Jump to content

Porsche 991.1 Turbo of 991.2 GTS of 992?


D Squaloid
 Share

Recommended Posts

1 minuut geleden, tuscani zei:

Ivm de rwd awd posts. Heeft een awd nog steeds de bredere heupen? Want dat is toch  ook een verkoopargument dan? Of loop ik hopeloos achter.

Nee, allemaal breed.

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

Bij een 991 heb je brede heupen bij AWD, anders smalle heupen.

tenzij GTS dan altijd breed.

 

Bij de 992 d’office breed.

En ja, dat is zeker een argument!

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Is die cm echt zichtbaar?

Je ziet dat heel goed!

Maar ja, jij vindt een SL een alternatief voor een 911 dus vermoed dat jij het niet gaat zien :ninja: 

  • Like 1
  • Funny 2
Link to comment
Share on other sites

11 minuten geleden, Naish zei:

Vanaf de 992! 

 

Dacht dat dat de vraag was, maar idd.

Verschil is groot.

Link to comment
Share on other sites

6 minuten geleden, Naish zei:

Je ziet dat heel goed!

Maar ja, jij vindt een SL een alternatief voor een 911 dus vermoed dat jij het niet gaat zien :ninja: 

Jij vind een 911 met automaat een sportauto…

Link to comment
Share on other sites

Zojuist, The Swede zei:

Jij vind een 911 met automaat een sportauto…

Nee, een GT...

Aan de andere kant stel ik me de vraag zelfs of een 911 non-GT met een 7 manueel veel meer Sportauto is dan een PDK...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, D Squaloid said:

En ja, dat is zeker een argument!

Hadden ze weer goed gedaan bij Porsche om te kunnen upsellen :lolz:

De keuze van je aandrijflijn laten afhangen van de vorm van het koetswerk. Sorry, maar dan ben je geen sportwagen aan het kopen.

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Hadden ze weer goed gedaan bij Porsche om te kunnen upsellen :lolz:

De keuze van je aandrijflijn laten afhangen van de vorm van het koetswerk. Sorry, maar dan ben je geen sportwagen aan het kopen.

Dat is bij de AMG GT ook. 

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Hadden ze weer goed gedaan bij Porsche om te kunnen upsellen :lolz:

De keuze van je aandrijflijn laten afhangen van de vorm van het koetswerk. Sorry, maar dan ben je geen sportwagen aan het kopen.

Als je een sportwagen pur sang wil, dan koop je wel iets anders dan een 911 non-gt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, D Squaloid said:

Als je een sportwagen pur sang wil, dan koop je wel iets anders dan een 911 non-gt.

Wat dan, als het dagelijks inzetbaar moet zijn?

Je doet precies alsof als het geen Lotus Exige of Caterham is, dat het er dan allemaal niet meer toe doet welke aandrijving je hebt.

Link to comment
Share on other sites

Ik vind een 'gewone' 911 net het beste van beide werelden. Hij is voldoende licht en krachtig om een sportwagen te zijn, en hij is luxueus en comfortabel genoeg om ook een GT te zijn. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ik zou voor een manuele GTS 2WD gaan. Gevoel met iets specialers te rijden dan een ‘gewoné 911 en je hebt de brede heupen van een 4. Even getwijfeld met de turbo maar ik kan me niet over die automaat zetten. 

Link to comment
Share on other sites

12 minuten geleden, Salokin zei:

Ik zou voor een manuele GTS 2WD gaan. Gevoel met iets specialers te rijden dan een ‘gewoné 911 en je hebt de brede heupen van een 4. Even getwijfeld met de turbo maar ik kan me niet over die automaat zetten. 

Ik sluit aan; 'k denk dat dat (in de hypothese) ook mijn keuze zou zijn, als de 997 cabrio gehouden wordt.

997 cabrio en 991 coupé samen ... ik vind het wat dubbel-op ... m'n ideale scenario zou zijn: beide buiten en een manuele 991 Carrera (2) GTS cabrio ter vervanging.

Link to comment
Share on other sites

54 minuten geleden, Salokin zei:

Ik zou voor een manuele GTS 2WD gaan. Gevoel met iets specialers te rijden dan een ‘gewoné 911 en je hebt de brede heupen van een 4. Even getwijfeld met de turbo maar ik kan me niet over die automaat zetten. 

Idem, maar zo staan er niet veel te koop en de vraagprijzen zijn beetje absurd, zeker als het een 991.1 is.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 11/1/2023 om 11:04, ir_fuel zei:

Hadden ze weer goed gedaan bij Porsche om te kunnen upsellen :lolz:

De keuze van je aandrijflijn laten afhangen van de vorm van het koetswerk. Sorry, maar dan ben je geen sportwagen aan het kopen.

Opgelet, dit gaat de banbliksems van de cruisers hier ontketenen.

Op 11/1/2023 om 11:17, Naish zei:

Wil swede trouwens geen manuele 4S?

Nope. Geen 4 nodig. Teveel gewicht en geen voordeel in de bochten want part time 4wd. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions