Jump to content

MG Cyberster


tuscani

Recommended Posts

Heel veel zal van de prijs afhangen. Ik vind hem eigenlijk heel knap (de vleugeldeuren hadden "zwaandeuren" moeten zijn, maargoed), maar ik denk eigenlijk dat er geen grote markt is voor elektrische roadsters. Tegen dat die beschikbaar komen, is de wetgeving aangepast en zijn die ook gewoon terug belast zoals vroeger, maar ben je heel het lichtgewicht gevoel kwijt en hoor je enkel rolgeluiden.

Link to comment
Share on other sites

Los van de aandrijving... een MG logo na zoveel jaar terug op een roadster zien... Dat voelt gewoon goed... 🙂 

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, Parsifal zei:

Los van de aandrijving... een MG logo na zoveel jaar terug op een roadster zien... Dat voelt gewoon goed... 🙂 

Dan wel dat logo 50% kleiner maken als het kan.

Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, Parsifal zei:

Los van de aandrijving... een MG logo na zoveel jaar terug op een roadster zien... Dat voelt gewoon goed... 🙂 

Als er nu 1 merk is dat ik het gun om terug een succesvolle roadster te maken, moet het wel MG zijn (of bestaat Triumph nog? :D)

Link to comment
Share on other sites

18 minuten geleden, anders zei:

Als er nu 1 merk is dat ik het gun om terug een succesvolle roadster te maken, moet het wel MG zijn (of bestaat Triumph nog? :D)

Als er 1 ding is wat ik hoop, is dat we beseffen dat MG tegenwoordig eigendom is van Shanghai Automotive Industry Corporation, China, en werkelijk niks meer met het oude MG te maken heeft. Voor onze economie is het dramatisch als we rechtstreeks van China kopen, zonder dat ze ook maar iets hier produceren. Erger nog, vergeet niet dat we momenteel EV's subsidiëren, da's het equivalent van in onze eigen voeten schieten.

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

56 minuten geleden, Logic zei:

Als er 1 ding is wat ik hoop, is dat we beseffen dat MG tegenwoordig eigendom is van Shanghai Automotive Industry Corporation, China, en werkelijk niks meer met het oude MG te maken heeft. Voor onze economie is het dramatisch als we rechtstreeks van China kopen, zonder dat ze ook maar iets hier produceren. Erger nog, vergeet niet dat we momenteel EV's subsidiëren, da's het equivalent van in onze eigen voeten schieten.

En JLR is van Tata, en Lotus is van Geely. En vind je een MX5 dan ook schandalig, want die komt evengoed niet uit de EU toch?

Ze hadden er ook een heel andere badge op kunnen hangen, maar ze hebben er voor gekozen om een Europees merk dat bekend staat voor roadsters terug nieuw leven in te roepen. Ik vind de auto knap, ik vind het leuk dat het MG is en niet Toyota bvb, en ik ben heel benieuwd wat de prijs en funfactor gaan geven.

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, anders said:

En vind je een MX5 dan ook schandalig, want die komt evengoed niet uit de EU toch?

Vind je China en Japan 1 pot nat?

Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vind je China en Japan 1 pot nat?

Als het over "we schieten in onze eigen voet" gaat, wel ja. Toen alle Japanse merken zijn opgekomen, waren dat ook gewoon goedkope knock-offs van Amerikaanse en Europese modellen he. Het China van nu en het Japan van de jaren '50 en '60 tonen imo veel gelijkenissen.

 

En de MX5 NA is letterlijk geïnspireerd op de Lotus Elan. Dat was letterlijk een Aziatische versie van een Europese auto he...

Edited by anders
Link to comment
Share on other sites

Ik volgde jouw gedachtegang. Ik had ook absoluut geen probleem met chinese knock-offs (ik heb een chinese kloon van een Honda CRF450X gehad, dat was gewoon een goede moto, zeker prijs/kwaliteit gezien).
Maar de geopolitiek van de afgelopen 2 jaar heeft mijn mening toch flink doen herzien.
Het feit dat ze patenten aan hun laars lappen, "vriendjes" zijn met Rusland, hun eigen volk (en bij uitbreiding de rest van de wereld) zo hard mogelijk proberen controleren/bespioneren,... Neen, geen al te grote fan meer van puur chinese producten.

Nu, chinese producten uitsluiten gaat uiteraard niet, want een hoog percentage van wat we kopen komt nu eenmaal van daar. Maar als het kan toch liever iets wat lokaal ontworpen/getest/... is, en als het kan ook lokaal gemaakt. (en met lokaal bedoel ik niet achter de hoek, maar gewoon de Westerse wereld, zo weinig mogelijk afhankelijk zijn van "schurken" staten)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 minuten geleden, anders zei:

En JLR is van Tata, en Lotus is van Geely. En vind je een MX5 dan ook schandalig, want die komt evengoed niet uit de EU toch?

Ik ben geen anti-globalist, maar we moeten toch alert zijn wanneer er teveel eenrichtingsverkeer met thuisfront China is. Een kick-back zou welkom zijn, maar die is er niet. Mazda, de hoofdzetel van Mazda Europa zit in Willebroek, een merk die wij in ons portfolio hebben en ik geld mee verdien alleszins. 🙂 Voorbeelden legio van merken die hier beter verankerd zijn, die hier r&d faciliteiten hebben, hun eigen productie of inkoop van onderdelen doen. Het wringt vooral wanneer dat niet het geval is. Het wringt nog meer omdat China zelf ook zo protectionistisch is. En het werd nog zotter wanneer ze kleur moesten bekennen en verkiezen "neutraal" langs de zijde van Rusland te staan. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Logic said:

Ik ben geen anti-globalist, maar we moeten toch alert zijn wanneer er teveel eenrichtingsverkeer met thuisfront China is. Een kick-back zou welkom zijn

Al die Chinese merken hebben anders wel een lokaal dealernetwerk nodig.

Dat is toch niet 100% te vergelijken met op Aliexpress wat elektronica bestellen.

Link to comment
Share on other sites

Soit, alle politiek terzijde, 't spel straalt nul emotie uit en ziet er bric a brac uit.

Link to comment
Share on other sites

Op 12/5/2023 om 18:09, TCT zei:

Soit, alle politiek terzijde, 't spel straalt nul emotie uit en ziet er bric a brac uit.

Deze man wil ik dienen.

Link to comment
Share on other sites

Ondertussen nog wat extra details bekend:

prijs (voor de top-versie): minder dan een Z4 M40i met alle opties
Gewicht: 1885 kg. Een Z4 M40i weegt 1610kg zonder vloeistoffen, dus incl vloeistoffen zal dat zo'n 200kg extra zijn.
Vermogen: 530PK, dus ook zo'n 200PK extra tov een Z4...

Het is nog wat afwachten, maar mogelijks gaat hij echt nog niet zo slecht rijden...

Link to comment
Share on other sites

Op 12/5/2023 om 18:09, TCT zei:

Soit, alle politiek terzijde, 't spel straalt nul emotie uit en ziet er bric a brac uit.

F-type

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, Martini Racing zei:

F-type

Ik vind hem heel hard tussen een F-type, MX5 en V8 Vantage hangen. En gezien wat voor andere misbaksels er uit het EV-land komen, dan vind ik dat zeker niet slecht eigenlijk. Ze hadden alleen de gimmick van die deuren moeten weglaten he...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Grappig, ik moet effe terugkomen op die ene politieke discussie want...
Audi sluit een deal met SAIC voor de ontwikkeling van EV's.
MG valt onder SAIC.

(hoe verregaand zou het dealtje zijn?)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Op 12/5/2023 om 18:09, TCT zei:

Soit, alle politiek terzijde, 't spel straalt nul emotie uit en ziet er bric a brac uit.

tis dan ook een chinees emotieloos EV hok

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions