Ga naar inhoud

Ampere: nieuw bedrijf om elektrische Renaults goedkoper te maken


Soul

Aanbevolen berichten

Renault heeft zijn ontwikkelingsafdeling afgesplitst tot Ampere, een apart bedrijf dat ervoor moet zorgen dat de EV’s van Renault een pak goedkoper moeten worden. Er komt zelfs een nieuwe elektrische Twingo voor minder dan 20.000 euro!

Twingo_EV__.jpg

Ampere gaat de nieuwe auto’s en randsystemen (software, platforms, infrastructuur) voor Renault ontwikkelen, maar voor de klant verandert er niets: de auto’s zullen nog steeds door het leven gaan als Renaults, en ook de modelnamen blijven bekend. Toch gaat deze afsplitsing gepaard met ambitieuze plannen voor de Franse constructeur, want Ampere moet ervoor zorgen dat het ontwikkelen en produceren van elektrische wagens op elk vlak gestroomlijnd wordt. Dit moet de prijzen verlagen, maar ook voor meer winstmarge zorgen.

Twingo_EV___.jpg

https://www.vroom.be/nl/nieuws/ampere-nieuw-bedrijf-om-elektrische-renaults-goedkoper-te-maken-25899/

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Wtf een kale kleine Twingo achtige auto voor 20 000 euro! Zijn die zot geworden. 

Is toch geen geld als je naar de prijzen van andere nieuwe elektrische wagens kijkt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Speedhunter zei:

Is toch geen geld als je naar de prijzen van andere nieuwe elektrische wagens kijkt ?

dat klopt wel. Maar dat is zoals de Dacia Spring nu. Die batterij houdt het niet lang uit. Als je nu soms ziet dat er families met een Polo diesel of benzine op reis gaan, dan wens ik ze veel geluk met een Dacia Spring of deze nieuwe e-Twingo achtige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Speedhunter zei:

Is toch geen geld als je naar de prijzen van andere nieuwe elektrische wagens kijkt ?

Er scheelt iets met je referentiekader, vrees ik. 

'andere elektrische wagens' zijn geen vergelijk:  de doelgroep voor dit soort auto's zouden de huidige eigenaars/nieuwkopers van een Clio moeten zijn.   Nu, de basis-Clio kost tegenwoordig ook al 16k.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ex-Mooseman zei:

Er scheelt iets met je referentiekader, vrees ik. 

'andere elektrische wagens' zijn geen vergelijk:  de doelgroep voor dit soort auto's zouden de huidige eigenaars/nieuwkopers van een Clio moeten zijn.   Nu, de basis-Clio kost tegenwoordig ook al 16k.

er is een reden waarom dacia zo goed verkoopt. Wil je iets nieuws en betaalbaar, ga naar Dacia. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenminste een fabrikant dat nog probeert om betaalbare wagens te maken, in plaats van het zoveelste merk dat probeert om premium te zijn met dito prijzen.

En ja, 20k is veel voor een Twingo, daar had je nog niet zolang geleden nog een mooie Megane voor. Maar het is wel betaalbaar voor een EV te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben gezegd dat de prijs van een EV en een ICE wagen naar elkaar toe gingen groeien, ze hebben nooit gezegd naar welke kant. Maar we wisten uiteraard al wel dat een ICE wagen ging duurder worden.

als bv: Ik weet nog goed dat ik in 2018 ging kijken voor een Hyundai I30N kon ik die kopen voor 28 000 euro. Nu is dat de prijs van een I20N. Geen ICE vs EV voorbeeld maar gewoon een inflatie voorbeeld.

aangepast door Liquid Li0n
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Polo van tegenwoordig is ook groter dan een Golf van vijftien jaar terug.  Idem voor een 3-reeks, of een C-klasse, die taille hebben van een 5 of E van twee of drie generaties terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, ex-Mooseman said:

Een Polo van tegenwoordig is ook groter dan een Golf van vijftien jaar terug.  Idem voor een 3-reeks, of een C-klasse, die taille hebben van een 5 of E van twee of drie generaties terug

Ah tegenwoordig moet de prijs van een auto verantwoord worden aan de hand van kubieke meters per euro?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ah tegenwoordig moet de prijs van een auto verantwoord worden aan de hand van kubieke meters per euro?

staalprijs is hoger e

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ah tegenwoordig moet de prijs van een auto verantwoord worden aan de hand van kubieke meters per euro?

Hoe ga je anders correct vergelijken?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Super95 said:

Hoe ga je anders correct vergelijken?
 

Wat bedoel je met "correct" vergelijken ....

Dan moet iedereen maar een Dacia kopen. Dat is het meeste kubieke meter per euro. Al de rest is overpriced.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ah tegenwoordig moet de prijs van een auto verantwoord worden aan de hand van kubieke meters per euro?

zo kun je het ook zien, natuurlijk.  Wat ik bedoelde is dat de modellijnen opgeschoven zijn.  Destijds was de Golf (los van de Kever), de kleinste auto in het VW-gamma. Ondertussen is daar eerst een Polo'tje ondergeschoven, en later nog een Lupo/Up.  De Golf is gegroeid tot een middenklasser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, ex-Mooseman said:

zo kun je het ook zien, natuurlijk.  Wat ik bedoelde is dat de modellijnen opgeschoven zijn.  Destijds was de Golf (los van de Kever), de kleinste auto in het VW-gamma. Ondertussen is daar eerst een Polo'tje ondergeschoven, en later nog een Lupo/Up.  De Golf is gegroeid tot een middenklasser.

En die Lupo/Up schrappen ze en je kan dus niks klein meer kopen, als je daarmee toekomt.

edit: bestaat de Polo nog wel? Volgens mij ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Polo: bajaat, gij :

 

image.thumb.png.5c219733946313259081d9360c88eb26.png

 

Maar ik zie ook dat ze de Golf nog altijd als een 'stadswagen' neer zetten.

 

VW heeft natuurlijk ook andere merken in portefeuille, genre Seat (al zou dat ook evolueren naar een merk van 'alternatieve mobiele oplossingen', en natuurlijk Skoda.  En die hebben een Fabia & Scala in hun gamma zitten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Liquid Li0n said:

en ze hebben natuurlijk Cupra uit de grond gestampt, die Cupra Born is een rebadge ID3 dus ook stadswagen 

Ook weer zo een verhaal.

"Cupra wordt het merk van de sportmodellen van Seat" om het dan BMW M-Performance gewijs te verdunnen tot "sportief uitziende modellen, los van prestaties", om dan uiteindelijk te beslissen "we produceren nu alles en we doeken Seat op" ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ja. dat gaat wat de toekomst worden denk ik

Hoe gaan de merken van VAG, eens allemaal EV, zich nog onderscheiden. Net zoals bij die van Stellantis.

verschil tussen een Skoda, Seat, Cupra EV???

of een Citroen, DS, Alfa, Fiat, etc EV...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid