Ga naar inhoud

Gezinsuitbreiding, grotere auto


Phacoid

Aanbevolen berichten

Op 6/6/2023 om 12:56, Phacoid zei:

. Focus ST kan net zo goed als Een CX-5, maar de focus ligt op betrouwbaarheid. 

De focus of de cx5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook maar even komen melden wat de beste auto is:

Toyota Tundra

Op 3/6/2023 om 21:37, Phacoid zei:

 

Vereisten:

  • Groot genoeg voor bagage + bench (voor hond van gemiddelde grootte), dit mag zeker met de zetels plat, zolang beiden maar passen zonder geduw en getrek
  • Betrouwbaar
  • Comfortabele reisauto (met een Peugeot 2008 1.2 of 1.0 naar Zuid-Frankrijk rijden kan, maar aangenaam gaat het niet zijn en al helemaal niet in de bergen)
  • Kilometerstand maakt niet zo heel veel uit, gezien het beperkte aantal kilometers dat we maar rijden, zolang het niets is dat 15k aankoop kost en dan de volgende 5 jaar nog eens 5k aan reparatiekosten
  • Benzine lijkt me, gezien de weinige kilometers aan te raden
  • Zetelverwarming zou voor de vrouw een pluspunt zijn, maar is voor mij geen absolute vereiste
  • Automatisch geschakeld zou voor mij een pluspunt zijn, maar is geen absolute vereiste
  • Vier zitplaatsen zijn een vereiste, af en toe breng ik mijn grootouders nog naar het ziekenhuis, de dokter, ...)

 

- Hond kan op of onder de achterbank of gewoon in de koffer. 

 - Betrouwbaarheid komt standaard bij Toyota. Het is zowat hun ding. 

 - 5,7l V8, genoeg om de berg te verzetten. 

 - Er rijden er rond met meer dan 1,5miljoen kilometers, enkel normale onderhoudskosten

 - Bestaat niet in diesel

 - Standaard zetelverwarming

 - Komt enkel in automaat

 - 5 zitplaatsen en wanneer de grootouders in een rolstoel zitten passen ze er nog steeds in. 

 

Perfecte kist dus. Mogelijks heb ik je budget lichtelijk genegeerd of met man maths weggecijferd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, The Swede zei:

Budget, budget. Dit is hier AM, he! :D 

Dan kan het topic over je zomercabrio direct dicht! Ik weet wat verder een porsche targa te koop staan.. 

:D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, tuscani zei:

Dan kan het topic over je zomercabrio direct dicht! Ik weet wat verder een porsche targa te koop staan.. 

:D

 

Dan moet gij dat gaan kopen. Ge kunt hem op electriek zetten. Kunt ge misschien wel zonder laden die lange vakantierit naar Normandië doen :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Even een update: mijn vrouw zag het concept van 15k uitgeven voor iets met 100k+ km niet zitten. We zijn dan eens beginnen rondkijken voor iets betrouwbaars nieuw, niet al te groot en geen 3 cilinder. Na budgetverhoging is het een Suzuki Vitara GLX 1.4i geworden. Model gaat al even mee (facelift in 2020), dus mooie korting gekregen en een vrij lange levertijd waardoor ze nog even kan doorrijden met haar 500. Levering voorzien voor februari 2024. Testrit gedaan en vond het overtuigend voor de prijs.

Bedankt voor alle suggesties en hulp hier!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wat een vreselijk ding :lolz:

Zo zie je maar weer dat het meestal weinig uithaalt om iemand die niets met auto's heeft te proberen overtuigen een 'leuke' keuze te maken. 

Op 5/7/2023 om 15:43, Phacoid zei:

mijn vrouw zag het concept van 15k uitgeven voor iets met 100k+ km niet zitten

Wat kost zo'n Suzuki dan ongeveer nieuw? En wat krijg je er nog voor na 5 jaar en pakweg 50.000km? 
Maw, is de afschrijving door dat nieuw te kopen financieel niet minder interessant dan pakweg 15k geven voor een betere/ruimere/leuker sturende auto met al wat km's op de teller? 

Wel met plezier de zoektocht en suggesties hier gevolgd! 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/7/2023 om 17:15, Alexis zei:

Wat een vreselijk ding :lolz:

Zo zie je maar weer dat het meestal weinig uithaalt om iemand die niets met auto's heeft te proberen overtuigen een 'leuke' keuze te maken. 

Wat kost zo'n Suzuki dan ongeveer nieuw? En wat krijg je er nog voor na 5 jaar en pakweg 50.000km? 
Maw, is de afschrijving door dat nieuw te kopen financieel niet minder interessant dan pakweg 15k geven voor een betere/ruimere/leuker sturende auto met al wat km's op de teller? 

Wel met plezier de zoektocht en suggesties hier gevolgd! 

Zo'n Vitara zal rond de 22k euro hangen volgens mij + 5 jaar garantie tov 15k euro, geen garantie en toch wat meer kans op herstellingen. Ik weet niet of op het einde van de rit het financieel verschil zo groot gaat zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben een 5000 euro korting gekregen op de hoogst mogelijke versie en een mooie overname voor de Fiat 500. Verbazingwekkend hoe goed de overname is op een auto van 8 jaar oud t.o.v. de prijs die ervoor betaald is zes jaar geleden. De restwaarde op de Suzuki maakt voor ons niet uit. Een benzinewagen, ongeacht of het een hybride is, is over enkele jaren net zo gegeerd als een dieselwagen op dit moment. De bedoeling is om de Suzuki op te rijden: een levensduur die overeenkomt met die van onze hond, die er inmiddels is 🥰.

Vijf jaar garantie is ook niet slecht. Als deze in de verre toekomst afgeschreven is, kunnen we kijken wat er dan de juiste marktkeuze is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/6/2023 om 21:37, Phacoid zei:

Budget: 15.000 euro
Vereisten:

  • Groot genoeg voor bagage + bench (voor hond van gemiddelde grootte), dit mag zeker met de zetels plat, zolang beiden maar passen zonder geduw en getrek
  • Betrouwbaar
  • Comfortabele reisauto (met een Peugeot 2008 1.2 of 1.0 naar Zuid-Frankrijk rijden kan, maar aangenaam gaat het niet zijn en al helemaal niet in de bergen)
  • Kilometerstand maakt niet zo heel veel uit, gezien het beperkte aantal kilometers dat we maar rijden, zolang het niets is dat 15k aankoop kost en dan de volgende 5 jaar nog eens 5k aan reparatiekosten
  • Benzine lijkt me, gezien de weinige kilometers aan te raden
  • Zetelverwarming zou voor de vrouw een pluspunt zijn, maar is voor mij geen absolute vereiste
  • Automatisch geschakeld zou voor mij een pluspunt zijn, maar is geen absolute vereiste
  • Vier zitplaatsen zijn een vereiste, af en toe breng ik mijn grootouders nog naar het ziekenhuis, de dokter, ...)

 

 

Op het budget na heb je toch aan al je eisen voldaan 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid