Ga naar inhoud

Ampere: nieuw bedrijf om elektrische Renaults goedkoper te maken


Soul

Aanbevolen berichten

On 11/17/2023 at 7:07 PM, Liquid Li0n said:

maar ja. dat gaat wat de toekomst worden denk ik

Hoe gaan de merken van VAG, eens allemaal EV, zich nog onderscheiden. Net zoals bij die van Stellantis.

verschil tussen een Skoda, Seat, Cupra EV???

of een Citroen, DS, Alfa, Fiat, etc EV...

Dat is nu toch niet anders? Hoeveel auto's gebruiken er dezelfde motorblokken? Als we even terug gaan in de tijd. De welbekende 1.9TDI of 2.0TDI bij VW, in hoeveel verschillende modellen lag die? De Golf, de Passat, de Bora, A3, A4, A5, A6 etc

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Dat is nu toch niet anders? Hoeveel auto's gebruiken er dezelfde motorblokken? Als we even terug gaan in de tijd. De welbekende 1.9TDI of 2.0TDI bij VW, in hoeveel verschillende modellen lag die? De Golf, de Passat, de Bora, A3, A4, A5, A6 etc

je hebt idd gelijk. Zelfde motor, zelfde versnellingsbak, zelfde ICE systeem...

Zojuist, ir_fuel zei:

Is er trouwens 1 iemand die voor een Renault Megane kiest ipv een VW Golf omwille van het motorkarakter? :D 

goeike 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is nu toch niet anders? Hoeveel auto's gebruiken er dezelfde motorblokken? Als we even terug gaan in de tijd. De welbekende 1.9TDI of 2.0TDI bij VW, in hoeveel verschillende modellen lag die? De Golf, de Passat, de Bora, A3, A4, A5, A6 etc

bekijk even de 1.6 van psa. Die heeft ook in vanalles en nog wat gelegen, zelfs geen psa platformen. Die zat ook in volvo en ford.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

115 pk ofzo.  Maar ik vond dat een heel kortademig blok.  Bruikbare toerentalband was heel nauw.

Niets, niemand thuis en nope?

Lijkt mij een ruim toerentalbereik toch?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/11/2023 om 10:01, ex-Mooseman zei:

Er scheelt iets met je referentiekader, vrees ik. 

'andere elektrische wagens' zijn geen vergelijk:  de doelgroep voor dit soort auto's zouden de huidige eigenaars/nieuwkopers van een Clio moeten zijn.   Nu, de basis-Clio kost tegenwoordig ook al 16k.

auto's zijn gewoon allemaal veel duurder geworden. Je ziet dat goed aan hun reclame's. Vroeger stond er bv bij "vanaf 15.000€". Nu is er geen enkel merk dat nog zijn totaalprijs zet, overal afficheren ze met "vanaf 300€ per maand" Zo heb je geen enkel idee meer wat de wagen nu uiteindelijk kost.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Lijkt me toch een goede zet van Renault, zeker met die retro designs. De Zoe verkocht best goed dus die Twingo verwacht ik zeker beter te doen.  Meeste merken stoppen met kleine wagens te maken wat ik echt niet snap, de kleine wagens moeten toch blijven bestaan. Maar goed allemaal short term thinking. De auto's worden maar zwaarder en groter terwijl net dat ook vervuilender is voor het milieu. Ik verwacht dus ook wel dat Europa of landen in Europa daar ook wel eens gaat ingrijpen. Nederland is al terug op gewicht aan het belasten dacht ik? Of is dat niet door geraakt? 

Oke kleine EV's hebben niet veel plek voor batterijen maar gelijk de evolutie nu gaat zal dat niet lang duren dat die even interessant zijn. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Bjorno said:

Meeste merken stoppen met kleine wagens te maken wat ik echt niet snap, de kleine wagens moeten toch blijven bestaan

Omdat een kleine wagen goedkoop moet zijn, en de vaste kosten voor elke auto gelijk blijven, ongeacht de afmetingen, en ze er dus geen hol op verdienen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Omdat een kleine wagen goedkoop moet zijn, en de vaste kosten voor elke auto gelijk blijven, ongeacht de afmetingen, en ze er dus geen hol op verdienen.

 

Ik snap het wel met de luxe merken, kwa veiligheid normen en hun basis opties dat er nog weinig te verdienen is op hun kleine wagens. 
En met de leasing markt is het gewoon vechten om de voordeligste wagen aan te kunnen bieden. 

Nu Mini heeft in 2008/2009 er nog voor gezorgd dat BMW gezonde cijfers had. 

De Fiat 500 houd Fiat recht (nu goed kan ook wel dat Ferrari Fiat recht houd). 

Had Renault Dacia niet dan hadden ze ook al lang failliet geweest. Oke zijn niet enkel klein auto's maar wel basic en goedkoop. 
Iets wat zeker nog veel mensen zoeken. 


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid