen? Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Is Monserez dan een "klant" bij JMM voor Alpina? Het zou me trouwens verbazen moesten ze dat echt hard kunnen maken: vrij verkeer van goederen? Via Duitsland maar dat is niet echt veel beter en makkelijker Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Zoals gezegd: schijnbaar is een goeie optie via Carlo Schmitz gaan. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee... Quote
tato 1.911 Geplaatst: 10 oktober 2013 Geplaatst: 10 oktober 2013 F30 D3 Biturbo Alpina has launched the new 173mph D3 Bi-Turbo, which the company is calling the ‘World’s fastest diesel production car’. The new 3 Series-based model features a tweaked version of the twin-turbo straight-six diesel engine – tuned to produce 345bhp and 516lb ft of torque. The BiTurbo boasts a 0-62mph tome of 4.6 seconds, but also retains respectable official fuel economy of 53.2 mpg and CO2 emissions of just 139g/km. Although Alpina has produced some mightily fast performance cars in the past, the company has always been associated with making comfortable and nicely-finished Autobahn cruisers like the B3, and more recently turning onto the ever-popuar SUV sector with the similarly powerful XD3. Alpina says the new model is the result of two-years of development, with changes spread throughout the engine, gearbox, cooling system, body structure, wheels, tyres, aerodynamics, suspension and interior. There are some minor aerodynamic tweaks, and new quad-exit exhaust system with an intelligent acoustic valve. A set of the classic Alpina multi-spoke 19-inch alloy wheels and Alpina plaque complete the package. UK prices start at £46,950 for the saloon, rising to £49,950 for the Touring. The basic models come with the eight-speed automatic gearbox, Adaptive M Sport Suspension and all the usual Alpina creature comforts, but can also be specced with any BMW option. 1 Quote
JanC 7.876 Geplaatst: 12 oktober 2013 Geplaatst: 12 oktober 2013 53.2 mpg? Da's een dikke 4,4 liter per 100 km, lijkt me toch iets te optimistisch... Quote
Matthi 3.562 Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Rot op! Pff Pen je bevindingen dan eens neer rond de D5 als je tijd vindt. Ben benieuwd! Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 13 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2013 Rot op! Pff Pen je bevindingen dan eens neer rond de D5 als je tijd vindt. Ben benieuwd! 535d maar dan sneller? Quote
Matthi 3.562 Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 535d maar dan sneller? Dat vraag ik mij dus af.. By the way, ik zie dat de extra info onder de tellers over de volledige breedte trekt. Is dat bij alle nieuwe F11's zo? Bij onze F11 is dat namelijk maar over de helft, zoals bij een F20. Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 13 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2013 Instrumentencombi High. Een optie bij de pré-FL. Hebben we in onze F10 jammer genoeg ook niet. Quote
Simoni 6.184 Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Fantastische wagen! Hoogst waarschijnlijk is dat idd als een heel snelle 535 maar de addenda maken toch nog net iets specialer. Geen idee of dat een andere ophanging heeft (ja toch?) maar Dat comfort had ik echt nie zó goed verwacht op 20". Dat gecombineerd met de souplesse van die motor + boite maakt t echt een droom om km's af te haspelen. Ivm de 525d (6cyl) die ik regelmatig rij, rijdt dit wel nog stukken beter. Nooit op de honger blijven zitten, ongeacht t tempo, t koppel knalt je wel vooruit. Grootste nadeel is dat er toch ng meer uitrusting op zou mogen om t echt alpina te maken voor mij. De standaard sportzetel is bvb veel te breed voor mij, comfortzetel isdczn echt een stuk beter. Ik zou ook een alpina eigen combinatie willen, nu kon t zo bmw zijn. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.