Ga naar inhoud

Renault Rafale


Soul

Aanbevolen berichten

De Rafale is een splinternieuwe SUV-coupé met een nieuwe plug-inhybride aandrijflijn!

Renault_Rafale_4.jpg

Renault_Rafale_3.jpg

Renault_Rafale_5.jpg

Hoewel zijn carrosseriedesign niet heel erg veel lijkt op dat van de Austral en de Espace, is zijn interieur echter quasi identiek aan die andere twee recente SUV's van Renault. We zien er bijvoorbeeld de twee displays van 12,3 en 12 inch die in een L-vorm zijn geplaatst en op Android Automotive draaien, net als een imposant glazen panoramadak dat identiek is aan dat van de Espace. Hij heeft ook dezelfde zitruimte op de tweede rij als die laatste, terwijl zijn koffer een genereuze 647 liter aan ruimte biedt.

De Rafale is ook gebaseerd op het CMF-CD-platform, en krijgt dan ook dezelfde E-Tech Full Hybrid-motorisatie van 200 pk als in de Austral en de Espace. De lancering van deze eerste motorisatie moet in de lente van 2024 doorgaan. De Franse SUV-coupé krijgt later ook nog een plug-inhybride aandrijflijn van 300 pk! Dankzij een tweede elektromotor op de achteras geniet deze versie ook van vierwielaandrijving. Renault belooft ook een specifieke afstelling van het onderstel, maar een prijs of een lanceringsdatum is echter nog niet bekend.

https://www.vroom.be/nl/nieuws/renault-rafale-officieel-25387/

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is eigenlijk een gewone hybride, want de plug-in bestaat zelfs nog niet. Zou dus beter op zijn plaats horen bij gewone wagens, hier staan enkel 100% ev's. :D

 

ontopic:

Mijn eerste mening was dat hij vooraan serieus peugeot-trekjes heeft. Achteraan dan weer wat Lexus vibes.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug een suv-crossover-hybride-coupé-allegaartje-want-we-weten-het-allemaal-niet-meer-in-mekaar-geflanst.

Soit, het kan er wel bij.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, binnenmuisarchitekt zei:

Terug een suv-crossover-hybride-coupé-allegaartje-want-we-weten-het-allemaal-niet-meer-in-mekaar-geflanst.

Soit, het kan er wel bij.

Verkoopt als zoete broodjes die type modellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Speedhunter zei:

Verkoopt als zoete broodjes die type modellen. 

Allez gij!

Alles wat geld opbrengt is goed eh. Op dat vlak zijn autocontstructeurs inderdaad bedrijven zoals alle andere. Winst maken en blijven bestaan. 

Who can blame them? 

Als iets goed verkoopt en iedereen zit graag in een grote, dikke, lelijke jeep, waarom niet eh?

Ik vind het in ieder geval afgrijselijk. Weinig automerken hebben nog een eigen identiteit. Alles wordt zo mainstream. Doodjammer. Maar het is wat de klant wil.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Allez gij!

Alles wat geld opbrengt is goed eh. Op dat vlak zijn autocontstructeurs inderdaad bedrijven zoals alle andere. Winst maken en blijven bestaan. 

Who can blame them? 

Als iets goed verkoopt en iedereen zit graag in een grote, dikke, lelijke jeep, waarom niet eh?

Ik vind het in ieder geval afgrijselijk. Weinig automerken hebben nog een eigen identiteit. Alles wordt zo mainstream. Doodjammer. Maar het is wat de klant wil.

 

Heb je zelf geen Q4 coupe in bestelling staan? :Dof is het een gewone?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

Weinig automerken hebben nog een eigen identiteit. Alles wordt zo mainstream. Doodjammer. Maar het is wat de klant wil.

Dat schrijft men hier al van zolang AM bestaat :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat elk merk toch zijn eigen identiteit heeft hoor. Je kan toch duidelijk het verschil zien tussen een Renault, een Citroën, een BMW en een Audi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, tuscani zei:

Heb je zelf geen Q4 coupe in bestelling staan? :Dof is het een gewone?

Hoeveel keuze is er in vol elektrische kisten bij Audi? 

En een GT krijg ik niet. Spijtig!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik vind dat elk merk toch zijn eigen identiteit heeft hoor. Je kan toch duidelijk het verschil zien tussen een Renault, een Citroën, een BMW en een Audi.

vanwege het logo? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ICM zei:

Ik lees hier toch altijd "Dassault Rafale".

Echt zo'n goeie video's op dat kanaal :inlove: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat schrijft men hier al van zolang AM bestaat :D 

En ik zal het blijven schrijven verdomme! 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

vanwege het logo? :D

Leg me eens uit wat je bedoelt.

Hoe zou je het dan zien? Wil je dat bepaalde fabrikanten auto's maken met 3 zijdeuren en zonder koffer enzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil kisten zoals jouw Morgan.

Dan kan je zeggen, koop dan een Morgan.

Ja en nee. Wat bedoel ik daarmee?

Wel, vroeger had je een Hofmeister. Vroeger had je 4 ronde koplampen met 2 nieren.

Vroeger had je een Espace. Een Citroen HY. Een 205 GTI. Een Multipla. 

Hoe moet ik dat zeggen, je had een bepaald symbool voor een merk en de rest vloeide daaruit wat voor. Herkenbaarheid. Een Halo model.

Vroeger was een sportwagenmerk, enkel een sportwagenmerk. Nu bouwen ze ook SUV's. 

Ik merk gewoon dat alles meer en meer gekopieerd wordt en in mekaar overvloeit. Dat eigenwijze, typerende voor een bepaald merk, gaat er meer en meer uit.

Vroeger was het, BMW maakt sportieve auto's! RWD! Moet ik dat dan terugvinden in een Grand Tourer?

Soit, ik zie gewoon, wat goed verkoopt, wordt gewoon klakkeloos overgenomen. Ten koste van de identeit, de ziel van een merk.

Maar heey, mijn gevoel eh. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Hoeveel keuze is er in vol elektrische kisten bij Audi? 

En een GT krijg ik niet. Spijtig!

 

gt :inlove:

Maar heb je een coupe of gewone suv genomen? (Ik ga even spieken in je topic, of je hem trouwens al hebt, want het was een paarse zeker?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid