Ga naar inhoud

Korte termijn huur van auto


Jules_W

Aanbevolen berichten

Zojuist, ex-Mooseman zei:

Misschien een heel domme, maar wel voor de hand liggende vraag:

Je kan geen auto gebruiken van iemand (ouders, schoonouders,…)?

zelf heb ik vorige maand nog een week met mijn pa zijn V40 gereden, en vorige zomer zelfs bijna een maand, omdat mijn dochter in die periode een auto nodig had.

 

Had eigenlijk gedacht dat dat als eerste zou gesuggereerd worden, logische vraag 😄 In principe wel. Mijn schoonouders hebben een auto over maar voor sommige mensen heb je nooit genoeg terug gedaan, daar sta ik liever niet bij in het krijt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap probleem van madam met 2 kids...

Denk dat je beste oplossing dan is inderdaad voor iets te huren.

Een maand is heel kort om het verhaal van kopen en verpatsen interessant te maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jules_W zei:

Had eigenlijk gedacht dat dat als eerste zou gesuggereerd worden, logische vraag 😄 In principe wel. Mijn schoonouders hebben een auto over maar voor sommige mensen heb je nooit genoeg terug gedaan, daar sta ik liever niet bij in het krijt. 

Ik begrijp.  Mijn ouders zijn echt ne crème op dat vlak.  Je moet maar met je ogen pinken, en ze staan er om bij te springen of te helpen, keer op keer op keer.  En dat terwijl ze zelf nooit iets zullen vragen, je moet ze bijna dwingen om iets terug te mogen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okkazie kopen van een handelaar incl terugkoopverbintenis aan afgesproken prijs lijkt me het goedkoopste. Al een paar keer zo gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ICM zei:

Okkazie kopen van een handelaar incl terugkoopverbintenis aan afgesproken prijs lijkt me het goedkoopste. Al een paar keer zo gedaan.

Voor langer dan een maand: oké. Maar om één maand te overbruggen kan je daar als handelaar niet aan uit voor € 600.

Gewoon één maand Clio huren: klaar. Auto kopen en verkopen, keuring, ... Kost toch allemaal meer. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Mazdastruction zei:

Voor langer dan een maand: oké. Maar om één maand te overbruggen kan je daar als handelaar niet aan uit voor € 600.

Gewoon één maand Clio huren: klaar. Auto kopen en verkopen, keuring, ... Kost toch allemaal meer. 

Eén maand? Nee. Maar dan stel ik mij de vraag of je echt een auto moet hebben dan. Dan kan je je plan trekken. Net alsof je je rijbewijs kwijt bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, ICM zei:

Okkazie kopen van een handelaar incl terugkoopverbintenis aan afgesproken prijs lijkt me het goedkoopste. Al een paar keer zo gedaan.

Dan zit je wel weer met die BIV? Nooit discussie over staat van de wagen bij terugkoop? Heb je meer details? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ICM zei:

Eén maand? Nee. Maar dan stel ik mij de vraag of je echt een auto moet hebben dan. Dan kan je je plan trekken. Net alsof je je rijbewijs kwijt bent.

Da’s waar. We kunnen ook een maand de bus nemen met de kids. In principe heb je nooit een auto nodig hé. Ik heb nu wel een punt in mijn leven bereikt dat ik dat niet meer hoef en wil doen, als ik voor een maand een auto kan huren ga ik mijn vrouw met 2 kinderen echt niet iedere dag met de bus laten pendelen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, d_s said:

Cambio of andere deelwagen?

Als je dat dagelijks nodig hebt wordt dat duur + het moet nog beschikbaar zijn waar je woont. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Jules_W zei:

Dan zit je wel weer met die BIV? Nooit discussie over staat van de wagen bij terugkoop? Heb je meer details? 

Goede afspraken maken goede vrienden. Ga naar een garagist die je kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Jules_W zei:

Da’s waar. We kunnen ook een maand de bus nemen met de kids. In principe heb je nooit een auto nodig hé. Ik heb nu wel een punt in mijn leven bereikt dat ik dat niet meer hoef en wil doen, als ik voor een maand een auto kan huren ga ik mijn vrouw met 2 kinderen echt niet iedere dag met de bus laten pendelen.  

Je kon ook AM-style gewoon een auto in reserve hebben gehad. Maar dat is mijn punt niet. Uiteraard is het makkelijker. De vraag is hoeveel moeite je wil steken in een oplossing voor vier weken. Wat zou je doen mocht je rijbewijs zijn ingetrokken? Een privé chauffeur inhuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ICM zei:

Je kon ook AM-style gewoon een auto in reserve hebben gehad. Maar dat is mijn punt niet. Uiteraard is het makkelijker. De vraag is hoeveel moeite je wil steken in een oplossing voor vier weken. Wat zou je doen mocht je rijbewijs zijn ingetrokken? Een privé chauffeur inhuren?

Point taken. Rijbewijs ingetrokken zou dit probleem zich niet voordoen. Personeel kan mij “chauffeuren”, klanten/werfbezoeken kunnen evt worden uitgesteld of door personeel worden gedaan. Vriendin zou kunnen verder karren voor werk/kids. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

auto gebruiken (goedkoopst), of auto huren (minst gedoe), kous af.  Waarom moeilijk maken ?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, ICM said:

Goede afspraken maken goede vrienden. Ga naar een garagist die je kent.

Tenzij je Alfa rijdt heeft niet iedereen een bevriend garagist :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Jules_W zei:

Personeel kan mij “chauffeuren”, klanten/werfbezoeken kunnen evt worden uitgesteld of door personeel worden gedaan. Vriendin zou kunnen verder karren voor werk/kids. 

Waarom is dat nu anders?

(ik denk maar even mee, anders huur je gewoon een auto KT ja)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, ICM said:

Waarom is dat nu anders?

(ik denk maar even mee, anders huur je gewoon een auto KT ja)

Omdat er dan een auto is met meer zitplaatsen om mee te "chauffeuren" en nu niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ICM zei:

Waarom is dat nu anders?

(ik denk maar even mee, anders huur je gewoon een auto KT ja)

Graag 🙂 

Nu heeft mijn vriendin een firma-A4 die ze dagelijks gebruikt. Ik rijd eigenlijk altijd met mijn vivaro door de week, de TT staat hier binnen en rijdt eigenlijk zelden/nooit. De A4 valt weg en wordt vervangen door een andere firmawagen. Maar omdat ze van job wisselt en er een maand tussen einde opzeg en start nieuw werk zit heeft ze een maand geen firmawagen. De vivaro heeft maar 2 plaatsen, de TT ook. Dus ik zou de Vivaro thuis kunnen laten en mijn collega’s mij laten rondrijden, maar dan nog zou ze aan die Vivaro niet voldoende hebben voor haar dagelijkse verplaatsingen. + de dagen dat ze later werkt en ik de kids ga ophalen zit ik dan thuis met enkel de TT waarmee ik ook vast kom te zitten. Ik ga nu zelf dit jaar wel een andere auto kopen ipv de TT maar ik vind mijn goesting niet meteen en heb geen zin om dat nu overhaast te doen voor die ene maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Omdat er dan een auto is met meer zitplaatsen om mee te "chauffeuren" en nu niet?

Ah, met eigen auto, ja. Ik dacht aan het opgepikt worden door een medewerker/collega.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ICM zei:

Waarom is dat nu anders?

(ik denk maar even mee, anders huur je gewoon een auto KT ja)

 

1 minuut geleden, Jules_W zei:

Graag 🙂 

Nu heeft mijn vriendin een firma-A4 die ze dagelijks gebruikt. Ik rijd eigenlijk altijd met mijn vivaro door de week, de TT staat hier binnen en rijdt eigenlijk zelden/nooit. De A4 valt weg en wordt vervangen door een andere firmawagen. Maar omdat ze van job wisselt en er een maand tussen einde opzeg en start nieuw werk zit heeft ze een maand geen firmawagen. De vivaro heeft maar 2 plaatsen, de TT ook. Dus ik zou de Vivaro thuis kunnen laten en mijn collega’s mij laten rondrijden, maar dan nog zou ze aan die Vivaro niet voldoende hebben voor haar dagelijkse verplaatsingen. + de dagen dat ze later werkt en ik de kids ga ophalen zit ik dan thuis met enkel de TT waarmee ik ook vast kom te zitten. Ik ga nu zelf dit jaar wel een andere auto kopen ipv de TT maar ik vind mijn goesting niet meteen en heb geen zin om dat nu overhaast te doen voor die ene maand.

Ik ben mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

auto gebruiken (goedkoopst), of auto huren (minst gedoe), kous af.  Waarom moeilijk maken ?

Correct. Heb reeds contact opgenomen met renties. Die Clio gaat het waarschijnlijk worden. Is nog redelijk oke qua prijs en ik heb daar geen gedoe mee. Ophalen, rijden, afzetten, betalen en toedeloe. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je kan huren doe dat dan gewoon. 

Zelf zou ik:

1) vragen dat ik de wagen wat langer mag houden (was op mijn vorig werk geen enkel probleem, maar scheelt van werkgever tot werkgever, bij mijn huidig werk zou dat niet pakken)
2) de kinderen met de fiets naar school brengen, 't is nu toch lente/zomer. 
3) plannen en wanneer echt slecht weer of nodig even een wagen van ouders/schoonouders gebruiken. 

Hangt uiteraard van situatie tot situatie af, maar hier zou dat maar weinig problemen geven, ondanks we drie kleine kinderen hebben. De twee oudste (4 en 6) fietsen al vlot naar school en terug (3 km enkele rit, kunnen makkelijk 5km fietsen) en de kleinste (2 jaar) kan makkelijk achterop de fiets, al doet ze verplaatsingen minder dan 2km ook al vaak per loopfiets. Boodschappen laten we aan huis leveren en uitstapjes doen we ook met de fiets of daar hebben jullie de optie om met twee wagens te gaan indien nodig. Of plannen dat je in die periode uitstapjes doet naar plaatsen die makkelijk bereikbaar zijn per trein. Plopsaland, Pairidaiza, de Zoo, de zee, citytripje,... (afhankelijk van de leeftijd van de kinderen uiteraard) 
De bus of tram nemen zou voor mezelf een stap te ver gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Tjeu said:

de kinderen met de fiets naar school brengen, 't is nu toch lente/zomer. 

Gij hebt nog niet door het raam gekeken de laatste weken :D 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid