Ga naar inhoud

W205 Mercedes C43 pre-facelift of facelift


Krikkie

Aanbevolen berichten

Ben een beetje aan het rond kijken en info aan het vergaren over de W205 C43 AMG, twijfel redelijk hard of ik een pre-facelift of facelift moet kopen.

Pre-facelift vs facelift pluspunten:

Geen opf dus mooier uitlaat geluid, 15k goedkoper. 

Facelift vs pre-facelift pluspunten:

Betere bouwkwaliteit, 9G versnellingsbak, betere infotainment, meer paardjes maar niet veel sneller, comfortabelere ophanging (software)

Tips van de kenners/ervaringsdeskundigen?

@Carlito @flupke73,....

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, flupke73 zei:

9bak gaat meer smooth zijn

Auto is binnenin wel erg ‘luid’

kuipjes 🤩🤩🤩

Sommige zegen van niet, bij de 7G vertrekt hij in tweede, bij de 9G in eerste met elke keer een brute start, welke had jij? Fl of pfl? 

Mag luid zijn 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

pre FL C43 met U78 is immens luid, geweldig leuke auto, liefst in Coupe of Break voor mij

al heb ik ook zeer leuke herinneringen aan de Cabrio

FL heeft 390 pk maar voelt niet echt sneller aan, sound nog steeds top maar wel stiller

C450 AMG was de eerste versie, met 7-bak, geen AMG display, geen kleppen uitlaat, etc

respons op flippers is hier minder dan de 9-bak

Smooth zijn ze wel allebei, maar zelfs in Comfort schakelt die best snel, met een klopje soms

FL is beter gebouwd, en betere telematica, maar pre FL is wat rauwer qua feeling

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Krikkie zei:

Sommige zegen van niet, bij de 7G vertrekt hij in tweede, bij de 9G in eerste met elke keer een brute start, welke had jij? Fl of pfl? 

Mag luid zijn 😁

maakt niks uit IRL

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijft wel een sportieve auto, echt geen sportauto, 1M (M2comp) geeft dat gevoel wel imho

Wij hebben beduidend meer plezier ook in de Def 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook wel een paar 100 km ervaring met een PFL.

Leuke auto met een zeer leuke sound. Die zelfs bij momenteel goed driftbaar is, ondanks de 4 matic. Wat mij wel stoorde waren de zeer stugge vering en de versnellingsbak die soms wel erg brutaal was in vgl met de zf8 in mijn d3 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Rabbit zei:

Ik heb ook wel een paar 100 km ervaring met een PFL.

Leuke auto met een zeer leuke sound. Die zelfs bij momenteel goed driftbaar is, ondanks de 4 matic. Wat mij wel stoorde waren de zeer stugge vering en de versnellingsbak die soms wel erg brutaal was in vgl met de zf8 in mijn d3 

inderdaad, gewoon in comfort laten staan

heeft wel karakter die auto, iets wat totaal ontbreekt in de nieuwe C43

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jonass zei:

Vanaf 2016 of 2017 zijn ze een pak duurder in biv stond me voor

Valt goed mee, bouwjaar 2017 genomen:

189349652_Screenshot_20230510-082039_SimulatieBIVVKB.jpg.34103878f758d2fc5f6d0186a2d28125.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn al serieuze bedragen voor een "light" AMG. Overweeg je de M340i eigenlijk niet, op alle vlak toch net een tikkeltje beter (imo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, vince522 zei:

Dat zijn al serieuze bedragen voor een "light" AMG. Overweeg je de M340i eigenlijk niet, op alle vlak toch net een tikkeltje beter (imo).

Co2 is hoger bij de facelift, 185 gram vs 219 gram, zal één van de redenen zijn. Heb al een M140i gehad en toch wat meer een MB liefhebber dan van BMW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Krikkie zei:

En een 2020 C43 amg, had het zelf nog niet berekend voor de facelift, wat een verschil!

2028122728_Screenshot_20230510-082331_SimulatieBIVVKB.thumb.jpg.caa6d55eab576188dd31b200a5e68151.jpg

 

Ombouw naar lichte vracht begint dan ook wel al interessant te worden. Of toch als je een break neemt en de achterzetels niet echt nodig hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, SG_F21 zei:

Ombouw naar lichte vracht begint dan ook wel al interessant te worden. Of toch als je een break neemt en de achterzetels niet echt nodig hebt...

Geen optie met 3 kinderen en ik ben anti-lichte vracht bij een gewone auto. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Krikkie zei:

En een 2020 C43 amg, had het zelf nog niet berekend voor de facelift, wat een verschil!

2028122728_Screenshot_20230510-082331_SimulatieBIVVKB.thumb.jpg.caa6d55eab576188dd31b200a5e68151.jpg

 

Bouwjaren klopten dus niet, maar ik wist idd dat het vanaf een bepaald bouwjaar een pak duurder was. Zal dus idd met de facelift zijn, ik ben daar niet meer in mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik toch voor de pre facelift gaan. Met het prijsverschil in aankoop en taxen zijn de voordelen rap weg. Je kan nog altijd die gps laten vervangen en carplay laten activeren. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, -Fred- zei:

Dan zou ik toch voor de pre facelift gaan. Met het prijsverschil in aankoop en taxen zijn de voordelen rap weg. Je kan nog altijd die gps laten vervangen en carplay laten activeren. 

Ook mijn gedacht momenteel, gps vervangen hoeft voor mij zelfs niet, gebruik dat amper tot nooit. Aankoop voor een pre-facelift ligt rond de 35 à 40k, facelift 45 à 55k. 

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-c-43-amg-4-matic-open-dak-burmester-lichte-vracht-benzine-zwart-7be9ca14-6555-4a84-a226-ba87bc49b1ea?utm_source=android-share

 

Kilometerstand: 80.194 km

Bouwjaar: 08/2016

Verkoopprijs: € 34.990,-

 

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-c-43-amg-amg-c-43-4-matic-pano-burmester-360-sport-exhaust-benzine-zilver-374fd798-50cf-481d-a886-6ecbb07f8901?utm_source=android-share

 

Kilometerstand: 27.856 km

Bouwjaar: 02/2020

Verkoopprijs: € 55.900,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, vince522 zei:

Dat zijn al serieuze bedragen voor een "light" AMG. Overweeg je de M340i eigenlijk niet, op alle vlak toch net een tikkeltje beter (imo).

true maar de AMG heeft meer karakter en voelt wat specialer aan bij lagere snelheden

de BMW is wel beter gebouwd kwalitatief 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Krikkie zei:

Ook mijn gedacht momenteel, gps vervangen hoeft voor mij zelfs niet, gebruik dat amper tot nooit. Aankoop voor een pre-facelift ligt rond de 35 à 40k, facelift 45 à 55k. 

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-c-43-amg-4-matic-open-dak-burmester-lichte-vracht-benzine-zwart-7be9ca14-6555-4a84-a226-ba87bc49b1ea?utm_source=android-share

 

Kilometerstand: 80.194 km

Bouwjaar: 08/2016

Verkoopprijs: € 34.990,-

 

 

 

voor het prijsverschil zou ik altijd de pre-fl nemen

maar die Garmin is een drama

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, -Fred- zei:

Dan zou ik toch voor de pre facelift gaan. Met het prijsverschil in aankoop en taxen zijn de voordelen rap weg. Je kan nog altijd die gps laten vervangen en carplay laten activeren. 

CarPlay activeren kan jammer genoeg niet op een PFL (of toch niet met OEM-materiaal), anders had ik het al lang gehad.

Ironie is dat Apple een Ferrari en, *tromgeroffel*, een C-klasse als demo-voertuig gebruikte bij de voorstelling van CarPlay.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid