Ga naar inhoud

Renault Rafale


Soul

Aanbevolen berichten

36 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik vind dat elk merk toch zijn eigen identiteit heeft hoor. Je kan toch duidelijk het verschil zien tussen een Renault, een Citroën, een BMW en een Audi.

Niet waar he.

Deze lijkt op een Peugeot, en BMW tegenwoordig op iets chinees. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

gt :inlove:

Maar heb je een coupe of gewone suv genomen? (Ik ga even spieken in je topic, of je hem trouwens al hebt, want het was een paarse zeker?)

coupé en nee, zal nog wel efkes duren :D

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

ik wil kisten zoals jouw Morgan.

Dan kan je zeggen, koop dan een Morgan.

Ja en nee. Wat bedoel ik daarmee?

Wel, vroeger had je een Hofmeister. Vroeger had je 4 ronde koplampen met 2 nieren.

Vroeger had je een Espace. Een Citroen HY. Een 205 GTI. Een Multipla. 

Hoe moet ik dat zeggen, je had een bepaald symbool voor een merk en de rest vloeide daaruit wat voor. Herkenbaarheid. Een Halo model.

Vroeger was een sportwagenmerk, enkel een sportwagenmerk. Nu bouwen ze ook SUV's. 

Ik merk gewoon dat alles meer en meer gekopieerd wordt en in mekaar overvloeit. Dat eigenwijze, typerende voor een bepaald merk, gaat er meer en meer uit.

Vroeger was het, BMW maakt sportieve auto's! RWD! Moet ik dat dan terugvinden in een Grand Tourer?

Soit, ik zie gewoon, wat goed verkoopt, wordt gewoon klakkeloos overgenomen. Ten koste van de identeit, de ziel van een merk.

Maar heey, mijn gevoel eh. 

En al de rest gaat failliet. Dus wat is je oplossing?

Ik vind toch nog grote verschillen tussen merken. En al jaar en dag maken merken "eenheidsworst" hoor. Of waren de Audi modellen in de jaren 80 compleet iets anders dan de Mercedes modellen in de jaren 80? Dat is toch net hetzelfde als vandaag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ir_fuel zei:

En al de rest gaat failliet. Dus wat is je oplossing?

Ik vind toch nog grote verschillen tussen merken. En al jaar en dag maken merken "eenheidsworst" hoor. Of waren de Audi modellen in de jaren 80 compleet iets anders dan de Mercedes modellen in de jaren 80? Dat is toch net hetzelfde als vandaag?

Wat bedoel je, al de rest gaat failliet? 

Ik zeg hierboven toch, dat de automerken net zoals alle andere bedrijven zijn. Winst maken en overleven.

Tuurlijk kopieren ze.

Ik vind dat er minder en minder verschillen zijn. Kijk, we verschillen van mening. Leuk eh? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal een andere vraag stellen.

Waarom konden merken vroeger wel enkel bepaalde dingen bouwen en NIET failliet gaan?

Of gaat het, anno 2023, vooral om nog (gigantisch) veel meer winst te maken dan vroeger? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de concurrentie van China is zot veel groter op dit moment, dat wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ik zal een andere vraag stellen.

Waarom konden merken vroeger wel enkel bepaalde dingen bouwen en NIET failliet gaan?

Of gaat het, anno 2023, vooral om nog (gigantisch) veel meer winst te maken dan 

Ik steek het op de regeltjes die ze autoconstructeurs opleggen, veiligheid, milieu-impact/zuinigheid van het merk, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, binnenmuisarchitekt said:

Waarom konden merken vroeger wel enkel bepaalde dingen bouwen en NIET failliet gaan?

Zoals?

Audi maakte sedans, Mercedes maakte sedans, BMW maakte sedans, VW maakte sedans ....

Ik zie het echt niet hoor :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zoals?

Audi maakte sedans, Mercedes maakte sedans, BMW maakte sedans, VW maakte sedans ....

Ik zie het echt niet hoor :D 

Tis ok, verschillende mening 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

De proportie auto's die te hoog op hun poten staan, en dat dan willen compenseren met één of andere halve coupélijn, is gewoon erover tegenwoordig. Wie is daarmee begonnen, BMW met de X6? Dan maken ze nog altijd de lelijkste... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/6/2023 om 20:45, JanC zei:

De proportie auto's die te hoog op hun poten staan, en dat dan willen compenseren met één of andere halve coupélijn, is gewoon erover tegenwoordig. Wie is daarmee begonnen, BMW met de X6? Dan maken ze nog altijd de lelijkste... 

Die eer valt 2 x te beurt aan de Proton (of bij ons SsangYong) Actyon uit 2005.

Heck des Actyon

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

346048732_3.jpg

Zo fout dat het bijnà weer cool wordt 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

1992-italdesign-columbus.jpg

Als een Espace in het gat van een TGV rijdt

  • Grappig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/6/2023 om 15:43, binnenmuisarchitekt zei:

Ik zal een andere vraag stellen.

Waarom konden merken vroeger wel enkel bepaalde dingen bouwen en NIET failliet gaan?

Of gaat het, anno 2023, vooral om nog (gigantisch) veel meer winst te maken dan vroeger? 

Welke merken gingen niet failliet dan?

Saab?

Seat? (overgenomen door VW, geen eigen motoren / chassis / etc. meer)

Opel? (afgestoten door GM, nu opgeslokt door PSA)

In Europa hebben de merken zich nog redelijk aan kunnen passen, in Amerika is de auto industrie gedecimeerd. Ga eens in Chicago rondkijken? Spookstad...

In de jaren 70 en jaren 80 waren het de Jappen, nu de Chinezen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, msxx zei:

Welke merken gingen niet failliet dan?

Saab?

Seat? (overgenomen door VW, geen eigen motoren / chassis / etc. meer)

Opel? (afgestoten door GM, nu opgeslokt door PSA)

In Europa hebben de merken zich nog redelijk aan kunnen passen, in Amerika is de auto industrie gedecimeerd. Ga eens in Chicago rondkijken? Spookstad...

In de jaren 70 en jaren 80 waren het de Jappen, nu de Chinezen. 

Daar kan je nog een hoop Engelsen en Italianen bijgooien ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid