Ga naar inhoud

Het grote waterstof-topic


Soul

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat?

Een fuel cell dient om H2 om te zetten in elektriciteit. Dat zit nog voor de motor he.

Zit tussen je tanken en elektriciteit in.

Je kan je h2 ook verbranden in een verbrandingsmotor. Doen ze in mijn sector/willen ze gaan doen. 

Gebruik elektromotor voor de simpelen onder ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sommige zouden idd eens inlezen in waterstof idd. 

Elektromotor of een EV is een tussenstap. Reken er maar op dat er tegen 2040, tegen dat er genoeg EV's verkocht zijn, ze beginnen met waterstof in de strot van de consument te rammen.

En waterstof is al zeker interessant voor de cruiseboten, treinen en vrachtwagens...

Kijk maar eens naar dat Nederlandse filmpje van die 100% elektrische Volvo vrachtwagen die naar Munchen rijdt...belachelijk gewoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Die Toyota Mirai was ook +80 000 euro. Dus ligt het niet eerder daaraan. 

Ze, overheid, sturen ons, de belastingsbetaler, eerst naar elektrisch om bv tegen 2040 ons naar waterstof te sturen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Ze, in deze, is de r-overheid

Dus jij denkt dat onze r-overheid (sic.) bezig is met doordachte plannen voor 2040? Right :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Polygoon said:

Dus jij denkt dat onze r-overheid (sic.) bezig is met doordachte plannen voor 2040? Right :D 

DOE JE OGEN OPEN SCHAAP!

 

Echt, al die complotdenkers schatten de mensen "die aan de touwtjes trekken" veel te slim in, als je ziet wat die zogezegd zouden bekokstoven :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/9/2023 om 19:40, Liquid Li0n zei:

En waterstof is al zeker interessant voor de cruiseboten, treinen en vrachtwagens...

Als jij daarvoor de oplossing in petto hebt, dan maak je jezelf stinkend rijk. :lolz: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om hier alles wat te lezen, inclusief enkele reacties. Wel hoorde ik deze week een podcast waarin H2O allesbehalve begraven wordt. Tevens blijft de Dumarey Group (vroegere Punch) er ook op inzetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, JanC zei:

Als jij daarvoor de oplossing in petto hebt, dan maak je jezelf stinkend rijk. :lolz: 

Check de cijfers van Alstom eens; niet super... Maar:

Alstom Coradia iLint

Airbus onderzoekt ook de mogelijkheden

MSC heeft 2 hydrogen cruiseschepen besteld met levering 2027-2028

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JanC zei:

Als jij daarvoor de oplossing in petto hebt, dan maak je jezelf stinkend rijk. :lolz: 

alles wordt dat uiteindelijk. MSC pakt de kaas van tussen ons brood. tenzij we nog snel "instappen" en mee rijk worden :D

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is al wat de klok slaagt tegenwoordig, waterstof. Op kanaal Z was er ook nog een hele uiteenzetting van onlangs

Zag ook nog dit concept passeren

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag hier ergens een post passeren over het Amerikaans leger dat elektrische tanks ontwikkelde. Werd op ongeloof ontvangen. 

Toevallig zag ik een tijd terug een reportage over elektrische Hummers die ze bijna op punt hebben. Het probleem met elektrisch laden op het terrein werd opgelost door mobiele snelladers te voorzien, het formaat van een grote dieselgenerator als aanhangwagen, maar dan op waterstof.

Daar zit volgens mij wat in. Het volledig transport- en distributienetwerk werd vloeibaar en energiecompact gehouden met die waterstof, en op het laatste wordt die energie omgezet in elektriciteit naar de... auto. Je kan overal laadstations voorzien, en zonder de beperkingen van het elektrisch netwerk veel meer auto's bedienen tegelijkertijd.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, ICM said:

Toevallig zag ik een tijd terug een reportage over elektrische Hummers die ze bijna op punt hebben. Het probleem met elektrisch laden op het terrein werd opgelost door mobiele snelladers te voorzien, het formaat van een grote dieselgenerator als aanhangwagen, maar dan op waterstof.

Waarom zou je dat doen ipv gewoon brandstof in je Hummer te kappen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waarom zou je dat doen ipv gewoon brandstof in je Hummer te kappen?

vind ik dus inderdaad ook. waarom het moeilijk maken terwijl er een prima oplossing is die nu reeds bestaat. benzine of diesel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Liquid Li0n said:

vind ik dus inderdaad ook. waarom het moeilijk maken terwijl er een prima oplossing is die nu reeds bestaat. benzine of diesel...

Of waterstof voor mijn part.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Waarom zou je dat doen ipv gewoon brandstof in je Hummer te kappen?

Moet je aan het leger vragen.

In tegenstelling tot elektrische tanks, zie ik voor militaire Hummers wel het voordeel van een stil voertuig.

Je kan dan op hetzelfde laadpunt zowel waterstof als elektrische voertuigen bedienen? Want draai of keer het, er zullen massa's elektrische auto's rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ammoniak, methanol, lng (voor niet lng carriers) en h2 zijn de grote energie-dragers waar naar toe onderzocht wordt voor oceaan overstekende vaartuigen.

Batterijen als energiedragers voor ferries en schepen op ferry-achtige routes langs de kust.

Voorlopig wint lng, logisch aangezien daar al kennis van is sinds de jaren 70 op lng carriers. 

Methanol is belgie sterk in bezig, mede dankzij de overheid. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid