Ga naar inhoud

Korte termijn huur van auto


Jules_W

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Gij hebt nog niet door het raam gekeken de laatste weken :D 

Hier eigenlijk niet te veel regen gehad tijdens de ochtend en avondshift. Overdag en 's nachts wel. Statistisch gezien regent ook maar 1/9 dagen bij ons, waarbij dat zelfden een volledige dag is. De kans dat je nat wordt op de fiets is al bij al vrij beperkt. 
Doorgaans ben je 6 keer per jaar klieder kledder nat als je dagelijks met de fiets naar het werk pendelt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dit voorjaar toch wel anders. Ik hou het dagelijks in 't oog om te kunnen gaan fietsen en het is echt dramatisch dit jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de tram moet pakken vrees ik dat de dichtste halte ongeveer 30km ver is en dan kan ik met die tram naar de panne of naar knokke :lolz: 

Sorry tjeu, maar het geitenwollensokken level in je post is nogal hoog :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nu niet hoe oud/groot die kinderen zijn maar tot pakweg 1m50 kunnen die best wel achteraan in een TT. OK het is niet ideaal maar voor een maand moet dat toch lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Fr79 said:

Ik weet nu niet hoe oud/groot die kinderen zijn maar tot pakweg 1m50 kunnen die best wel achteraan in een TT. 

Niet meer in zijn TT :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/5/2023 om 10:27, ICM zei:

Vivaro ruilen met iemand anders? Vriend, familielid, collega?

 

Op 11/5/2023 om 10:42, Tjeu zei:

als je kan huren doe dat dan gewoon. 

Zelf zou ik:

1) vragen dat ik de wagen wat langer mag houden (was op mijn vorig werk geen enkel probleem, maar scheelt van werkgever tot werkgever, bij mijn huidig werk zou dat niet pakken)
2) de kinderen met de fiets naar school brengen, 't is nu toch lente/zomer. 
3) plannen en wanneer echt slecht weer of nodig even een wagen van ouders/schoonouders gebruiken. 

Hangt uiteraard van situatie tot situatie af, maar hier zou dat maar weinig problemen geven, ondanks we drie kleine kinderen hebben. De twee oudste (4 en 6) fietsen al vlot naar school en terug (3 km enkele rit, kunnen makkelijk 5km fietsen) en de kleinste (2 jaar) kan makkelijk achterop de fiets, al doet ze verplaatsingen minder dan 2km ook al vaak per loopfiets. Boodschappen laten we aan huis leveren en uitstapjes doen we ook met de fiets of daar hebben jullie de optie om met twee wagens te gaan indien nodig. Of plannen dat je in die periode uitstapjes doet naar plaatsen die makkelijk bereikbaar zijn per trein. Plopsaland, Pairidaiza, de Zoo, de zee, citytripje,... (afhankelijk van de leeftijd van de kinderen uiteraard) 
De bus of tram nemen zou voor mezelf een stap te ver gaan. 

Nuttige tips waarvoor dank 🙏 Vivaro ruilen is een optie, daar ga ik nog even voor rondhoren alsook voor het langer houden van de firmawagen. Als dat niet lukt wordt het huren van de clio. 

Op 11/5/2023 om 13:56, Fr79 zei:

Tenzij het een roadster is natuurlijk dan heb ik niets gezegd...😉

Coupe maar achterbank zit er niet meer in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3-4 jaar steeds met autos gereden op maandelijkse huur (projectwerk). 

Als je wat onderhandelt, kan je wel goeie rates krijgen. Voor een 1400 per maand had je een 5 / E-klasse, 1800 een SUV of BMW 7. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Voor de geïnteresseerden misschien wel een leuke aanvulling aan dit topic; Voor mijn vriendin bleek het uiteindelijk niet nodig. We hebben haar firmawagen iets langer kunnen houden en uiteindelijk maar 2 dagen zonder auto gezeten. Daar mijn M135i technisch totaalverlies is en er nog geen duidelijkheid is over de doorlooptijd van het dossier ben ik voor mezelf nog eens op zoek gegaan. Ik heb bij A&M rental (jep, het zijn dezelfde als die van de merkgarages) een auto gehuurd voor een paar dagen. Je kan daar dezelfde dag nog een auto krijgen en ik had keuze tussen een Audi A5, een VW T-roc en een T-cross. Ik heb owv de prijs een VW T-cross, 1.0 benzine gehuurd aan 21€/dag all in. Geen borg. Kan je gewoon per dag huren en voor zolang als je wilt. Km’s beperkt tot 3000/maand, vanaf dan bijbetalen per gereden km. Allemaal super vlot gelopen en voor mensen in dezelfde situatie eigenlijk wel een aanrader 👍🏻

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee. Ik heb daarvoor gebeld, niet op de website gekeken tbh. Was het eerste tarief dat ze me gaven. Beter dan 0€ per dag ofzo? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vennoot ging ook eerst een auto huren voor zijn nieuwe uitbaatster in Aarschot( ze woont in Houthalen-Helchteren en daar had ze geen auto) 

Ging hem + 700€ z/btw per maand kosten voor een klein stadsauto'tje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Jules_W zei:

Voor de geïnteresseerden misschien wel een leuke aanvulling aan dit topic; Voor mijn vriendin bleek het uiteindelijk niet nodig. We hebben haar firmawagen iets langer kunnen houden en uiteindelijk maar 2 dagen zonder auto gezeten. Daar mijn M135i technisch totaalverlies is en er nog geen duidelijkheid is over de doorlooptijd van het dossier ben ik voor mezelf nog eens op zoek gegaan. Ik heb bij A&M rental (jep, het zijn dezelfde als die van de merkgarages) een auto gehuurd voor een paar dagen. Je kan daar dezelfde dag nog een auto krijgen en ik had keuze tussen een Audi A5, een VW T-roc en een T-cross. Ik heb owv de prijs een VW T-cross, 1.0 benzine gehuurd aan 21€/dag all in. Geen borg. Kan je gewoon per dag huren en voor zolang als je wilt. Km’s beperkt tot 3000/maand, vanaf dan bijbetalen per gereden km. Allemaal super vlot gelopen en voor mensen in dezelfde situatie eigenlijk wel een aanrader 👍🏻

Iemand heeft daar een foutje gemaakt, dat is wat ik lees :D

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me inderdaad wel héél goedkoop. Nuja, des te beter voor jou :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, Avantus said:

Iemand heeft daar een foutje gemaakt, dat is wat ik lees :D

Straks krijgen we "Coolblue bureaustoel 2.0" hier, maar dan met huurwagens :lolz:

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, toere zei:

Vennoot ging ook eerst een auto huren voor zijn nieuwe uitbaatster in Aarschot( ze woont in Houthalen-Helchteren en daar had ze geen auto) 

Ging hem + 700€ z/btw per maand kosten voor een klein stadsauto'tje. 

Dat is ook de juiste prijs.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, toere zei:

Vennoot ging ook eerst een auto huren voor zijn nieuwe uitbaatster in Aarschot( ze woont in Houthalen-Helchteren en daar had ze geen auto) 

Ging hem + 700€ z/btw per maand kosten voor een klein stadsauto'tje. 

700/31 = 22,6€/dag

Da's nie veel meer. 🤔

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Tommie zei:

Dat is ook de juiste prijs.

Ja weet ik, maar toch heeft hij nu een auto gekocht ipv huren. Hopelijk zijn ze er tevreden over want ik heb ervoor gekeken🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Joske zei:

700/31 = 22,6€/dag

Da's nie veel meer. 🤔

Nee, maar klein stadsautootje. Da's wat je betaalt voor een Clio bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tommie zei:

Nee, maar klein stadsautootje. Da's wat je betaalt voor een Clio bv.

Weet niet dewelke het juist was,  maar die vrouw heeft 3 kinderen en wou het liefst een break, dus zoiets ging natuurlijk een stuk duurder zijn natuurlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje ons gedachten gezet op de Nissan Qashqai. 

+ Ziet er goed uit.

+ Ruim.

+ Rijdt goed.

- Geen BTW wagens te vinden onder de 20k.

Jawel, 1 zeer mooie voor 18.5k. 

Wil je een BTW wagen kosten die rap 22-23k. 

Maakt dit nu zoveel verschil uit? 🤔

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid