Ga naar inhoud

BMW G60/G61 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, BMWMB zei:

Ga je ene bestellen?

De mijne is net 2.5 jaar, dus die moet nog even meegaan.
Geen idee wat de volgende zou worden vandaag...

Ik wist dat de A6 moeilijk te vervangen ging zijn, maar bij de 5 mis ik wat comfort en ruimte.
Als je 1 keer luchtvering hebt gehad in dit segment, is het moeilijk om genoegen te nemen met traditionele vering.
Zeker door het extra gewicht van de batterijen, verliest de 5 snel zijn verfijning en balans.

Verder heb ik nog nooit een EV gereden, dus dat is an sich al het verkennen waard (een Lotus Eletre triggert me wel).
Bij mijn dealer staat een i5 M60 in de showroom en ze hebben een i5 eDrive 40 ter beschikking voor testritten.
Maar als ik eens ga testrijden, mag het ineens de M60 zijn.

Als we dan toch afscheid moeten nemen van de verbrandingsmotor, doen we het ineens fatsoenlijk.
Wordt dus vervolgd 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat alles er wat goedkoper uitziet vanbinnen.

Terwijl je met de vorige 5 en de huidige x5 met Merinoleder echt knappe zetels krijgt, waardoor je interieur een luxesfeer uitstraalt, zijn dat nu zetels die in een citroen niet verkeerd zouden gestaan hebben. De grandeur is er wat vanaf.

Overal krijgt ie wel zeer lovende reviews.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, stradge zei:

Geeft hem vooraan met wat slechte wil een Peugeot-vibeke.

En dat vind ik nog niet eens erg, rekening houdend met hetgeen beide merken de voorbije jaren ontworpen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier voor een groot gedeelte ook.

Qua technologie niet, maar qua design wel. Ja er zijn nog mooie modellen (X5, 3 serie bvb). Maar er rijden ook echt draken rond. Ik zou heel graag een iX rijden qua concept; totdat ik me inbeeld dat ik daar naartoe moet wandelen en instappen. 🤮

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het daagde mij vandaag: de 640i GT is de aller-allerlaatste "klassieke BMW" die je nog kan kopen, ook niet moeders mooiste maar 't is wel een BMW met 6-in-lijn benzine, achterwielaandrijving, normaal (std, smaakvol) design (van velgen, lichten, interieur, etc.), normale nieren (itt de verlichte monsternieren die je nu op de koop toe moet nemen). End of an era.

Ondertussen hebben we daar al een kleine 40k km op gezet en da's verdikke écht een goeie auto. xDrive wel, maar bon, 't heeft zijn nut al bewezen ook, dat.  Mochten ze 'm morgen wegtoveren en ik moet iets nieuws uit de BMW-stal halen, 't zou terug dezelfde zijn (als family/travel ketel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze G60 komen ook nog een dikke zescilinder benzine en diesel, nl een 540i en een 540d. Maar, ik zou altijd voor de i5 gaan, waarbij ik al tevreden zou zijn met de 40. 

Net eens een 40 geconfigureerd naar mijn goesting (met standaard 19" wielen, die ik dan als winterwielen zou gebruiken, voor zomerwielen ga ik aftermarket shoppen, want de originele zijn gewoon lelijk qua design) en dan kom ik op 96k euro. Een M60 met dezelfde uitrusting komt dan op 124k euro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zie ik dat er ook M-Performance addenda te krijgen zijn, met ook andere wielen, die er wel wat beter uitzien. Ik vind dat 'Fire Red' trouwens ook een dikke kleur. Fire red, M-Sportpakket, onderstaande wielen in bicolor, geen verduisterde ruiten achteraan, en dan binnen Veganza beige en carbon lijsten. Zet maar af...

spacer.png

21", bicolor of zwart

spacer.png

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BMWMB zei:

Nu zie ik dat er ook M-Performance addenda te krijgen zijn, met ook andere wielen, die er wel wat beter uitzien. Ik vind dat 'Fire Red' trouwens ook een dikke kleur. Fire red, M-Sportpakket, onderstaande wielen in bicolor, geen verduisterde ruiten achteraan, en dan binnen Veganza beige en carbon lijsten. Zet maar af...

spacer.png

21", bicolor of zwart

spacer.png

Elk zijn smaak he, 

Maar toch: NEE NEE NEE  🤣

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, gTa zei:

Het daagde mij vandaag: de 640i GT is de aller-allerlaatste "klassieke BMW" die je nog kan kopen, ook niet moeders mooiste maar 't is wel een BMW met 6-in-lijn benzine, achterwielaandrijving, normaal (std, smaakvol) design (van velgen, lichten, interieur, etc.), normale nieren (itt de verlichte monsternieren die je nu op de koop toe moet nemen). End of an era.

Ondertussen hebben we daar al een kleine 40k km op gezet en da's verdikke écht een goeie auto. xDrive wel, maar bon, 't heeft zijn nut al bewezen ook, dat.  Mochten ze 'm morgen wegtoveren en ik moet iets nieuws uit de BMW-stal halen, 't zou terug dezelfde zijn (als family/travel ketel).


Productie 6 GT is uitverkocht, dus enkel nog wat stock hier en daar. Dijk van een wagen zo’n 6 gt, gigantisch undervalued

12 uren geleden, Martini Racing zei:

Ik vind het zijprofiel heel Mercedes aandoen.

Ik zie er zelfs wat eqe in. Die hoog oplopende motorkap en aflopend kofferdeksel zullen nodig zijn voor de aërodynamica.

Heb er nu al een 1000-tal km mee gereden. Zeer fijne auto (uiteraard ;-)), maar ik vind hem wat te comfortabel voor een 5 te zijn. De g30 reed in mn ogen toch net iets sportiever. Qua ophanging vind ik hem meer tegen een 7 aanleunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, BMWMB zei:

Nu zie ik dat er ook M-Performance addenda te krijgen zijn, met ook andere wielen, die er wel wat beter uitzien. Ik vind dat 'Fire Red' trouwens ook een dikke kleur. Fire red, M-Sportpakket, onderstaande wielen in bicolor, geen verduisterde ruiten achteraan, en dan binnen Veganza beige en carbon lijsten. Zet maar af...

spacer.png

21", bicolor of zwart

spacer.png

Awel ja, zonder die zwarte lijn op de zijkant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gTa zei:

Het daagde mij vandaag: de 640i GT is de aller-allerlaatste "klassieke BMW" die je nog kan kopen, ook niet moeders mooiste maar 't is wel een BMW met 6-in-lijn benzine, achterwielaandrijving, normaal (std, smaakvol) design (van velgen, lichten, interieur, etc.), normale nieren (itt de verlichte monsternieren die je nu op de koop toe moet nemen). End of an era.

Ondertussen hebben we daar al een kleine 40k km op gezet en da's verdikke écht een goeie auto. xDrive wel, maar bon, 't heeft zijn nut al bewezen ook, dat.  Mochten ze 'm morgen wegtoveren en ik moet iets nieuws uit de BMW-stal halen, 't zou terug dezelfde zijn (als family/travel ketel).

De Z4 40i en 840i zou ik ook klassieke bmw's durven noemen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Super95 zei:

De Z4 40i en 840i zou ik ook klassieke bmw's durven noemen.
 

de 3-reeks kan je daar ook aan toevoegen

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Asserti zei:


Productie 6 GT is uitverkocht, dus enkel nog wat stock hier en daar. Dijk van een wagen zo’n 6 gt, gigantisch undervalued

Ik zie er zelfs wat eqe in. Die hoog oplopende motorkap en aflopend kofferdeksel zullen nodig zijn voor de aërodynamica.

Heb er nu al een 1000-tal km mee gereden. Zeer fijne auto (uiteraard ;-)), maar ik vind hem wat te comfortabel voor een 5 te zijn. De g30 reed in mn ogen toch net iets sportiever. Qua ophanging vind ik hem meer tegen een 7 aanleunen.

Is dat niet logisch als die standaard nu luchtvering heeft dat deze comfortabel rijdt? Misschien niet slecht voor de doorsnee klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid