Ga naar inhoud

W205 Mercedes C43 pre-facelift of facelift


Krikkie

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, William Blake zei:

voor het prijsverschil zou ik altijd de pre-fl nemen

maar die Garmin is een drama

understatement.  Je mag de term 'ramp' gebruiken.  Ik had de garmin in mijn selenietgrijze, uit gierigheid op mijn lease-budget, en mijn huidige heeft de Comand.  

Wat een verschil !  En als je de LiveTraffic-information activeert, is het (bijna) evenwaardig aan bv. Waze (alleen de kaartupdates zijn er wat sneller bij Waze, langs de andere kant is de onboard wat gematigder om alternatieve routes waarbij je misschien een halve minuut zult winnen, voor te stellen).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

CarPlay activeren kan jammer genoeg niet op een PFL (of toch niet met OEM-materiaal), anders had ik het al lang gehad.

Ironie is dat Apple een Ferrari en, *tromgeroffel*, een C-klasse als demo-voertuig gebruikte bij de voorstelling van CarPlay.

Vaak is het een kwestie van een usb (charge only) te vervangen door een nieuwe usb poort, die wel connectie maakt. Daarna kan het weer wel. Als het als optie bestond, dan kan het nageplaatst worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de PFL was dit geen optie. 

En er is geen moyen om dat te koppelen aan de interface van toen.  Raar maar waar, op de GLC, waarvan je zou denken dat het dezelfde auto, is die wat hoger op zijn poten staat, kan het wel, puur softwarematig, geactiveerd worden, maar dan weer alleen bij degene met Garmin, niet op de Comand's.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

understatement.  Je mag de term 'ramp' gebruiken.  Ik had de garmin in mijn selenietgrijze, uit gierigheid op mijn lease-budget, en mijn huidige heeft de Comand.  

Wat een verschil !  En als je de LiveTraffic-information activeert, is het (bijna) evenwaardig aan bv. Waze (alleen de kaartupdates zijn er wat sneller bij Waze, langs de andere kant is de onboard wat gematigder om alternatieve routes waarbij je misschien een halve minuut zult winnen, voor te stellen).

 

Gewoon gsm houder, Waze gebruiken en opgelost, het gaat toch enkel over de oem gps? En niet over het hele systeem dat via het scherm gaat, of wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles gaat via dat systeem, inderdaad, maar het is enkel de Garmin-navigatie die een ramp is (vooral het herberekenen van een route kon eeuwigheid duren, en 't spel liep frequent vast).  Je kon er wel eigen downloads aan toevoegen, zo had ik één of ander bestandje gevonden met flitspalen (die er standaard niet inzaten).  Dat lukte dan weer niet op mijn Comand.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

op de PFL was dit geen optie. 

En er is geen moyen om dat te koppelen aan de interface van toen.  Raar maar waar, op de GLC, waarvan je zou denken dat het dezelfde auto, is die wat hoger op zijn poten staat, kan het wel, puur softwarematig, geactiveerd worden, maar dan weer alleen bij degene met Garmin, niet op de Comand's.

 

Heeft dat niet te maken met het type usb poorten? Als dat een charge-only usb is kan je daar idd niets mee aanvangen. Die kan je wel laten vervangen, en dan moet het volgens mij wel mogelijk zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Krikkie zei:

Gewoon gsm houder, Waze gebruiken en opgelost, het gaat toch enkel over de oem gps? En niet over het hele systeem dat via het scherm gaat, of wel?

Das toch ook half werk… 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, -Fred- zei:

Das toch ook half werk… 

Ken mijn weg waar ik moet zijn, als ik dat 10 keer op een jaar gebruik zal het veel zijn. In mijn w204 is de gps ook traag, zou me verbazen dat het veel erger zou zijn 🙂 is wel comand ngt 4.5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, -Fred- zei:

Heeft dat niet te maken met het type usb poorten? Als dat een charge-only usb is kan je daar idd niets mee aanvangen. Die kan je wel laten vervangen, en dan moet het volgens mij wel mogelijk zijn.

 

Neen, er zitten twee poorten, die allebei data + charge zijn, in het vak onder de armsteun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/5/2023 om 12:38, Krikkie zei:

Ken mijn weg waar ik moet zijn, als ik dat 10 keer op een jaar gebruik zal het veel zijn. In mijn w204 is de gps ook traag, zou me verbazen dat het veel erger zou zijn 🙂 is wel comand ngt 4.5

 

het is erger, ja

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, William Blake zei:

het is erger, ja

ik ben ook voortgegaan op het systeem van de s204 van mijn schoonbroer, om mijn gierigheid goed te klappen, en te gaan voor de Garmin.  Oh boy, heb ik me dat beklaagd die 18 maanden dat ik met die grijze reed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, William Blake zei:

het is erger, ja

Hoe kunnen ze dan zoiets uitbrengen? 😁 Zou me nog niet tegenhouden om er één te kopen, meerprijs voor de facelift en BIV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Krikkie zei:

Hoe kunnen ze dan zoiets uitbrengen? 😁 Zou me nog niet tegenhouden om er één te kopen, meerprijs voor de facelift en BIV.

goedkopere optie onder de Comand

Link naar reactie
Delen op andere sites

C43, wat een heerlijk plan, ik wil er al jaren eentje. 
Ga aub voor de pre facelift mét sportuitlaat, dat geluid is waanzinnig. 
 

Een hele goeie vriend van mij heeft er ook eentje en daar heb in een sportuitlaat op gezet, we hebben er al veel leute mee gehad. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/5/2023 om 10:41, William Blake zei:

voor het prijsverschil zou ik altijd de pre-fl nemen

maar die Garmin is een drama

Inderdaad. Ik ben ook voor een S205 aan het kijken (geen 43 helaas) en ik wil absoluut geen Garmin hebben…

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, benzfreak zei:

Inderdaad. Ik ben ook voor een S205 aan het kijken (geen 43 helaas) en ik wil absoluut geen Garmin hebben…

C300? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid