Ga naar inhoud

Porsche 991.1 Turbo of 991.2 GTS of 992?


D Squaloid

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, Naish zei:

Ik heb dat gevoel ook voor een 'gewone' 911 waar ik het ook een beetje over the top vind en ook een reden waarom ik het niet gepakt heb.

Op een GT3 vind ik het 'beter' passen... Dat in combinatie met ok-prijs daarop wel gepakt. Maar zou eens moeten kijken op mijne config, maar denk dat het klokje het eerste zou zijn die eruit vliegt als ik 500 eur moet besparen :ninja:

Inderdaad helemaal anders bij een GT3.

Net zoals een aerokit op een non-GT3.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, The Swede zei:

Niet alleen de AWD doet af aan de sportiviteit en het karakter, het zijn ook nog es allemaal versies met automaat. 

Ben zelf eerder fan van de 992. Optisch een stuk mooier dan de 991. 
Dus uit je modellen, alzeker als tweede wagen, een 992 S of T met handbak

Ik weet niet of de AWD zo heel veel doet aan het sportieve karakter. Ik denk dat de gemiddelde 911-rijder dat verschil niet gaat voelen.

Qua versnellingsbak zou ik icm de turbomotor altijd de PDK nemen. 

Zoals ik het begrijp zou jij liever een puurdere versie willen. In dat geval moet je zeker niet naar de 992 grijpen, want die is op alle vlak 'saaier' geworden dan de 991.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Naish zei:

Ofwel hebben ze de zwarte wielen eronder gelegd om 'm toch verkocht te krijgen. Ik denk dat 9 van de 10 kopers die krijt kiezen, voor deze zwarte wielen gaan. 

5 uren geleden, Naish zei:

Idem, vooral interieur vind ik vrij gedateerd persoonlijk.

Dat ga je altijd hebben als er ondertussen een nieuwer model is met een compleet ander dashboard. Als je van een 997 komt, is dat van de 991 een serieuze upgrade, en persoonlijkheid vind ik het nog steeds heel knap. Als je dan voor de 991.2 gaat, dan heb je ook het nieuwe PCM met Apple Carplay. 

Wat mij wel wat stoort bij de 992 is dat je de 2 uiterste klokken niet ziet door het stuur. Dat probleem heeft de 991 niet.

5 uren geleden, ICM zei:

Het idee is dat de tweedehandsprijzen voor 992's relatief hoog zijn omdat de levertermijn zo lang is tegenwoordig.

Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat blijven duren. Wat ik hoor zeggen begint dit deel van de markt serieus klappen te krijgen.

2 uren geleden, The Swede zei:

Ik ben blij dat nog altijd alert bent 😛  

En die discussie over automaat is zinloos. De 911 is een sportwagen en daar hoort een handbak in. Punt. 
Je mag de nieuwe SL niet mooie vinden (kwestie van smaak), maar ik reed zowel met de 911 GTS Cabrio (met die automaat) als met de SL55, en de SL is een veel cohenter pakket dat veel aangenamer rijdt. De 911 in die versie is een auto die niet weet wat hij wil. Hij is veel te hard afgeveerd en de motor is teveel op sportiviteit afgesteld om als snelle cruiser dienst te doen (en dat doet de SL absoluut perfect), en als sportwagen is het een ramp want je hebt niet enkel nog over niks controle, de kist is ook nog eens veel te zwaar en niet stijf genoeg. Beweeglijkheid = nul. 

Ik vind de nieuwe SL ook een heel mooie auto, en zou er heel graag eens willen mee rijden om het verschil te voelen met de 992.

48 minuten geleden, Naish zei:

2500 a 3000 eur voor een klokje en een knop om je stand te veranderen vind ik nogal prijzig. Je moet altijd keuzes maken 😉

Nu op de GT3 wel het klokje gepakt maar dat was maar 500 omdat al de rest standaard is.

Ik heb dat 'klokje' wel genomen, maar heb dat meer gedaan om de werderverkoop te vergemakkelijken. Vele kopers willen dat gewoon hebben, en ondertussen vind ik de draaiknop op het stuur cool en gemakkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik weet niet of de AWD zo heel veel doet aan het sportieve karakter. Ik denk dat de gemiddelde 911-rijder dat verschil niet gaat voelen.

Qua versnellingsbak zou ik icm de turbomotor altijd de PDK nemen. 

Zoals ik het begrijp zou jij liever een puurdere versie willen. In dat geval moet je zeker niet naar de 992 grijpen, want die is op alle vlak 'saaier' geworden dan de 991.  

Zoals je zegt, de gemiddelde 911 rijder gaat nooit het voordeel van AWD kunnen gebruiken. Maar je sleept wel het extra gewicht en de extra inertie mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk net dat de meeste 911-rijders geen toppiloten zijn, en dus kiezen voor een 4 omdat je er gewoon veiliger en gemakkelijker snel kan mee rijden op nat wegdek. Ik begrijp dat vele kopers dit kiezen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd klinkklare onzin gevonden. Een achterwielaangedreven 911 heeft bakken grip/tractie en met de huidige veiligheidssnufjes gaat dat ding allerminst listig uit de hoek komen. Zelfs onder natte/gladde omstandigheden. Op een een duurder vierwielaangedreven exemplaar is de commissie natuurlijk hoger... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, PieterA said:

Altijd klinkklare onzin gevonden. Een achterwielaangedreven 911 heeft bakken grip/tractie en met de huidige veiligheidssnufjes gaat dat ding allerminst listig uit de hoek komen. Zelfs onder natte/gladde omstandigheden. Op een een duurder vierwielaangedreven exemplaar is de commissie natuurlijk hoger... 

Het verschil tussen RWD en 4WD is dag en nacht, voor mensen die niet kunnen rijden.

Plank zo een RWD eens in het weer van de laatste weken en dat gaat wat bewegen en er gaan lichtjes beginnen flikkeren op het dashboard. Dan krijgt de gemiddelde 50-jarige dikke ondernemer die een BMW wilde maar in een sportievere kas al een streep in zijn broek.

Doe dat met een 4WD en dat geeft geen krimp en dat schiet weg als een pijl uit een boog, zelfs met het stuur scheef. Dus "dat rijdt veel beter".

Einde verhaal voor 99% van de kopers.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, The Swede said:

Zoals je zegt, de gemiddelde 911 rijder gaat nooit het voordeel van AWD kunnen gebruiken. 

Net wel. De gemiddelde rijder gaat wel kunnen planken aan het stoplicht in de regen zonder dat dat ding een krimp geeft. Want dat is het voordeel. Pakken meer tractie bij optrekken. Ik merk dat met mijn BMW ook. Je kan daar echt als een debiel mee rijden in het nat, dat geeft geen krimp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een BMW zeker veel verschil... maar in een 911 weet ik het eigenlijk niet of er zoveel tractieverschil zit tussen C2 en C4. Nu bon, het zal altijd wel een zeker verschil zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, PieterA zei:

Altijd klinkklare onzin gevonden. Een achterwielaangedreven 911 heeft bakken grip/tractie en met de huidige veiligheidssnufjes gaat dat ding allerminst listig uit de hoek komen. Zelfs onder natte/gladde omstandigheden. Op een een duurder vierwielaangedreven exemplaar is de commissie natuurlijk hoger... 

Ja en neen. Zeker heeft een 911 veel grip door het gewicht van de motor, en heb je elektronica, maar toch heeft een 4 meer tractie dan een 2 bij natte ondergrond. Plankgas accelereren zal veel vlotter kunnen met een 4, en ik merk bij mijn S in de bochten dat er veel uitbreekmarge is alvorens de elektronica ingrijpt. Ik zeg het nogmaals hé, op nat wegdek. Ik vind dat plezant, en jij misschien ook, maar de gemiddelde 911-koper heeft daar bang van, en koopt een 4.

Zoals @ir_fuel ook zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, ir_fuel zei:

Net wel. De gemiddelde rijder gaat wel kunnen planken aan het stoplicht in de regen zonder dat dat ding een krimp geeft. Want dat is het voordeel. Pakken meer tractie bij optrekken. Ik merk dat met mijn BMW ook. Je kan daar echt als een debiel mee rijden in het nat, dat geeft geen krimp.

De gemiddelde rijder plankt dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Mich zei:

Op een BMW zeker veel verschil... maar in een 911 weet ik het eigenlijk niet of er zoveel tractieverschil zit tussen C2 en C4. Nu bon, het zal altijd wel een zeker verschil zijn.

Toch wel. Eén van mijn beste vrienden heeft een 991.2 4S, en als we op pad gaan wisselen we soms eens van auto. Ik heb onder het kerstverlof bij nat en koud weer eens met de zijne gereden, en dat is echt een wereld van verschil. Als ik met mijn S herneem vanaf pakweg 50 km/u, en ik durf mijn gas iets te diep induwen, dan verliest 'm al grip. Met de 4S kan je dat plankgas doen, en die geeft geen krimp. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Mich said:

Op een BMW zeker veel verschil... maar in een 911 weet ik het eigenlijk niet of er zoveel tractieverschil zit tussen C2 en C4. Nu bon, het zal altijd wel een zeker verschil zijn.

Ja toch wel hoor. Je hebt veel meer tractie dan bij een RWD BMW, maar het verschil blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, The Swede zei:

De gemiddelde rijder plankt dat niet.

Toch wel, op rechte stukken. 

22 minuten geleden, The Swede zei:

Als je een auto niet wil voelen leven, koop dan geen Porsche.

Dat is dan weer onzin. Niet iedereen die een 911 mooi vindt, en dat wil kopen, wil ook de racepiloot uithangen op de openbare weg. Zelfs als je met een 911 aan legale snelheden rijdt is het al een heerlijk machien met een aparte ervaring. Net daarom is de 911 zo succesvol, en de Cayman en de Boxster.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, BMWMB zei:

Ofwel hebben ze de zwarte wielen eronder gelegd om 'm toch verkocht te krijgen. Ik denk dat 9 van de 10 kopers die krijt kiezen, voor deze zwarte wielen gaan. 

Wat mij wel wat stoort bij de 992 is dat je de 2 uiterste klokken niet ziet door het stuur. Dat probleem heeft de 991 niet.

Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat blijven duren. Wat ik hoor zeggen begint dit deel van de markt serieus klappen te krijgen.

Nee hoor, Alexander heeft het letterlijk gezegd dat ze een andere occassie hadden staan met die wielen en de koper wou graag mijn wielen op die andere en zo zijn ze gewisseld. Voor mij blijft hij nu gewoon staan door die zwarte wielen :ninja: 

Dat van die klokken... Je kijkt teveel youtube reviews. Nog geen wonder dat je je niet stoort aan de scheermachine om te schakelen :lolz: 

Ik ook wel benieuwd wat die prijzen gaan doen... Want nu denk ik soms, verdomme ik had beter nog een jaar met die kar blijven rijden en hem nu aan die prijs overgelaten. Maar als de markt idd aan het zakken is, dan heb ik een goeie zaak gedaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug on topic... @D Squaloid, kies maar voor de 991.2 GTS, want dat is het beste van alle mogelijke werelden uit uw keuzes. Een GTS blijft specialer, en de 991.2 is net iets puurder dan de 992, met een mooiere sound, is even krachtig als de 992, en heeft een voldoende modern multimedia. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

U zei?

 

2FF06004-B222-4D3E-A6D2-F281C7AFB578.jpeg

Goh, beetje AM gewijs heb je een rolex aan je pols voor het uur, dus links is al opgelost.

En als er rechts iets staat dat je moet weten (tank leeg) dan staat het in het geel duidelijk in de plaats van CarreraS.

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Naish zei:

Goh, beetje AM gewijs heb je een rolex aan je pols voor het uur, dus links is al opgelost.

En als er rechts iets staat dat je moet weten (tank leeg) dan staat het in het geel duidelijk in de plaats van CarreraS.

 

Rolex is wel erg aspirational en weinig creatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ivm de rwd awd posts. Heeft een awd nog steeds de bredere heupen? Want dat is toch  ook een verkoopargument dan? Of loop ik hopeloos achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid