Tommie 8.581 Geplaatst: 24 januari Delen Geplaatst: 24 januari Klopt inderdaad. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.301 Geplaatst: 24 januari Delen Geplaatst: 24 januari 5 uren geleden, Tommie zei: Met een nummerplaat? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.680 Geplaatst: 25 januari Delen Geplaatst: 25 januari 16 uren geleden, Tommie zei: 550e heeft 6IL. Maar inderdaad, voorlopig geen zuivere 6IL op de planning. Zund... Er komt toch een 540i? Of nietbij ons? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.581 Geplaatst: 25 januari Delen Geplaatst: 25 januari 50 minuten geleden, msxx zei: Er komt toch een 540i? Of nietbij ons? Da's inderdaad de vraag. 't Is daar plots zeer stil rond wat betreft EU markt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.225 Geplaatst: 25 januari Delen Geplaatst: 25 januari 19 uren geleden, Maxime S zei: Ik vind iets bizar / niet kloppen ter hoogte van de C-stijl en het achter venster op de onderste foto. Maar kweet gelijk niet wa. De spoiler op de koffer zou precies wat rechter mogen lopen ipv me af te buigen met het raam. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 814 Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari Pittig verbruik. Op 1000KM: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyrano.ak 2.239 Geplaatst: 30 januari Delen Geplaatst: 30 januari 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyrano.ak 2.239 Geplaatst: 3 februari Delen Geplaatst: 3 februari Iemand dit artikel? https://www.hln.be/mobiliteit/met-een-blik-in-de-spiegel-van-rijstrook-veranderen-wat-vindt-onze-expert-van-de-bmw-i5~add80ecf/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Goesting 263 Geplaatst: 4 februari Delen Geplaatst: 4 februari Waarom zou je de mening van een HLN "expert" willen weten? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
glennvc 132 Geplaatst: 4 februari Delen Geplaatst: 4 februari 10 uren geleden, Cyrano.ak zei: Iemand dit artikel? https://www.hln.be/mobiliteit/met-een-blik-in-de-spiegel-van-rijstrook-veranderen-wat-vindt-onze-expert-van-de-bmw-i5~add80ecf/ “Met één blik in de spiegel van rijstrook veranderen”: wat vindt onze expert van de BMW i5? Zeven wagens maken kans om op 26 februari tot Europese ‘Car of the Year’ verkozen te worden, waaronder de elektrische BMW i5 eDrive 40. HLN-autospecialist Joost Bolle - die ons land in de jury vertegenwoordigt - zet de troeven en minpunten van de finalist op een rij: “Ingenieurs krijgen de elektrische aandrijving steeds beter onder de knie.” Joost Bolle 01-02-24, 09:27 Laatste update: 01-02-24, 13:27 Wat is dit? De 5-Reeks is een vaste waarde in het autolandschap. Iedereen kent deze BMW, maar niet iedereen kan hem betalen. In ons land is ‘de 5’ in de eerste plaats een leasewagen, vaak alleen weggelegd voor de hogere manager. Niet voor niets wordt hij de ‘auto van de zakenman’ genoemd. Dit neemt niet weg dat de 5-Reeks een bijzonder populair model is. Sinds hij in 1972 werd gelanceerd, werden er tien miljoen exemplaren van verkocht. Nu is hij voor het eerst als volledig elektrische versie uitgebracht. Je voelt dat de BMW-ingenieurs de elektrische aandrijving steeds beter onder de knie krijgen. HLN-autospecialist Joost Bolle Waarmee scoort BMW hier? Heel eenvoudig: qua rijgedrag en -gevoel is dit een van de best rijdende elektrische auto’s die ik het voorbije jaar in handen kreeg. BMW is erin geslaagd om de deugden van een goede reiswagen met diesel- of benzinemotor over te zetten naar een elektrisch model, dat per definitie veel zwaarder is. Je voelt ook dat de ingenieurs de EV-aandrijving steeds beter onder de knie krijgen: het rijgevoel van de i5 voelt veel homogener dan bij de i4, die meer dan een jaar eerder op de markt kwam. Ook goed om weten Ik reed voor deze test met de volledig elektrische i5, maar in het gamma zitten ook nog altijd versies met (hybride) benzine- of dieselmotor (respectievelijk vanaf 69.450 en 59.900 euro). Die laat ik nu even links liggen, temeer omdat BMW die bij de persvoorstelling van de nieuwe 5-Reeks niet had voorzien. Dat is marketing. Automerken verkopen in Europa liever elektrische dan conventionele auto’s. Om zo makkelijker de Europese targets voor gemiddelde uitstoot te halen. Uiteraard is BMW niet het enige merk dat zo handelt. Zo lanceerde Jeep recent in alle stilte een zeer interessant geprijsde versie met benzinemotor van zijn Avenger. Lees: zonder persvoorstelling en zonder reclame in de media. Kenmerken BMW • Elektromotor • Batterij 81,5 kW • 340pk • 405 Nm • 193 km/u • 0-100 km/u in 6 seconden • 477 km (norm) • 15,9 kWh/100 km (norm) • 19,1 kWh/100 km (test) • 5,06 meter • Koffer 490 lit0 • Vanaf 73.700 euro 1 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.581 Geplaatst: 5 februari Delen Geplaatst: 5 februari @ir_fuel Batterij 81,5 kW :cry: 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.410 Geplaatst: 5 februari Delen Geplaatst: 5 februari 3 hours ago, Tommie said: @ir_fuel Batterij 81,5 kW Tot zover de waarde van het artikel. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.410 Geplaatst: 5 februari Delen Geplaatst: 5 februari Waar komt die 6/10 voor technologie vandaan trouwens Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.809 Geplaatst: 6 februari Delen Geplaatst: 6 februari Automatische airco Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.225 Geplaatst: 6 februari Delen Geplaatst: 6 februari Ik ben fan! Komt er een i50-versie ook als middenmoot? Een 550e moet ook wel tof zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyrano.ak 2.239 Geplaatst: 7 februari Delen Geplaatst: 7 februari Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 587 Geplaatst: 7 februari Delen Geplaatst: 7 februari Mankeert een kofferspoiler, kont is wel erg vlak nu. Benieuwd of je niet de illusie van kleurverschil zou krijgen als de zijschorten in kleur zouden meegespoten zijn. Waarom zouden ze die anders zwart spuiten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.028 Geplaatst: 7 februari Delen Geplaatst: 7 februari 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyrano.ak 2.239 Geplaatst: 7 februari Delen Geplaatst: 7 februari In NL is het een verschil van 2k tov sedan. Hopelijk snel ook de BE-prijzen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.028 Geplaatst: 7 februari Delen Geplaatst: 7 februari 8 minuten geleden, Cyrano.ak zei: In NL is het een verschil van 2k tov sedan. Hopelijk snel ook de BE-prijzen. De standaarduitrusting is identiek aan die van de Berline, met de toevoeging van chromen dakrails (zwart in combinatie met Shadow Line) en automatische bediening van de achterklep (316). De toeslag in vergelijking met de Berline versies bedraagt 2.600 € inclusief btw. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.120 Geplaatst: 7 februari Delen Geplaatst: 7 februari Die laatste paragraaf ivm budget. Wtf, kleinzielig ventje ofzo? Hij zal liever een Dacia testen waarschijnlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bakkerbart 3 Geplaatst: 7 februari Delen Geplaatst: 7 februari nieuwe touring... geen open dak, geen automatische rollo in bagageruimte, geen aparte achterruit die open kan, komaan zeg, platte besparingen onder het mom van electrificatie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.571 Geplaatst: 7 februari Delen Geplaatst: 7 februari dat lijken me inderdaad missers in dat segment. Die rollo is nu echt iets wat ik vervelend vind: je moet in de koffer zijn, zet dat ding omhoog, en doet de koffer terug dicht. Je stapt in, kijkt in je spiegel, en de helft van je zicht is ingenomen door die rolhoes die nog omhoog staat. En die apart openende achterruit: eens je het gehad hebt, is dat wel verdomd handig, bv. als je redelijk nauw geparkeerd bent, of als je in een ruimte met een laag plafond staat. Open dak... je bent er voor of er tegen. Wij gebruiken dat behoorlijk veel, maar ik weet veel mensen die dat geen twee keer per jaar open doen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Goesting 263 Geplaatst: 7 februari Delen Geplaatst: 7 februari Ik vraag mij eigenlijk af of ze telemetrie gebruiken om zo'n beslissingen te nemen? Zou het er zo aan toegaan op een vergadering in München? Quote Volgens statistieken die de huidige G30 vloot naar onze servers stuurt, doet minder dan 7% van de gebruikers meer dan 5x per jaar het schuifdak open, en minder dan 2% de achterruit. Deze beweegbare constructies kosten ons x% meer in productie, en y% meer aan herstellingen in de garantieperiode dan een niet-beweegbare versie. Heeft het dan nog nut om deze zaken te behouden? *iedereen in koor*: Abschaffen, verdammt!! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.323 Geplaatst: 7 februari Delen Geplaatst: 7 februari Wir schaffen das... ab! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.